DROPS / 222 / 26

White Water Jacket by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu jakku 2-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on satulaolkapäät, pitsineuletta ja puhvihihat. Koot S-XXXL.

  • White Water Jacket / DROPS 222-26 - Ylhäältä alas neulottu jakku 2-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on satulaolkapäät, pitsineuletta ja puhvihihat. Koot S-XXXL.
  • White Water Jacket / DROPS 222-26 - Ylhäältä alas neulottu jakku 2-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on satulaolkapäät, pitsineuletta ja puhvihihat. Koot S-XXXL.
  • White Water Jacket / DROPS 222-26 - Ylhäältä alas neulottu jakku 2-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on satulaolkapäät, pitsineuletta ja puhvihihat. Koot S-XXXL.
  • White Water Jacket / DROPS 222-26 - Ylhäältä alas neulottu jakku 2-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on satulaolkapäät, pitsineuletta ja puhvihihat. Koot S-XXXL.
  • White Water Jacket / DROPS 222-26 - Ylhäältä alas neulottu jakku 2-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on satulaolkapäät, pitsineuletta ja puhvihihat. Koot S-XXXL.
DROPS Design: Malli ks-173
Lankaryhmä A + A tai C
-------------------------------------------------------

DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
175-200-225-250-275-300 g väriä 38, liitu

NEULETIHEYS:
17 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 22 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.
20 silmukkaa piirroksen A.3 mallineuletta leveyssuunnassa = 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 5 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, sileään neuleeseen ja pitsineuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 3: Pituus 80 cm, joustinneuleeseen.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

DROPS HELMIÄISNAPPI, Kaareva (valkoinen) NRO 522: 5-5-6-6-6-6 kpl.

Saat tämän mallin langat alkaen 34.65€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI (lisääminen/kaventaminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske lisättävien/kavennettavien silmukoiden kohdalla olevien silmukoiden määrä (esim. 17 silmukkaa), ja jaa tämä luku lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 5) = 3,4.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto vuorotellen n. joka 3. ja joka 4. silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
Tämän esimerkin kavennukset tehdään neulomalla vuorotellen n. joka 2. ja joka 3. silmukka ja joka 3. ja joka 4. silmukka oikein yhteen.

LISÄYSVINKKI 1:
Kaikki lisäykset tehdään oikealla puolella!
Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella (nurja puoli) langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

LISÄYSVINKKI 2:
Kaikki lisäykset tehdään oikealla puolella!
Tee lisäykset seuraavasti:
ENNEN MERKKIÄ:
Lisätty silmukka kääntyy oikealle.
Ota vasemman käden puikon avulla edellisen kerroksen 2 silmukan välinen lankalenkki työhön, lankalenkki otetaan työhön takakautta ja lenkki neulotaan etukautta oikein.
MERKIN JÄLKEEN:
Lisätty silmukka kääntyy vasemmalle.
Ota vasemman käden puikon avulla edellisen kerroksen 2 silmukan välinen lankalenkki työhön, lankalenkki otetaan työhön etukautta ja lenkki neulotaan takakautta oikein.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeaan etureunaan (kun vaate puetaan päälle). Tee napinläpi työn oikealta puolelta, kun kerroksella on jäljellä 3 silmukkaa, seuraavasti: Tee 1 langankierto puikolle, neulo seuraavat 2 silmukkaa oikein yhteen ja neulo viimeinen silmukka oikein. Seuraavalla kerroksella (nurja puoli) langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä.
Ensimmäinen napinläpi tehdään, kun pääntien reunuksen joustinneuleen pituus on n. 3 cm. Seuraavat 4-4-5-5-5-5 napinläpeä tehdään aina n. 9½-10-8-8½-9-9 cm:n välein.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Mikäli päätösreunasta tulee kuitenkin liian kireä, tee 1 langankierto n. joka 3. tai joka 6.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat (langankierrot päätetään kuten muut silmukat).

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

JAKKU: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan ylhäältä alas.
Pääntien reunus neulotaan tasona keskeltä edestä alkaen. Tämän jälkeen olat neulotaan tasona erikseen. Kaikki silmukat otetaan samalle pyöröpuikolle ja samalla satulaolkapäiden reunoista poimitaan silmukoita. Kaarroke neulotaan tasona keskeltä edestä alkaen, ja työhön lisätään silmukoita hihoja ja kaarroketta varten. Kaarroke jaetaan etu-/takakappaleita ja hihoja varten. Etu-/takakappaleet neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla / lyhyellä pyöröpuikolla, ylhäältä alas.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 96-102-106-106-110-122 silmukkaa (sisällyttäen 5 reunasilmukkaa kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 3 2-kertaisella Kid-Silk -langalla. Neulo 1 kerros nurin (= nurja puoli). Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: Neulo 5 AINAOIKEINNEULOTTUA (lue selitys yllä) reunasilmukkaa, neulo seuraavilla 12-15-15-15-15-18 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo piirroksen A.1 ensimmäiset 2 silmukkaa, kiinnitä 1 merkki tähän (= etukappaleen ja vasemman satulaolkapään rajakohta), neulo seuraavilla 13-13-15-15-17-17 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, kiinnitä 1 merkki tähän (= vasemman satulaolkapään ja takakappaleen rajakohta), neulo seuraavilla 30-30-30-30-30-36 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo piirroksen A.1 ensimmäiset 2 silmukkaa, kiinnitä 1 merkki tähän (= takakappaleen ja oikean satulaolkapään rajakohta), neulo seuraavilla 13-13-15-15-17-17 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, kiinnitä 1 merkki tähän (= oikean satulaolkapään ja oikean etukappaleen rajakohta), neulo seuraavilla 12-15-15-15-15-18 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo piirroksen A.1 ensimmäiset 2 silmukkaa, 5 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa.
Jatka tasoneuletta tähän tapaan. Kun joustinneuleen pituus on 3 cm, katkaise lanka.
Jaa sitten työ etukappaleita, takakappaletta ja satulaolkapäitä varten. Siirrä ensimmäiset ja viimeiset 19-22-22-22-22-25 silmukkaa apulangalle (= etukappaleet), jätä kummankin reunan seuraavat 13-13-15-15-17-17 silmukkaa työhön (= satulaolkapäät), siirrä keskimmäiset 32-32-32-32-32-38 silmukkaa apulangalle (= takakappale). Neulo sitten satulaolkapäät erikseen.

SATULAOLKAPÄÄ:
= 13-13-15-15-17-17 silmukkaa. Neulo tasona toisen satulaolkapään silmukoilla näin: Luo 1 silmukka pyöröpuikolle nro 3 (= reunasilmukka), neulo satulaolkapään 13-13-15-15-17-17 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin, ja lisää samalla jokaiseen 1 nurjan silmukan raitaan 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI 1) (= työhön lisättiin 6-6-7-7-8-8 silmukkaa), luo kerroksen loppuun 1 silmukka (= reunasilmukka) = 21-21-24-24-27-27 silmukkaa. Neulo nyt tasona mallineuletta (1 patenttisilmukka, 2 silmukkaa nurin), kunnes työn pituus nurjien raitojen lisäyskerroksesta mitattuna on 7-7-7-8-8-8 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen kerroksen. Siirrä silmukat apulangalle. Neulo toinen satulaolkapää samoin.

Ota nyt etukappaleet, takakappale ja olkapäiden silmukat samalle pyöröpuikolle nro 5, poimi samalla satulaolkapäiden reunoista silmukat. Neulo seuraavasti (oikealta puolelta):
5 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo seuraavat 14-17-17-17-17-20 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 1-5-5-8-8-12 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) (= 15-22-22-25-25-32 silmukkaa), poimi satulaolkapään reunasta (reunasilmukan sisäpuolelta) 16-16-16-20-20-20 silmukkaa, neulo 1 silmukka oikein *neulo seuraava silmukka sekä etu- että takakautta oikein, tee 1 langankierto puikolle*, toista *-* seuraavilla 18-18-21-21-24-24 silmukalla, neulo seuraava silmukka sekä etu- että takakautta oikein, neulo 1 silmukka oikein (= 58-58-67-67-76-76 silmukkaa hihassa), poimi satulaolkapään toisesta reunasta (reunasilmukan sisäpuolelta) 16-16-16-20-20-20 silmukkaa, neulo takakappaleen seuraavat 32-32-32-32-32-38 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 9-9-9-15-15-9 silmukkaa (= 41-41-41-47-47-47 silmukkaa), poimi toisen satulaolkapään reunasta (reunasilmukan sisäpuolelta) 16-16-16-20-20-20 silmukkaa, neulo 1 silmukka oikein, *neulo seuraava silmukka sekä etu- että takakautta oikein, tee 1 langankierto puikolle*, toista *-* seuraavilla 18-18-21-21-24-24 silmukalla, neulo seuraava silmukka sekä etu- että takakautta oikein, neulo 1 silmukka oikein (= 58-58-67-67-76-76 silmukkaa), poimi satulaolkapään toisesta reunasta (reunasilmukan sisäpuolelta) 16-16-16-20-20-20 silmukkaa, neulo seuraavat 14-17-17-17-17-20 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 1-5-5-8-8-12 silmukkaa (= 15-22-22-25-25-32 silmukkaa), 5 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Muista tehdä oikeaan etureunaan NAPINLÄVET (lue selitys yllä).
Työssä on nyt 261-275-293-321-339-353 silmukkaa. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta (reunasilmukoilla neulotaan kuten aiemmin).

KAARROKE:
Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun, etureunan sisäpuolelle (= keskietu). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!
Neulo mallineuletta ja kiinnitä 4 merkkiä työhön näin:
1.merkki: Neulo 5 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo seuraavilla 28-35-35-42-42-49 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo piirroksen A.3 ensimmäiset 3 silmukkaa, kiinnitä 1.merkki seuraavaan silmukkaan (= oikea etukappale).
2.merkki: Neulo seuraavilla 56-56-65-65-74-74 silmukalla sileää neuletta, kiinnitä 2.merkki seuraavaan silmukkaan (= oikea hiha).
3.merkki: Neulo seuraavilla 70-70-70-84-84-84 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo piirroksen A.3 ensimmäiset 3 silmukkaa, kiinnitä 3.merkki seuraavaan silmukkaan (= takakappale).
4.merkki: Neulo seuraavilla 56-56-65-65-74-74 silmukalla sileää neuletta, kiinnitä 4.merkki seuraavaan silmukkaan (= vasen hiha).
Neulo seuraavilla 28-35-35-42-42-49 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo piirroksen A.3 ensimmäiset 3 silmukkaa, 5 reunasilmukkaa ainaoikeaa (= vasen etukappale).
Anna näiden 4 merkin kulkea työn mukana. Näiden merkkien kohdalla tehdään lisäykset.
Jatka tasona mallineuletta tähän tapaan (merkityt silmukat neulotaan sileänä neuleena). Aloita SAMALLA seuraavalla oikean puolen kerroksella HIHOJEN LISÄYKSET ja KAARROKKEEN LISÄYKSET. Tee lisäykset alla olevan ohjeen mukaisesti:

HIHAN LISÄYKSET:
Neulo hihojen silmukoilla sileää neuletta.
Lisää SAMALLA seuraavalla oikean puolen kerroksella 4 silmukkaa hihoja varten näin:
Lisää 1. ja 3.merkin JÄLKEEN 1 silmukka, ja lisää ENNEN 2. ja 4.merkkiä 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI 2) (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Eli lisäykset tehdään hihoissa ja lisätyt silmukat neulotaan sileänä neuleena.
Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros yhteensä 7-10-7-9-6-8 kertaa.

KAARROKKEEN LISÄYKSET:
Neulo etukappaleiden ja takakappaleen silmukoilla mallineuletta kuten aiemmin.
Lisää SAMALLA seuraavalla oikean puolen kerroksella 4 silmukkaa kaarroketta varten näin:
Lisää ENNEN 1. ja 3.merkkiä 1 silmukka, ja lisää 2. ja 4.merkin JÄLKEEN 1 silmukka (muista LISÄYSVINKKI 2) (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Eli lisäykset tehdään etukappaleissa ja takakappaleessa, ja lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti.
Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros yhteensä 0-7-7-7-14-21 kertaa.

Kun kaikki lisäykset on tehty, työssä on 289-343-349-385-419-469 silmukkaa.
Neulo kunnes työn pituus pääntien reunuksen jälkeisestä merkistä mitattuna on 19-21-23-25-27-29 cm.
Jaa sitten työ etu-/takakappaleita ja hihoja varten. Seuraava kerros neulotaan näin:
Neulo ensimmäiset 40-50-52-57-64-78 silmukkaa kuten aiemmin (= etukappale), siirrä seuraavat 64-78-77-85-88-92 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-8-10-10-10 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo seuraavat 81-87-91-101-115-129 silmukkaa kuten aiemmin (= takakappale), siirrä seuraavat 64-78-77-85-88-92 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-8-10-10-10 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo loput 40-50-52-57-64-78 silmukkaa kuten aiemmin (= etukappale).
Neulo sitten etu-/takakappaleet ja hihat erikseen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 173-199-211-235-263-305 silmukkaa. Jatka tasona mallineuletta kuten aiemmin, neulo kuitenkin kummankin sivun 14-6-12-10-10-10 silmukalla (eli luoduilla 6-6-8-10-10-10 silmukalla + 4-0-2-0-0-0 silmukalla näiden silmukoiden kummallakin puolella) sileää neuletta.
Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 19-19-18-18-17-17 cm, neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin:
5 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo seuraavilla 31-45-45-52-59-73 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti kuten aiemmin, mutta jätä piirroksen A.3 jokaisen mallikerran langankierto tekemättä (= piirroksen A.3 jokaisessa mallikerrassa kavennetaan 1 silmukka = työstä kapeni 4-6-6-7-8-10 silmukkaa), neulo seuraavat 14-6-12-10-10-10 silmukkaa oikein ja lisää samalla tasavälein 4-3-6-5-5-5 silmukkaa, neulo seuraavilla 73-87-87-101-115-129 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin, mutta jätä piirroksen A.3 jokaisen mallikerran langankierto tekemättä (= piirroksen A.3 jokaisessa mallikerrassa kavennetaan 1 silmukka = työstä kapeni 10-12-12-14-16-18 silmukkaa), neulo seuraavat 14-6-12-10-10-10 silmukkaa oikein ja kavenna samalla tasavälein 4-3-6-5-5-5 silmukkaa, neulo seuraavilla 31-45-45-52-59-73 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti kuten aiemmin, mutta jätä piirroksen A.3 jokaisen mallikerran langankierto tekemättä (= piirroksen A.3 jokaisessa mallikerrassa kavennetaan 1 silmukka = työstä kapeni 4-6-6-7-8-10 silmukkaa), 5 reunasilmukkaa ainaoikeaa = 163-181-199-217-241-277 silmukkaa.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo nyt joustinneuletta seuraavasti:
5 reunasilmukkaa ainaoikeaa, neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 silmukkaa, neulo sitten mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, kunnes jäljellä on 6 silmukkaa, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen silmukka, 5 reunasilmukkaa ainaoikeaa (piirroksen A.1 patenttisilmukka tulee piirroksen A.3 oikean silmukan kohdalle).
Neulo 3 cm joustinneuletta tähän tapaan. Päätä silmukat siten, että neulot patenttisilmukat ja ainaoikeinneulotut silmukat oikein ja nurjat silmukat nurin (lue SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN).
Jakun pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 46-48-50-52-54-56 cm.

HIHAT:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 64-78-77-85-88-92 silmukkaa takaisin lyhyelle pyöröpuikolle/sukkapuikoille nro 5. Poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 6-6-8-10-10-10 silmukasta 1 silmukka = 70-84-85-95-98-102 silmukkaa.
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun hihan pituus jakokohdasta mitattuna on 22-20-18-16-15-12 cm (sovita tarvittaessa jakkua ja tarkista onko pituus sopiva, työhön neulotaan vielä n. 9 cm joustinneuletta), kavenna tasavälein 28-42-40-47-47-51 silmukkaa = 42-42-45-48-51-51 silmukkaa.
Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 9 cm mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti. Päätä silmukat siten, että neulot patenttisilmukat oikein ja nurjat silmukat nurin (muista SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN).
Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 31-29-27-25-24-21 cm. Neulo toinen hiha samoin.

symbols = oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
symbols = nurja silmukka oikealta puolelta, oikea silmukka nurjalta puolelta
symbols = vie oikean käden puikko edellisen kerroksen silmukkaan, neulo 1 silmukka oikein ja pudota silmukat vasemmalta puikolta (= patenttisilmukka)
symbols = tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan nurin (työhön tulee muodostua reikä).
symbols = neulo 2 silmukkaa oikein yhteen

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 222-26) .

Kommentit / Kysymykset (18)

country flag Salla 16.04.2021 - 10:46:

Would I make this alpaca yarn simple enough or should it be double?

country flag Ellen 15.03.2021 - 21:20:

I'm working on the yoke, and I don't understand what you do with the stitches you place a marker at, as the pattern just says insert marker. Do you just put the marker in and slip that stitch from the left needle to the right needle? or do you put the marker in and then knit that stitch across? Thank you

user icon DROPS Design 16.03.2021 kl. 08:05:

Hi Ellen, You insert the marker either before or after working the stitch, but the stitch must be worked as normal. Happy crafting!

country flag Sigrid 12.03.2021 - 15:01:

Hei, når man skal begynne på bærestykket, skal man plassere de fire merkene i «neste maske». Men hvordan skal masken med merket strikkes? Og skal man ta ut merket for så å strikke masken, og så flytte det hver runde?

user icon DROPS Design 15.03.2021 kl. 13:59:

Hei Sigrid. Det strikkes etter mønster, er det en vrangmønster i diagrammet som er neste maske, strikkes det vrang. Som regel settes et merke i en rettmaske. Du kan enten flytte merket etter hver omgang som du skriver, eller se etter hvilken maske som har merke og så følge denne "linje". mvh DROPS design

country flag Sigrid 12.03.2021 - 15:00:

Hei, når man skal begynne på bærestykket, skal man plassere de fire merkene i «neste maske». Men hvordan skal masken med merket strikkes? Og skal man ta ut merket for så å strikke masken, og så flytte det hver runde?

country flag Sareith 05.03.2021 - 08:54:

Bonjour Merci pour votre rapide réponse et la vidéo. Malgré tout, je ne comprends pas comment tricoter ces augmentations sur la partie de l'épaule, dois je augmenter sur le bord de l'épaule avec 1m avant+1m brin arrière+1 jeté puis sur l'épaule 1mavant sur 1 marin arrière sur 21 mailles mais je n'arrive pas à 67 "" (= 58-58-67-67-76-76 mailles) ""

user icon DROPS Design 05.03.2021 kl. 13:03:

Bonjour Mme Sareith, vous allez tricotez les 24 m de l'épaule ainsi: 1 m end, puis les 21 suivantes vont être "triplées" (= *tricotez 2 fois 1 m, 1 jeté* x 21 = vous avez ainsi 63 m au total), tricotez 2 fois la m suivante (= 2 m) et 1 m end = 1+63+2+1= 67m. En espérant que ce soit plus clair ainsi. Bon tricot!

country flag Sareith 04.03.2021 - 19:34:

Bonjour, Je ne comprends pas la partie les brins relever 16-16-16-20-20-20 mailles à 1 maille lisière du bord le long du côté de l'épaule, tricoter 1 maille endroit, *1 maille endroit dans le brin avant et dans le brin arrière de la maille suivante, 1 jeté *, Avez vous une video ?

user icon DROPS Design 05.03.2021 kl. 07:29:

Bonjour Mme Sareith, tout à fait, cette vidéo montre comment tricoter une maille d'abord dans le brin avant, puis dans le brin arrière. Bon tricot!

country flag Mette 01.03.2021 - 07:44:

I størrelse M har man 275 masker på pinden efter at have strikket skuldrene og samlet arbejdet. Ifølge opskriften er efterfølgende fordeling 5 (kantmasker h side), 38 m (h forstykke), 56 m (h ærme), 73 m (bagstk), 56 m (v ærme), 38 m (v forstykke), 5 m (kantmasker v side). Dette giver kun 271 masker, så jeg ender ud med 4 masker for meget, idet der er 175 (ikke 171) masker på pinden. Er det ikke en fejl, eller misforstår jeg noget?

user icon DROPS Design 08.03.2021 kl. 12:00:

Hej Mette, forstykke 5+35+3+1=44, ærme 56+1=57, bagstykke 70+3+1=74, ærme 56+1=57, forstykke 35+3+5=43 ialt 275 masker. God fornøjelse!

country flag Desiree 18.02.2021 - 17:34:

Vielen Dank für die schnelle Rückmeldung. Bei der Sattelschulter verstehe ich nicht ganz das Muster. Schlage ich in jeder Hin- und Rückrunde am Anfang und am Ende eine Masche (also eine neue Randmasche) an? Oder nur in der Hinrunde oder nur einmalig? Und wie stricke ich die neue entstanden Maschen, wenn die vorherigen "Randmaschen" dann keine mehr sind? Vielen Dank für die Rückmeldung.

user icon DROPS Design 19.02.2021 kl. 07:29:

Liebe Desiree, die Randmaschen werden nur bei der 1. Reihe über diese Maschen angeschlagen/zugenommen, dh 1 Rand-Masche beidseitig anschlagen, und gleichzeitig (auch nur) bei der 1. Reihe wird 1 linke Masche in jedem Link-Bereich zugenommen = 21-24-27 M auf der Nadel. So stricken Sie diese Maschen weiter mit der 1. Masche in A.2 und 2 linke Maschen dazwischen bis die Schulter 7-8 cm nach den Zunahmen misst. Viel Spaß beim stricken!

country flag Desiree 16.02.2021 - 19:08:

Und noch eine zweite Frage. Welche Randmaschen könnt Ihr für die Strickarbeit empfehlen?

user icon DROPS Design 17.02.2021 kl. 07:52:

Liebe Desiree, bei A.1 muss man mit den 2 ersten Maschen enden, dh die 96 Maschen stricken Sie so: 5 Blenden-Maschen, A.1 (12 M), die ersten 2 Maschen von A.1, Markierer, A.2 (= 13 M), Markierer, A.1 (30 M), die ersten 2 Maschen von A.1, Markierer, A.2 (=13 M), Markierer, A.1 (12 M), die ersten 2 Maschen von A.1, 5 Blenden-Maschen. Da waren sicher die fehlende 6 Maschen. Die Randmaschen schlagen Sie nicht extra, die sind hier inbegriffen. Viel Spaß beim stricken!

country flag Desiree 16.02.2021 - 19:04:

Hallo, ich möchte die Größe S Stricken. Bei der Halsblende habe ich 96 Maschen angeschlagen. Zählt zu der Blende (mit den 5 Maschen) auch eine Randmasche, oder ist diese zusätzlich? Zudem ist es so, wenn ich die zweite Reihe anschlage, dass ich bei 5+12+13+30+13+12+50 = 90 Maschen komme. Was passiert mit den restlichen 6 Maschen (bzw. 4 Maschen wenn die zwei Randmaschen nicht in der Blende enthalten sind)? Habe ich einen Denkfehler oder etwas übersehen? Vielen Dank für Eure Rückmeldung.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 222-26