DROPS / 102 / 38

DROPS 102-38 by DROPS Design

Palmikolliset DROPS säärystimet kaksinkertaisesta ”Alpaca”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Koko: One size
Ympärys: n. 28 cm
Pituus: n. 38 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Alpaca:
150 g nro 0501, vaaleanharmaa
Lankavaihtoehdot ja langan koostumus - kts. sivu 2

DROPS Puikot nro 4,5.
Neuletiheys: 18 s x 23 krs sileää neuletta kaksinkertaisella Alpaca-langalla puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: kohoneule, palmikko, ohjetyyppi: säärystimet,

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1, M.2 ja M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

Ainaoikeinneule (edestakaisin puikoilla):
Neulo kaikki krs:t oikein.

Joustin-1: * 2 o, 6 n *, toista *-*.
Joustin-2: * 2 o, 2 n *, toista *-*.

Säärystin: Työ neulotaan edestakaisin. Luo puikoille nro 4,5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 70 s. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta, jatka sitten neulomalla M.1:n mukaan. Kun olet neulonut M.1:n mukaan kerran korkeudessa puikolla on 56 s. Neulo nyt seuraava krs näin oikealta puolelta: 5 s ainaoikeaa, 3 n, M.2 (= 16 s), 3 n, seuraavilla 24 s:lla joustin-1:tä ja neulo lopuksi 5 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta samalla tavalla kunnes olet neulonut M.2:n mukaan 3 kertaa korkeudessa. Neulo M.3:n mukaan kerran korkeudessa. Neulo sitten 1 krs oikein oikealta puolelta ja jatka tämän jälkeen neulomalla joustin-2:ta. Kun työn korkeus on 32 cm, lisää kaikki 2 ns 3:een ns:aan = 70 s. Kun työn korkeus on 38 cm, neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta ja päätä tämän jälkeen s:t löyhästi. Ompele säärystin yhteen silmukkapistoin.
Neulo toinen säärystin ensimmäisen peilikuvaksi.

= ei s, jätä tämä ruutu väliin
= Nyppy - neulo näin oikealta puolelta: neulo samaan s:aan: 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto, 1 o (= 5 s), käännä työ. Neulo näillä 5 s:lla 4 krs sileää neuletta. Nosta sitten oikean käden puikon 2. s ensimmäisen s:n yli, nosta sitten 3. s ensimmäisen s:n yli, sitten 4. s ensimmäisen s:n yli ja nosta lopuksi 5. s ensimmäisen s:n yli (= 1 s jäljellä).
= siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, neulo 1 s nurin, neulo apupuikon 3 s oikein
= siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, neulo 3 s oikein, neulo apupuikon s nurin
= siirrä 3 s apupuikolle työn taakse, neulo 3 s oikein, neulo apupuikon 3 s oikein
= neulo 2 s nurin yhteen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 102-38 alkuperäisohjeeseen.