Little Gent by DROPS Design

Settiin kuuluu: Vauvan ja lapsen neulotut liivi ja sukat DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on palmikoita.

  • Little Gent / DROPS Baby 17-9 - Settiin kuuluu: Vauvan ja lapsen neulotut liivi ja sukat DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on palmikoita.
  • Little Gent / DROPS Baby 17-9 - Settiin kuuluu: Vauvan ja lapsen neulotut liivi ja sukat DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on palmikoita.
LIIVI:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 50/56-62/68-74/80 (86/92-96/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MERINO EXTRA FINE:
100-150-150 (150-200) g nro 14, teräksensininen

50-100-100 (100-100) g nro 14, teräksensininen
----------------------------------------------------------
LIIVI:
DROPS PUIKOT NRO 4.
NEULETIHEYS: 21 s x 28 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.
DROPS PUUNAPPI (503): 4 kpl.

NEULETIHEYS: 22 s ainaoikeaa puikoilla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 19.00€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

----------------------------------------------------------
MALLINEULE:
Katso ruutupiirros M.1. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI (liivin kädentiet):
Kavenna kädenteitä varten työn oikealla puolella. Kavenna 3 ainaoikeinneulotun silmukan sisäpuolella neulomalla 2 s nurin yhteen.
----------------------------------------------------------
LIIVI

ETUKAPPALE:
Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 4 Merino Extra Fine -langalla 50-56-62 (70-76) s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa). Neulo 4 krs ainaoikeaa (KS. SELITYS YLLÄ).
Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 ainaoikeinneulottu reunas, 11-14-17 (21-24) n, *neulo kumpaankin 2 seuraavaan s:aan 2 s oikein, 4 n*, toista *-* yht. 4 kertaa, neulo kumpaankin 2 seuraavaan s:aan 2 s oikein, 11-14-17 (21-24) n ja 1 ainaoikeinneulottu reunas = 60-66-72 (80-86) s.
Neulo seuraava krs (= nurja puoli) näin: 1 ainaoikeinneulottu reunas, 11-14-17 (21-24) o, *M.1, 4 o*, toista *-* yht. 4 kertaa, M.1, 11-14-17 (21-24) o ja 1 ainaoikeinneulottu reunas.
Neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 1 ainaoikeinneulottu reunas, 11-14-17 (21-24) n, *M.1, 4 n*, toista *-* yht. 4 kertaa, M.1, 11-14-17 (21-24) n ja 1 ainaoikeinneulottu reunas. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 15-16-18 (19-21) cm, neulo kummankin reunan uloimmilla 6 s:lla 4 krs ainaoikeaa (muilla silmukoilla jatketaan kuten aiemmin). Päätä SAMALLA viimeisen ainaoikeinneulotun krs:n ensimmäiset 3 s, neulo krs loppuun ja päätä seuraavan krs:n ensimmäiset 3 s. Neulo jatkossa kummankin reunan uloimmilla 3 s:lla ainaoikeaa. Kavenna nyt kummassakin reunassa kädenteitä varten joka 2. krs (KS. KAVENNUSVINKKI): 4-4-4 (5-5) x 1 s = 46-52-58 (64-70) s. Kun työn pituus on 22-23-26 (28-31) cm, siirrä keskimmäiset 12-12-14 (14-14) s apulangalle pääntietä varten ja neulo sitten olat erikseen. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 3-4-4 (4-4) x 1 s = 12-14-16 (19-22) s jäljellä olalla. Kun työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm, neulo palmikon 4 s pareittain yhteen = 10-12-14 (17-20) s olalla.
Siirrä olan s:t apulangalle.

PÄÄNTIEN REUNUS: Poimi etukappaleen pääntien reunasta puikoille nro 4 Merino Extra Fine -langalla n. 30-40 s (sis. apulangan 12-12-14 (14-14) s). Neulo 1 krs oikein (= nurja puoli) ja kavenna SAMALLA tasavälein s-luku 26-28-30 (32-34) s:aan. Neulo vielä 2 krs oikein, päätä s:t.

VASEN OLKA: Ota apulangalla odottavat s:t työhön ja poimi lisäksi pääntien reunasta 2 s = 12-14-16 (19-22) s. Neulo 1 krs oikein (= nurja puoli). Seuraava krs neulotaan näin: 1-1-1 (2-2) o, 2 s oikein yhteen, 1 langankierto, 5-7-9 (10-13) o, 2 s oikein yhteen, 1 langankierto, 2-2-2 (3-3) o. Neulo vielä 1 krs oikein, päätä s:t.

OIKEA OLKA: Poimi pääntien reunasta 2 s ja ota sitten apulangalla odottavat s:t työhön = 12-14-16 (19-22) s. Neulo kuten vasen olka.

TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 4 Merino Extra Fine -langalla 50-56-62 (70-76) s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa). Neulo 4 krs ainaoikeaa. Jatka neulomalla sileää nurjaa neuletta. Päätä ja kavenna kädenteitä varten kuten etukappaleessa ja jatka neulomista kunnes työn pituus on 24-26-29 (31-34) cm. Päätä nyt keskimmäiset 14-16-18 (18-18) s pääntietä varten ja neulo sitten olat erikseen. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 1 s pääntien reunasta = 10-12-14 (17-20) s jäljellä olalla. Siirrä olan s:t apulangalle kun työn pituus on 26-28-31 (33-36) cm.

PÄÄNTIEN REUNUS: Poimi takakappaleen pääntien reunasta puikoille nro 4 Merino Extra Fine -langalla n. 18-26 s. Neulo 3 krs oikein, päätä s:t.

VASEN OLKA: Ota apulangalla odottavat s:t työhön ja poimi lisäksi pääntien reunasta 2 s = 12-14-16 (19-22) s. Neulo 3 krs oikein, päätä s:t.

OIKEA OLKA: Neulo kuten vasen olka.

VIIMEISTELY: Ompele sivusaumat 1 reunasilmukan päästä. Kiinnitä napit olkapäihin.
----------------------------------------------------------
SUKAT:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 2,5 Merino Extra Fine -langalla 48-52-52 (56-56) s. Neulo 1 o/1 n -joustinta. Kerroksen vaihtumiskohta on keskellä takana. Kun työn pituus on 4-5-5 (5-6) cm, neulo keskellä takana olevat 3 s (= 1 o, 1 n, 1 o) oikein yhteen, neulo 4 krs ilman kavennuksia ja neulo sitten keskellä takana olevat 3 s (= 1 n, 1 o, 1 n) nurin yhteen = 44-48-48 (52-52) s. Kun työn pituus on 10-11-12 (13-14) cm, vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5. Neulo 1 krs sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein 6 s = 38-42-42 (46-46) s. TARKISTA NEULETIHEYS!
Siirrä sitten ensimmäiset 14-15-15 (16-16) s apulangalle, jätä seuraavat 10-12-12 (14-14) s puikoille (= yläosa) ja siirrä loput 14-15-15 (16-16) s apulangalle. Neulo tasona yläosan silmukoilla seuraavasti: 2-3-3 (4-4) s ainaoikeaa (KS. SELITYS YLLÄ), 1 s sileää nurjaa neuletta, M.1 (aloita piirroksen 4. krs:lta), 1 s sileää nurjaa neuletta ja 2-3-3 (4-4) s ainaoikeaa. Kun yläosan pituus on 3½-4-5 (6½-7½) cm, poimi yläosan kummastakin reunasta 8-9-11 (14-16) s ja ota apulangoilla odottavat s:t työhön = 54-60-64 (74-78) s. Neulo sitten kaikilla silmukoilla 1½-2-2½ (3-3½) cm ainaoikeaa suljettuna neuleena. Neulo 1 krs nurin. Jätä keskellä edessä olevat 10-12-12 (14-14) s puikoille ja päätä muut s:t. Neulo sitten keskellä edessä olevilla silmukoilla 9-10-11 (13-15) cm ainaoikeaa sukan pohjaa varten.
Päätä s:t. Kiinnitä pohjaosa sukkaan, ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.
Neulo toinen sukka samoin.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 07.01.2009
SUKKA: Neulo 1 krs sileää neuletta ja kavenna SAMALLA tasavälein 6 s = 38-42-42 (46-46) s.

Piirros

symbols = oikea s oikealta puolelta, nurja s nurjalta puolelta
symbols = siirrä 2 s apupuikolle työn eteen, neulo 2 s oikein, neulo apupuikon 2 s oikein

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Baby 17-9) .

Kommentit / Kysymykset (77)

country flag Karin wrote:

Bij afwerking staat “ Naai de zijnaden in de kant st en naai de knopen op de schouders” . Zitten de knopen er voor de sier of moeten ze open kunnen? Ik heb maar hele kleine gaten in de schouders door de omslag in het voorpand, niet groot genoeg voor een knoop. Of naai ik ze gewoon vast aan voor en achterpand?

14.11.2021 - 22:13

DROPS Design answered:

Dag Karin,

Excuses voor het late antwoord. Als het goed is heb je bij de linker schouder op het voorpand knoopsgaten gemaakt. (2 st samen breien en 1 omslag.) De knopen naai je op de bies van het achterpand en je knoopt ze door de gaatjes op de linker bies van de schouder.

09.12.2021 kl. 13:50

country flag Sorrel O'Leary wrote:

Sorry, I don't get it. The pattern says to work the cable pattern starting on the WS. I have done this twice and of course the cable pattern only shows on the WS. It would be clearer if it was stated that you start off without cabling in this M.1. I have knitted lace blankets and complex cable patterns but this one has me stumped. It is not clear at all.

10.04.2021 - 05:54

DROPS Design answered:

Dear Sorrel, the cable pattern, is pattern M.1 wich have a "twist" (cable) in the sixth row, in other words, you knit 1st: WS, 2nd: RS, 3d: WS, 4th: RS, 5th: WS, and the sixth row, from the right side in which you do the cabling. I hope this helps. Happy Knitting!

10.04.2021 kl. 09:33

country flag Joy W wrote:

If the RS is the Perl side & is where the cable is, shouldn’t the M1 diagram show the white boxes as PERL on RS & KNIT on WS?

11.02.2021 - 21:04

DROPS Design answered:

Dear Joy, the diagram M.1 is shown from RS and is for the cable, this means all stitches in M.1 /of the cables are worked in stocking stitch (= knit from RS and purl from WS). Between each diagram/cable you will work 11 to 24 stitches in reversed stocking stitch (purl from RS, knit from WS). Hope this help, happy knitting!

12.02.2021 kl. 07:49

country flag Birgit wrote:

Hallo, ich möchte die Anleitung mit zwei Farben arbeiten (beige und Natur), um ein meliertes Ergebnis zu erreichen. Welches Garn kann ich dafür verwenden? Der Pullunder soll nicht dicker werden. Oder welches Garn können Sie für ein leicht meliertes Erscheinungsbild empfehlen?

06.01.2021 - 15:01

DROPS Design answered:

Liebe Birgit, vielleicht können Sie die gleiche Maschenprobe bekommen wenn Sie 1 Faden DROPS Flora + 1 Faden Kid-Silk benutzen, am besten stricken Sie eine Maschenprobe, so können Sie auch den Textur prüfen, ob er Ihnen gefällt. Ihr DROPS Laden kann sonnst Ihnen auch gerne das beste passende Garn empfehlen - auch telefonisch oder per E-Mail. Viel Spaß beim stricken!

06.01.2021 kl. 15:51

country flag Katrin wrote:

Hallo. Ich habe eine Frage zum Halsausschnitt. Werden da in der Mitte über den Zöpfen keine 2 Maschen rechts zusammen gestrickt? Und was bitte bedeutet bei der Halskante eine Reihe rechts auf links stricken? 1 Reihe rechte Maschen auf der Vorder - oder Rückseite? Besten Dank

06.12.2020 - 16:29

DROPS Design answered:

Liebe Katrin, es wird hier keine Abnahmen über den Zöpfen gestrickt - Eine Reihe rechts auf links ist eine Rückreihe mit rechten Maschen. Viel Spaß beim stricken!

07.12.2020 kl. 08:35

country flag Veronica wrote:

Hei :) Skjønner ikke helt rettingen på vesten... Hvor i oppskriften er dette rettet opp i? >SE FORKL OVER, 1 m glstrikk med vrangen ut, M.1 (start på 4.p i diag), >1 m glstrikk med vrangen ut og 2-3-3 (4-4) m rille For man skal jo strikke 17 masker rett på vrangen før M.1.

04.12.2020 - 22:38

DROPS Design answered:

Hej Veronica Det är en rättelse på sockorna inte västen (har lagt till det i rättelsen nu för att förtydliga). Mvh DROPS Design

08.12.2020 kl. 07:32

country flag Lee Ann wrote:

If you do the M.1 on every sixth row what do you do on the other 5 rows?

09.03.2020 - 00:54

DROPS Design answered:

Hi Lee Ann, M1 consists of 5 rows knit, 6th row is cable, then 5 rows knit again. Happy knitting!

09.03.2020 kl. 07:11

country flag Monika Schiller wrote:

Hallo. In der Anleitung für das Rückenteil steht "Glatt mit der linken Seite nach aussen stricken. " Was heißt das? Hinten also kein Muster, es gibt kein Foto vom Rückenteil. LG

10.09.2019 - 12:36

DROPS Design answered:

Liebe Frau Schiller, es bedeutet diese Maschen werden glatt links gestrickt = links bei den Hinreihen und rechts bei den Rückreihen. Viel Spaß beim stricken!

10.09.2019 kl. 14:34

country flag Melinda Fülöp wrote:

Hej Får se om jag har fattat det hela rätt. Vid 19cm så stickar jag 1kantmaska, 6 räta maskor och sen fortsättning på mönstret, och sen de 6 sista m räta. Detta gör jag 4 varv. På sista maskar jag av för ärmhålen. Har jag förstått det rätt?

25.06.2019 - 14:54

DROPS Design answered:

Hei Melinda. 2 riller = 4 pinner. Det stemmer at du nå strikker 4 pinner med mønster som før, og 6 masker rettstrikkning i hver side. Når du feller av til ermhull gjøres dette over de 2 siste pinnene på begynnelsen av pinnen. Du strikker altså 2 pinner med mønster og retstrikkning. Så strikker du den 3. pinnen og feller av til ermhull på begynnelsen av pinnen. Så strikker du den 4. pinnen og feller av til ermhull på begynneslen av denne pinnen. God fornøyelse

26.06.2019 kl. 08:15

country flag Emilie wrote:

Bonjour, Pour les diminutions du devant du debardeur, il est ecrit « Diminuer côté encolure en début de rang, tous les rangs ». Si c’est en debut de rang, c’est donc forcement tous les 2 rangs? Comment peut-on diminuer tous les rangs en debut de rang sur le meme cote? Merci

23.07.2018 - 01:56

DROPS Design answered:

Bonjour Émilie, tout à fait, on va diminuer au début de chaque rang côté encolure, soit tous les 2 rangs, la formulation a été modifiée, merci. Bon tricot!

23.07.2018 kl. 08:27

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Baby 17-9

b17-9 Little Gent

Bettina, Germany

Little Gent

margrit, Germany