Kaia by DROPS Design

DROPS pitsineuletunika ja neulottu DROPS kuviollinen hattu ”Muskat”- tai "Belle"-langasta.

Koko: 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 - 13/14 v = 110/116-122/128-134/140-146/152-158/164 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Muskat:
200-250-250-250-300 g nro 18, valkoinen

Tai:
Garnstudion DROPS BELLE:
200-200-200-200-250 g nro 01, valkoinen

DROPS Pyöröpuikko nro 4,5.
Neuletiheys: 20 s x 26 krs sileää neuletta Muskat- tai Belle-langalla, puikolla nro 4,5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (57)

Saat tämän mallin langat alkaen 9.20€. Lue lisää.
Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2.
Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

Ainaoikeinneule (suljettuna neuleena pyöröpuikolla):
* 1 krs oikein, 1 krs nurin *, toista *-*.

Ainaoikeinneule (edestakaisin puikolla):
Neulo kaikki krs:t oikein.

Kavennusvinkki (koskee kädenteitä):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella.
Kavenna kädenteitä varten 4:n ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella:
Ennen 4 ainaoikeinneulottua s: 2 s oikein yhteen.
4:n ainaoikeinneulotun s:n jälkeen: nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

Etu- ja takakappale: Työ neulotaan suljettuna neuleena. Taita pyöröpuikko nro 4,5 kaksinkerroin (käytä vaihtoehtoisesti 2 pyöröpuikkoa) ja luo 2:lle puikolle Muskat- tai Belle-langalla (jotta luomisreunasta tulisi löyhä) 144-160-160-176-176 s. Vedä toinen puikko pois. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 72-80-80-88-88 s:n jälkeen (= sivut). Neulo 4 krs ainaoikeaa - kts. selitys yllä. Jatka tämän jälkeen neulomalla M.1:n mukaan - kts. ruutupiirros. Kun olet neulonut M.1:n mukaan kerran korkeudessa, jatka neulomalla kaikilla s:illa sileää neuletta. Kavenna samalla kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s yht. 2-4-2-4-2 x 10-6-15-7-15 cm:n välein (= 4 kavennettua s/krs) = 136-144-152-160-168 s. Kun työn korkeus on 27-29-31-33-35 cm, neulo 14 s:lla kummassakin sivussa 2 krs ainaoikeaa (7 s:lla kummankin merkkilangan molemmin puolin). Päätä seuraavalla krs:lla kummankin sivun keskimmäiset 6 s kädenteitä varten. Neulo nyt osat erikseen.

Takakappale: = 62-66-70-74-78 s. Jatka neulomista 4:llä ainaoikeinneulotulla s:lla kummassakin kädentien reunassa. Kavenna kummassakin reunassa joka 2. krs - lue Kavennusvinkki: 2-3-4-5-6 x 1 s = 58-60-62-64-66 s. Kun työn korkeus on 42-45-48-51-54 cm, päätä keskimmäiset 26-28-30-32-32 s pääntietä varten. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 1 s pääntien reunasta = 15-15-15-15-16 s jäljellä kummallakin olalla. Päätä s:t kun työn korkeus on 44-47-50-53-56 cm.

Etukappale: = 62-66-70-74-78 s. Jatka neulomista 4:llä ainaoikeinneulotulla s:lla kummassakin kädentien reunassa. Päätä kädenteitä varten kuten takakappaleessa. Samanaikaisesti kun työn korkeus on 30-32-34-36-38 cm, neulo keskimmäisillä 6 s:lla 2 krs ainaoikeaa (muilla s:illa neulotaan kuten aiemmin). Siirrä seuraavalla krs:lla puolet s:ista apulangalle ja neulo pääntien molemmat puolet erikseen.
1. puoli: Jatka kädentien kavennuksia. Neulo sileää neuletta 4:llä ainaoikeinneulotulla s:lla sivussa ja 3:lla ainaoikeinneulotulla s:lla halkion reunassa. Halkion reunan 3:n ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella neulotaan M.2:n mukaan - kts. ruutupiirros. Kun työn korkeus on 39-42-44-47-49 cm, siirrä keskiedun uloimmat 8-9-10-11-11 s apulangalle pääntietä varten. Päätä sitten pääntietä varten joka 2. krs: 2 x 2 s ja 2 x 1 s = 15-15-15-15-16 s jäljellä olalla. Päätä s:t kun työn korkeus on 44-47-50-53-56 cm.
2. puoli: Siirrä apulangan s:t takaisin puikolle. Neulo 1. puolen peilikuvaksi.

Viimeistely: Ompele olkasaumat.

Pääntien reunus: Poimi pääntien reunasta pyöröpuikolle nro 4,5 n. 66-82 s (sis. apulangan s:t).
Neulo 4 krs ainaoikeaa edestakaisin keskeltä edestä lähtien. Päätä s:t löyhästi.

HATTU:

Neulottu kuviollinen hattu ”Muskat”-langasta.

Koko: 5/9 v - 10/14 v
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Muskat:
100-100 g nro 71, lilamix

DROPS Puikot nro 3.
DROPS Virkkuukoukku nro 3 - virkattuun reunukseen.
Neuletiheys: 21 s x 46 krs ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
Muut tarvikkeet: n. 1 m:n pituinen ohut teräslanka.

Mallineule: Katso ruutupiirros M.1. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
1. krs = oikea puoli.

Ainaoikeinneule (edestakaisin puikoilla):
Neulo kaikki krs:t oikein.

Hattu: Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 3 Muskat-langalla 133-145 löyhää s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa). Neulo ainaoikeaa. Kun työn pituus on 5 cm, kavenna tasavälein 35-31 s neulomalla 2 s yhteen (n. joka 3.-4. s) ) = 98-114 s. Jatka neulomalla vielä 1 cm ainaoikeaa, neulo sitten M.1:n mukaan 1:llä reuna-s:lla kummassakin reunassa. Kun olet neulonut M.1:n mukaan kerran korkeudessa, jatka neulomalla ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Kun työn korkeus on 14-16 cm, kiinnitä 8-9 merkkilankaa työhön oikealta puolelta näin: neulo 2-4 s, kiinnitä 1 merkkilanka, * neulo 12 s, kiinnitä 1 merkkilanka *, toista *-* yht. 7-8 kertaa. Viimeisen merkkilangan jälkeen on nyt 12-14 s jäljellä, neulo näillä s:illa oikeaa. Kavenna nyt jokaisen merkkilangan vasemmalla puolella joka 2. krs oikealta puolelta 11 x 1 s = 10-15 s jäljellä puikolla. Vedä lanka jäljellä olevien s:iden läpi ja päättele langanpää huolellisesti. Ompele myssy yhteen keskeltä takaa, ompele uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu. Hatun korkeus on n. 19-21 cm. Laita ohut teräslanka pitkin hatun reunaa. Virkkaa 1 krs ks:ita koukulla nro 3 teräslangan + reunan ympäri, jotta hatun alareunasta tulisi hieman jäykempi.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 20.08.2013
Hattu: Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 3 Muskat-langalla 133-145 löyhää s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa). Neulo ainaoikeaa. Kun työn pituus on 5 cm, kavenna tasavälein 35-31 s neulomalla 2 s yhteen (n. joka 3.-4. s) ) = 98-114 s. Jatka neulomalla vielä 1 cm ainaoikeaa, neulo sitten M.1:n mukaan 1:llä reuna-s:lla kummassakin reunassa. Kun olet neulonut M.1:n mukaan kerran korkeudessa, jatka neulomalla ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Kun työn korkeus on 14-16 cm, kiinnitä 8-9 merkkilankaa työhön oikealta puolelta näin: neulo 2-4 s, kiinnitä 1 merkkilanka, * neulo 12 s, kiinnitä 1 merkkilanka *, toista *-* yht. 7-8 kertaa. Viimeisen merkkilangan jälkeen on nyt 12-14 s jäljellä, neulo näillä s:illa oikeaa. Kavenna nyt jokaisen merkkilangan vasemmalla puolella joka 2. krs oikealta puolelta 11 x 1 s = 10-15 s jäljellä puikolla.

Piirros

= oikea s oikealta puolelta (tunika)
= 1 langankierto
= nosta 1 s oikein neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli
= oikea s oikealta puolelta, nurja s nurjalta puolelta (hattu)
= oikea s nurjalta puolelta, (nurja s oikealta puolelta)
= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, tee 1 langankierto
= 1 langankierto, 2 s oikein yhteen
= 1 langankierto, nosta 1 s oikein neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli, tee 1 langankierto

Kommentit (57)

Näppäile kommenttisi tähän!

Jacqueline 11.10.2018 - 10:38:

Merci pour votre réponse très rapide. Ça fait plaisir lorsqu’on a envie de poursuivre son tricot rapidement Bonne journée

Jacqueline 10.10.2018 - 19:29:

Bonjour Je commence le dos et je lis qu’il faut continuer avec les 4 mailles au point mousse puis diminuer. Ces diminutions se font elles sur les points mousse ou sur le jersey qui suit. Merci beaucoup

DROPS Design 11.10.2018 kl. 09:00:

Bonjour Jacqueline, vous diminuez pour les emmanchures après les 4 premières m point mousse et avant les 4 dernières m point mousse - cf DIMINUTIONS pour les emmanchures. Vous conservez ainsi toujours les 4 m point mousse côté emmanchure pour la bordure d'emmanchure. Bon tricot!

Sarah 19.08.2018 - 06:54:

When the piece measures 27-29-31-33-35 cm / 10 5/8"-11 3/8"-12 1/4"-13"-13 3/4" work 2 round of garter sts over 14 sts each side (7 sts each side of the marker) and rem sts as before. On the next round bind off the mid 6 sts for the arm holes each side. Now continue each part separately. I'm confused on these instructions. Do I only work the next 14 stitches?

DROPS Design 19.08.2018 kl. 21:24:

Dear Sarah, you've to work the 14 sts each side in garter sts and work the other sts as before. Happy knitting!!

Ann-Christine 15.08.2018 - 20:33:

Ich stricke in der Größe 134/140, habe M1 einmal in der Höhe und auch die Abnahmen direkt danach gestrickt. Jetzt befinden sich 156 Maschen auf meiner Nadel. Wo bzw wann werden die nächsten Abnahmen gemacht? In der Anleitung steht ja alle 15 cm - 2 mal. Wenn ich von jetzt aus messe, wird das Oberteil ja viel länger als angegeben. Kann es sein, dass von der Anschlagskante gemessen wird?

DROPS Design 16.08.2018 kl. 09:27:

Liebe Ann-Christine, die erste Abnahme wird nach 15 cm gestrickt und die 2. Abnahme nach insgesamt 30 cm (= 15 cm nach der 1. Abnahme). Sie nehmen jeweils 4 Maschen ab (= 1 M vor und 1 M nach jeder beiden Markierung): 160- (4 M x 2) = 152 M. Viel Spaß beim stricken!

Alex 02.05.2018 - 13:45:

Grazieeeeeeeee.sempre gentili

Alex Benedetti 01.05.2018 - 19:30:

Aiuto.io continuo a non capire.....Sul davanti ...sono sul dritto e devo "intrecciare 2x2 e 1x 2 maglie per arrivare a 15 m dalle 21 di partenza Ma come faccio? Partendo dalla 1 m all'inizio delle 21 che ho, da quale maglia inizio a chiudere? E comunque dopo rimango con una maglia sul ferro, molto distante dalla 15?io proprio non capisco la tecnica per chiudere x lo scollo. Potete postare un video?!?graziee

DROPS Design 02.05.2018 kl. 11:33:

Buongiorno Alex. Per lo scollo, deve iniziare a chiudere le maglie quando il ferro inizia dallo scollo. Quindi, per la parte destra (quando il capo è indossato) chiude le maglie sul diritto del lavoro; per la sinistra sul rovescio. Non ci deve essere distanza tra le maglie. Buon lavoro!

Mara Giustini 30.04.2018 - 19:58:

Salve ,per le diminuzioni degli scalfi c'è scritto di farli ogni 2 giri,ma così mi ritrovo sul rovescio del lavoro mentre è consigliato di farli sul dritto.Come faccio?Grazie

DROPS Design 30.04.2018 kl. 21:12:

Buonasera Mara. Le diminuzioni vengono fatte un ferro sì (sul diritto del lavoro) e un ferro no (rovescio). Quindi diminuisce la prima volta sul diritto del lavoro e anche le diminuzioni successive saranno sul diritto. Buon lavoro!

Emilie 22.04.2018 - 21:27:

Bonjour, c'est la première fois que je vais tricoté avec des aiguille circulaire et je ne comprend pas cette phrase : Plier l’aiguille circulaire en 2 (ou utiliser 2 aiguilles) merci de votre aide.

DROPS Design 23.04.2018 kl. 09:58:

Bonjour Émilie, la vidéo ci-dessous montre comment monter les mailles sur 2 aiguilles droites, pour faire cette technique sur aiguille circulaire, utilisez les 2 pointes de l'aiguille circulaire et retirez délicatement une des pointes quand les mailles sont montées. Bon tricot!

Alex Benedetti 15.04.2018 - 15:31:

Aiuto, spero qualcuno possa rispondere alla mia domanda qui sotto! Sono ferma

Alex Benedetti 14.04.2018 - 17:58:

Avanti con il lavoro...altra domanda. DIETRO:dopo aver intrecciato le 32 maglie centrali si dice "intrecciare ora 1 maglia da ciascun lato" Come si fa, me lo potete spiegare x entrambe le spalle. Grazieee

DROPS Design 15.04.2018 kl. 17:35:

Buongiorno Alex. Può chiudere una maglia come la chiude normalmente a fine lavoro oppure può lavorare 2 maglie insieme a diritto. Buon lavoro!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 15-6