DROPS / 105 / 16

Flower Child by DROPS Design

Virkattu DROPS hiuspanta kukilla ”Cotton Viscose”-langasta.

Koko: One size
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Cotton Viscose:
50 g nro 28, vaalea roosa
50 g nro 27, syreeni

DROPS Virkkuukoukku nro 4.
DROPS Virkkuukoukku nro 2,5 - kukkiin.
Virkkaustiheys: 16 ks yhdellä langalla kumpaakin väriä koukulla nro 4 = 10 cm leveydessä.

Kommentit (14)
Virkkausvinkki: Jokaisen krs:n ensimmäinen ks korvataan aina 1:llä kjs:lla.

Kavennusvinkki: Kavenna 1 ks virkkaamalla 2 ks yhteen seuraavasti: Pistä koukku ensimmäiseen ks:aan ja ota lanka koukulle, pistä sitten koukku seuraavaan ks:aan ja ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien s:iden läpi (= 3 s).

Panta: Virkkaa 2 kjs koukulla nro 4 ja yhdellä langalla kumpaakin väriä.
1. krs: Virkkaa 2 ks 2. kjs:aan koukusta laskien.
2. krs: Lue Virkkausvinkki! Virkkaa 2 ks kumpaankin ks:aan = 4 ks. Virkkaa sitten tasona 1 ks jokaiseen ks:aan kunnes työn pituus on n. 35 cm. Lue Kavennusvinkki! Kavenna nyt 4 ks 2:ksi ks:ksi virkkaamalla ks:t pareittain yhteen. Kavenna seuraavalla krs:lla 2 ks 1:ksi ks:ksi. Katkaise lanka ja päättele langanpää.

Virkattu kukka: Iso kukka: Virkataan 1. ja 2. krs:n mukaan. Virkkaa 1 kukka syreeninvärisellä langalla ja 1 kukka vaalealla roosalla langalla. Pieni kukka: Virkataan vain 1. krs:n mukaan. Virkkaa 1 kukka syreeninvärisellä langalla ja 3 kukkaa vaalealla roosalla langalla.
Virkkaa 5 kjs koukulla nro 2,5 ja yksinkertaisella langalla ja sulje nämä renkaaksi 1:llä ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. krs: 1 ks renkaaseen, * 5 kjs, 1 ks renkaaseen *, toista *-* yht. 4 kertaa, virkkaa lopuksi 5 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa = 5 kjs-kaarta. Pieni kukka on nyt valmis.
2. krs: 1 kjs, virkkaa sitten jokaiseen kjs-kaareen: 1 ks, 3 p ja 1 ks, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan krs:n alussa.
Kiinnitä kukat kuvan mukaisesti. Halutessasi voit virkata lisää kukkia.

Punottu nyöri: Leikkaa kummastakin väristä 2 kpl (= 4 lankaa) 60 cm:n pituista lankaa. Puno langat tiukasti yhteen, laita nyöri kaksinkerroin ja anna sen punoutua uudestaan yhteen. Kiinnitä nyörin toinen pää pannan kärkeen. Tee toiseen päähän solmu. Tee toinenkin nyöri ja kiinnitä se pannan toiseen reunaan.

Lita Pedro 28.01.2014 - 14:47:

Southeafrica

Wanda 03.09.2013 - 05:44:

I loved this pattern. My 17 y/o nephew was seeing his girlfriend for the 1st time since he came to live with us. It was their 1st anniversary & he asked me if I could make something for her. "She likes hippie stuff" he tells me. As soon as I saw this I knew this was exactly what a 17 y/o "hippie loving" girl would love. Made it in an about an hour. I am now his favorite aunt. Thank you

Pia 24.01.2008 - 13:28:

Det mener i vel forhåbentlig ikke........

Decb 13.01.2008 - 00:46:

No, no, no..

Lynn 10.01.2008 - 12:38:

Very feminine - rather boho - but lovely for summer keeping hair out eyes when gardening

Vibeke Antczak 08.01.2008 - 23:03:

Ja. den er bare fin - og jeg vil gerne lave flere - god som gaveidé til både voksne og piger

Vibeke Antczak 08.01.2008 - 23:03:

Ja. den er bare fin - og jeg vil gerne lave flere - god som gaveidé til både voksne og piger

Anne-Lise 23.12.2007 - 12:31:

Det kan I ikke mene. Mere 70'er bliver det vist ikke.

Camilla 19.12.2007 - 22:43:

Nej vel?!

Mia 15.12.2007 - 21:50:

Så läckert! Jag vill oxå göra - massor. Perfekt present, men vill ha flera själv!;o)

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 105-16