DROPS / 104 / 29

Polar Express by DROPS Design

Settiin kuuluu: Kohoneulottu DROPS kaulahuivi ja myssy ”Eskimo”-langasta.

Kaulahuivi:
Koko: n. 30 x 150 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Eskimo:
350 g nro 01, luonnonvalkoinen
Lankavaihtoehdot ja langan koostumus - kts. sivu 2

DROPS Puikot nro 9.
Neuletiheys: 10 s x 14 krs sileää neuletta puikoilla nro 9 = 10 x 10 cm.

Kaulahuivi: Tarkista neuletiheys! Luo puikoille nro 9 Eskimo-langalla 33 s. Neulo 8 krs ainaoikeaa - kts. selitys yllä. Neulo tämän jälkeen näin (oikealta puolelta katsottuna): 4 s ainaoikeaa, * 1 o, 1 s ainaoikeaa, 1 n, 1 s ainaoikeaa *, toista *-* ja neulo lopuksi 1 o ja 4 s ainaoikeaa. Neulo kunnes työn korkeus on 146 cm, neulo vielä 8 krs ainaoikeaa ja päätä s:t.

Myssy:
Koko: One-size
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Eskimo:
150 g nro 01, luonnonvalkoinen
Lankavaihtoehdot ja langan koostumus - kts. sivu 2

DROPS Sukkapuikot nro 8.
Neuletiheys: 11 s x 15 krs sileää neuletta puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm.

Ainaoikeinneule (suljettuna neuleena sukkapuikoilla):
* 1 krs oikein ja 1 krs nurin *, toista *-*.

Joustinneule: * 1 o, 3 n *, toista *-*.

Kavennusvinkki: Kavenna 4 s näin: neulo 5 s (1 o, 1 s ainaoikeaa, 1 n, 1 s ainaoikeaa, 1 o). Nosta nyt oikean käden puikon 2. s ensimmäisen s:n yli. Nosta 3. s ensimmäisen yli, sitten 4. s ja lopuksi 5. s - olet nyt kaventanut 4 s.

Myssy: Tarkista neuletiheys! Työ neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo sukkapuikoille nro 8 Eskimo-langalla 64 s. Neulo joustinta - kts. selitys yllä kunnes työn korkeus on 7 cm. Neulo sitten näin: * 1 o, 1 s ainaoikeaa - kts. selitys yllä, 1 n, 1 s ainaoikeaa *, toista *-*. Kun työn korkeus on 22 cm, kavenna seuraavalla krs:lla 16 s näin: * kavenna 4 s - lue Kavennusvinkki, neulo 11 s kuten aiemmin *, toista *-* koko krs:n ajan = 48 s. Kun työn korkeus on 25 cm, kavenna seuraavalla krs:lla 16 s näin: * kavenna 4 s, neulo 7 s kuten aiemmin *, toista *-* koko krs:n ajan = 32 s. Neulo nyt s:t pareittain yhteen = 16 s. Vedä lanka jäljellä olevien s:iden läpi ja kiristä. Päättele langanpää huolellisesti.

Tupsu: Tee iso tupsu, halkaisijaltaan n. 12 cm ja kiinnitä se myssyn päälaelle.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 104-29 alkuperäisohjeeseen.