Chaperon Bleu by DROPS Design

Alhaalta ylös neulottu pusero DROPS Snow-langasta. Työssä on sileää neuletta, raglanlinjat ja huppu. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ee-738
Lankaryhmä E tai C + C
-------------------------------------------------------

DROPS SNOW (kuuluu lankaryhmään E):
700-750-800-900-1000-1100 g väriä 21, sininen varjo

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 7: Pituus 80 cm.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 7.
Voit myös käyttää MAGIC LOOP -tekniikkaa, jolloin tarvitset vain yhden 80 cm:n pituisen pyöröpuikon/puikkokoko.

NEULETIHEYS:
11 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 15 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.
HUOM: Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

-------------------------------------------------------

Magic loop – Lue tekniikasta tässä

-------------------------------------------------------

100% Villaa
alkaen 2.40 € /50g
DROPS Snow uni colour DROPS Snow uni colour 2.40 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Snow mix DROPS Snow mix 2.70 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Snow print DROPS Snow print 3.00 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 33.60€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.

LISÄYSVINKKI 1 (hihat):
Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 2 silmukkaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

LISÄYSVINKKI 2 (huppu):
Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 2 silmukkaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 4 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

RAGLANKAVENNUKSET:
Tee jokaisessa kappaleiden rajakohdassa kavennukset seuraavasti: Neulo kunnes merkittyä silmukkaa edeltää 1 silmukka, nosta 2 silmukkaa neulomatta kuten neuloisit ne oikein yhteen, 1 silmukka oikein, vedä molemmat nostetut silmukat neulotun silmukan yli. Toista jokaisen merkin kohdalla (työstä kapeni 8 silmukkaa).

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Etukappale ja takakappale neulotaan tasona erikseen, alhaalta ylös, kunnes kummankin sivun halkio on valmis. Tämän jälkeen osat otetaan samalle pyöröpuikolle ja työ neulotaan suljettuna neuleena. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla/lyhyellä pyöröpuikolla, alhaalta ylös kädentiehen asti. Hihat ja miehusta otetaan samalle pyöröpuikolle ja sitten kaarroke neulotaan suljettuna neuleena. Lopuksi huppu neulotaan tasona.

TAKAKAPPALE:
Luo 62-70-74-78-86-94 silmukkaa pyöröpuikolle nro 7 DROPS Snow-langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti:
4 silmukkaa AINAOIKEAA (lue selitys yllä), *2 silmukkaa oikein, 2 silmukkaa nurin*, toista *-* kunnes jäljellä on 6 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein ja 4 silmukkaa ainaoikeaa. Neulo tasona 14 cm joustinneuletta tähän tapaan (viimeinen kerros = nurja puoli). Jätä työ odottamaan.

ETUKAPPALE:
Neulo kuten takakappale.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Ota etukappaleen ja takakappaleen silmukat samalle pyöröpuikolle nro 8. Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 24-28-28-28-28-32 silmukkaa = 100-112-120-128-144-156 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun ja 1 merkkilanka 50-56-60-64-72-78 silmukan jälkeen (sivut). Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 31 cm, päätä kummankin sivun keskimmäiset 6-6-6-8-8-10 silmukkaa kädenteitä varten (eli päätä kummankin sivun merkkilangan molemmin puolin 3-3-3-4-4-5 silmukkaa) = 44-50-54-56-64-68 silmukkaa etukappaleessa ja takakappaleessa. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHAT:
Luo 32-32-36-36-40-40 silmukkaa sukkapuikoille nro 7 DROPS Snow-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 10 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Vaihda sukkapuikkoihin nro 8. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun (keskellä hihan alla). Anna merkkilangan kulkea työn mukana, keskellä hihan alla tehtävät lisäykset tehdään myöhemmin tämän merkkilangan kohdalla. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus luomisreunasta mitattuna on 12 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset n. 8-6-7-4-3-2 cm välein yhteensä 4-5-4-6-7-10 kertaa = 40-42-44-48-54-60 silmukkaa. Kun hihan pituus on 42-40-38-37-35-34 cm, päätä keskeltä hihan alta 6-6-6-8-8-10 silmukkaa (eli päätä merkkilangan molemmin puolin 3-3-3-4-4-5 silmukkaa) = 34-36-38-40-46-50 silmukkaa. Jätä työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki silmukat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 156-172-184-192-220-236 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki takakappaleen ja etukappaleen kummankin reunan reunimmaiseen silmukkaan (4 merkkiä). Näiden merkkien kohdalla tehdään raglankavennukset.
Kerroksen vaihtumiskohta on takakappaleen ja oikean hihan rajakohdassa. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun kaarrokkeen pituus on 3-4-5-5-4-3 cm, aloita RAGLANKAVENNUKSET (lue selitys yllä). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 11-12-13-14-17-19 kertaa = 68-76-80-80-84-84 silmukkaa.
Kiinnitä 1 merkkilanka keskelle eteen ja 1 merkkilanka keskelle taakse. Katkaise lanka. Aloita sitten neulominen 3 silmukkaa ennen keskiedun merkkilankaa (jatka neulomista tasona).
1.KERROS (oikea puoli): Neulo kaikki silmukat oikein ja tee raglankavennukset kuten aiemmin, kunnes keskiedun merkkilankaa edeltää 3 silmukkaa. Poimi jokaisen 6 seuraavan silmukan takareunasta 1 silmukka. Käännä työ.
2.KERROS (nurja puoli): Neulo 5 silmukkaa oikein, neulo nurjaa kunnes jäljellä on 5 silmukkaa, neulo 5 silmukkaa oikein.

Tee seuraavalla oikean puolen kerroksella raglankavennusten viimeinen kavennuskerros (työssä on yhteensä 13-14-15-16-19-21 kavennuskerrosta). Työssä on nyt 58-66-70-70-74-74 silmukkaa. Kun kaikki kavennukset on tehty, kaarrokkeen pituus on 21-23-25-27-29-31 cm.

HUPPU:
Neulo sileää neuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua silmukkaa kummassakin reunassa. Lisää SAMALLA keskellä takana olevan merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka, ja lisää etukappaleen kummankin raglanlinjan kummallekin puolelle 1 silmukka (työhön lisättiin 6 silmukkaa, lue LISÄYSVINKKI 2). Toista tällaiset lisäykset jokaisella oikean puolen kerroksella yhteensä 2 kertaa = 70-78-82-82-86-86 silmukkaa. Jatka sileää neuletta ja ainaoikeinneuletta, kunnes hupun pituus on 37-38-39-40-41-42 cm. Päätä silmukat.
Taita huppu kaksinkerroin ja ompele yläreunat yhteen.

I-CORD -REUNUS:
Neulo reunus hupun reunoihin seuraavasti: Reunus neulotaan kahdella sukkapuikolla nro 8. Luo 2 silmukkaa, poimi sitten hupun aukon oikean alareunan (kun vaate puetaan päälle) ainaoikein -neuleen ensimmäisen raidan reunasta 1 silmukka = 3 silmukkaa. *Työnnä silmukat puikon alkuun (kääntämättä työtä), jotta voit neuloa seuraavan kerroksen työn oikealta puolelta.
Neulo 2 silmukkaa oikein, nosta puikon seuraava silmukka oikein neulomatta, poimi hupun ainaoikein -neuleen seuraavan raidan reunasta 1 silmukka, vedä nostettu silmukka poimitun silmukan yli*, toista *-* pitkin hupun aukon reunaa. HUOM! Poimi 1 silmukka reunan ainaoikein -neuleen jokaisesta raidasta. Mikäli reunuksesta tulee liian kireä, poimi tasavälein 1 ylimääräinen silmukka. Neulo puikon viimeiset 3 silmukkaa oikein yhteen. Katkaise lanka, vedä lanka viimeisen silmukan läpi ja päättele langanpäät.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 236-4) .

Kaikkiin ohjeisiimme kuuluu ohjevideoita, jotka voivat olla avuksi.

Kommentit / Kysymykset (14)

country flag Susann wrote:

In der Größe XL stimmen die Zunahmen nicht. Anschlag 36 Maschen, nach 12 cm 1. Zunahme und dann 6 x nach 4 cm weitere Zunahmen. Dies entspricht 7 x 2 Maschen (14) zu den angeschlagenen ergibt dies insgesamt 50 Maschen und nicht 48. Wie soll verfahren werden? Einmal weniger zunehmen?

23.09.2022 - 16:14

DROPS Design answered:

Liebe Susann, die Zunahmen der Ärmel werden insgesamt 6 Mal gestrickt, so haben Sie 36 Maschen + 2 Maschen x 6 Mal = 48 Maschen. Viel Spaß beim stricken!

26.09.2022 kl. 08:49

country flag Nicole wrote:

Hallo! Gibt es so eine schöne Anleitung auch für einen Pullover in Nadelstärke 3?

08.09.2022 - 08:00

DROPS Design answered:

Liebe Nicole, hier finden Sie alle unsere Anleitungen für Damenpullover - gerne können Sie diese Modellen mit der gewünschten Maschenprobe noch filtern und sortieren. Viel Spaß beim stricken!

08.09.2022 kl. 09:24

country flag Birgit wrote:

Rap

08.08.2022 - 09:23

country flag Daniela wrote:

Sieht sehr schön aus

08.08.2022 - 04:48

country flag Mahiet Marie wrote:

Blue angel

08.08.2022 - 03:46

country flag BRIGITTE wrote:

Super freue mich auf diese Anleitung

07.08.2022 - 21:32

country flag Cynthia wrote:

Snow & Hoodie - tolle Kombination! 😍

06.08.2022 - 20:30

country flag Elena Anzari wrote:

The hoodie is very nice!

06.08.2022 - 14:48

country flag Janine wrote:

Little Blue Riding Hood

06.08.2022 - 09:34

country flag Nathalie wrote:

Little blue riding hood

06.08.2022 - 07:35

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 236-4