DROPS / 113 / 29

Citrus Wedges by DROPS Design

Lyhyet DROPS sukat kaksinkertaisesta ”Fabel”-langasta.

DROPS design: Malli nro FA-069
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43
Jalkapohjan pituus: 22-24-27 cm
Varren pituus: 10-10-10 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS FABEL:
50-100-100 g nro 151, guacamole
50-100-100 g nro 903, keltaisenroosa-mix

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4.
Neuletiheys: 19 s x 25 krs sileää neuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: sukat,

1. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-7-7 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-7-7 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. KRS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-6 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. KRS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-6 s, nosta seuraava s neulomatta, neulo 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Kavenna kunnes puikoilla on 10-10-12 s jäljellä.
----------------------------------------------------------
SUKKA: Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Käytä molempia värejä yhtaikaa ja luo 44-48-52 s sukkapuikoille nro 4. Neulo 2 krs sileää neuletta. Jatka neulomalla 2 o/2 n -joustinta. Kun työn pituus on 8 cm, kavenna tasavälein 2-4-4 s = 42-44-48 s. Neulo sitten kaikilla silmukoilla sileää neuletta kunnes työn pituus on 10 cm. TARKISTA NEULETIHEYS! Jätä nyt ensimmäiset 20-22-24 s puikoille kantapäätä varten ja siirrä loput 22-22-24 s apulangalle (= keskellä jalan päällä). Neulo tasona 5-5½-6 cm sileää neuletta kantapään silmukoilla. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 10-11-12 s ja siirrä apulangan s:t takaisin puikoille = 52-54-60 s. Kiinnitä 1 merkkilanka jalan päällä olevien 22-22-24 s:n molemmin puolin. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena ja kavenna SAMALLA kummassakin sivussa näin: Neulo 2 viimeistä s ennen ensimmäistä merkkilankaa jalan päällä kiertäen oikein yhteen (eli neulo silmukat takakautta yhteen, eikä etukautta) ja neulo 2 ensimmäistä s jalan päällä olevan toisen merkkilangan jälkeen oikein yhteen. Toista kavennukset 2 krs välein yht. 8-7-8 kertaa = 36-40-44 s. Kun työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 18-20-22 cm (= n. 4-4-5 cm jäljellä), kiinnitä 1 merkkilanka sukan kumpaankin sivuun siten, että jalan päällä on 18-20-22 s ja jalan alla on 18-20-22 s. Jatka sileää neuletta ja tee SAMALLA kärkikavennukset kummankin merkkilangan molemmin puolin näin (aloita 3 s ennen merkkilankaa): 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), 2 s kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen). Kavenna tähän tapaan joka 2. krs yht. 4-3-4 kertaa ja sitten vielä jokaisella krs:lla yht. 2-4-4 kertaa = 12 s jäljellä. Seuraavalla kerroksella kaikki s:t neulotaan pareittain yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä ja päättele langanpäät huolellisesti.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 113-29 alkuperäisohjeeseen.