Bongo the Clown Pillow by DROPS Design

Virkattu sirkuspelle: Lapsen pyöreä tyynynpäällinen tupsuilla. Työ virkataan keskeltä ulospäin DROPS Paris-langasta.

DROPS Design: w-062-bn
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Mitat: Tyynynpäällisen halkaisija (ilman tupsuja): 42 cm.
Sopii tyynylle, jonka halkaisija on n. 50 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS (kuuluu lankaryhmään C):
300 g väriä 27, persikka
50 g väriä 38, vadelma
50 g väriä 37, viininpunainen
50 g väriä 24, tummanharmaa
50 g väriä 16, valkoinen

Sekä tupsuihin:
Garnstudion DROPS Paris (kuuluu lankaryhmään C):
50 g väriä 14, voikukka
50 g väriä 13, oranssi
50 g väriä 10, turkoosi
50 g väriä 02, vaalea turkoosi
50 g väriä 06, kirsikanpunainen
50 g väriä 33, roosa

Yhteen tupsuun, jonka halkaisija on n. 6 cm, tarvitset n. 10 grammaa lankaa.

VIRKKUUTIHEYS:
17 pylvästä leveyssuunnassa ja 10 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpaan koukkuun. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempaan koukkuun.

PYÖREÄ SISÄTYYNY: Halkaisija n. 50 cm.

Saat tämän mallin langat alkaen 21.60€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

VIRKKAUSINFO (SIRKUSPELLEN NENÄ):
Jokaisen kiinteä silmukka -kerroksen ensimmäinen kiinteä silmukka korvataan 1 ketjusilmukalla.
Jokaisen pylväskerroksen ensimmäinen pylväs korvataan 3 ketjusilmukalla.

VÄRINVAIHTOVINKKI:
Kun vaihdat väriä, tee seuraavasti: Virkkaa kerroksen viimeinen silmukka ensimmäisellä värillä, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, vaihda seuraavaan väriin ja tee viimeinen langankierto ja läpiveto tällä värillä, virkkaa sitten seuraava kerros.

MALLIVIRKKAUS:
Silmät virkataan piirroksen A.1 mukaisesti.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

TYYNYNPÄÄLLINEN: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä, keskeltä ulospäin. Tyynynpäällinen virkataan 2 ympyränä, jotka virkataan lopuksi yhteen. Kasvot voidaan virkata joko vain toiselle puolelle tai molemmille puolille. Nenä virkataan osana ympyrää, suu ja silmät virkataan myöhemmin. Hiuksia varten tehdään tupsut.

YMPYRÄ:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Aluksi virkataan 2 nenää, nenät asetetaan päällekkäin ja virkataan yhteen. Tämän jälkeen loput kasvoista virkataan suljettuna virkkauksena.

Sirkuspellen nenä:
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa vadelman värisellä langalla ja koukulla nro 4 ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan.
1.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka (= 1 kiinteä silmukka) (lue VIRKKAUSINFO (SIRKUSPELLEN NENÄ)), 7 kiinteää silmukkaa renkaaseen. Virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan = 8 kiinteää silmukkaa.
2.KERROS: 3 ketjusilmukkaa (= 1 pylväs), 2 pylvästä ensimmäiseen kiinteään silmukkaan, virkkaa sitten 3 pylvästä jokaiseen kiinteään silmukkaan koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan = 24 pylvästä.
3.KERROS: 3 ketjusilmukkaa (= 1 pylväs) ensimmäiseen pylvääseen, 2 pylvästä seuraavaan pylvääseen, *1 pylväs seuraavaan pylvääseen, 2 pylvästä seuraavaan pylvääseen*, toista *-* koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan = 36 pylvästä. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Virkkaa toinen osa samoin (= 2 samanlaista osaa).
Aseta osat nurjat puolet vastakkain ja virkkaa ne yhteen, molempien kerrosten läpi, seuraavasti: Virkkaa 1 ketjusilmukka (= 1 kiinteä silmukka) ensimmäiseen pylvääseen, 1 kiinteä silmukka jokaiseen 4 seuraavaan pylvääseen, 2 kiinteää silmukkaa seuraavaan pylvääseen, *1 kiinteä silmukka jokaiseen 5 seuraavaan pylvääseen, 2 kiinteää silmukkaa seuraavaan pylvääseen*, toista *-* koko kerroksen ajan, virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen 1.ketjusilmukkaan = 42 kiinteää silmukkaa. Virkkaa sitten loput kasvoista.

Vaihda persikan väriseen lankaan (lue VÄRINVAIHTOVINKKI). Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun. Anna merkkilangan kulkea työn mukana. Virkkaa nyt suljettua virkkausta spiraalina seuraavasti:
1.KERROS: Virkkaa 1 ketjusilmukka (= ei korvaa ensimmäistä kiinteää silmukkaa, vaan virkataan kiinteiden silmukoiden lisäksi), *2 kiinteää silmukkaa ensimmäisen kiinteän silmukan takareunaan, 1 kiinteä silmukka jokaisen 6 seuraavan kiinteän silmukan takareunaan*, toista *-* koko kerroksen ajan = 48 kiinteää silmukkaa, jotka virkattiin silmukoiden takareunaan.
6 kiinteään silmukkaan on nyt virkattu 2 kiinteää silmukkaa. Kaikki nämä 6 kiinteää silmukkaa = 1 lisäyssilmukka. Kiinnitä tarvittaessa jokaiseen 6 lisäyssilmukkaan yksi merkki ja anna merkkien kulkea työn mukana.
2.KERROS: Jätä ketjusilmukka väliin ja virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen silmukkaan, virkkaa SAMALLA 2 kiinteää silmukkaa kerroksen jokaiseen 6 lisäyssilmukkaan (= työhön lisättiin 6 silmukkaa) = 54 kiinteää silmukkaa.
Virkkaa jatkossa suljettuna virkkauksena 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan ja 2 kiinteää silmukkaa jokaiseen 6 lisäyssilmukkaan. Virkkaa jokaisella kerroksella lisäyssilmukoiden väliin 1 kiinteä silmukka enemmän. Jatka virkkaamista tähän tapaan, kunnes työn halkaisija on yhteensä 42 cm (= työn pituus keskeltä ulospäin mitattuna on 21 cm).
Virkkaa toinen ympyrä samoin, mutta virkkaa nyt nenä persikan värisellä langalla, eli virkkaa koko toinen osa persikan värisellä langalla (= takaosa). Halutessasi voit tehdä kasvot tyynynpäällisen kummallekin puolelle, virkkaa tällöin 2.ympyrä samalla tavalla kuin 1.ympyrä.

SUU:
Suu virkataan 9. persikan väriseen kerrokseen (= 13.kerrokseen keskeltä laskettuna). Virkkaa 1 kerros piilosilmukoita vadelman värisellä langalla, työn oikealta puolelta, näin: Vie koukku 9. persikan värisen kerroksen silmukkaan, josta haluat suun alkavan, ota lanka koukulle (= 1 silmu koukulla). Vie koukku saman kerroksen seuraavaan silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka koukulla olevan silmukan läpi. Jatka piilosilmukoiden virkkaamista 9.kerrokseen tähän tapaan, kunnes suu on halutun pituinen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa 10.kerrokseen samanlainen kerros viininpunaisella langalla. Mikäli teet kasvot päällisen kummallekin puolelle, toista tämä työn toisella puolella.

SILMÄT:
Virkataan erikseen ja ommellaan kiinni tyynynpäälliseen. Virkkaa 4 ketjusilmukkaa tummanharmaalla langalla ja koukulla nro 4 ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.1 mukaisesti. Ennen kuin virkkaat piirroksen viimeisen kerroksen, vaihda valkoiseen lankaan (lue VÄRINVAIHTOVINKKI). Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa toinen silmä samoin. Mikäli teet kasvot tyynynpäällisen kummallekin puolelle, virkkaa vielä 3 silmää samalla tavalla. Kiinnitä silmät kasvoihin, nenän yläpuolelle (katso kuva).

TUPSUT:
Tee voikukan värisellä langalla 3 tupsua, joiden halkaisija on 6 cm, ja tee jokaisella muulla värillä 2 tupsua (= yhteensä 13 tupsua). Leikkaa tupsut tasaisiksi. Mikäli teet kasvot tyynynpäällisen kummallekin puolelle, tee yhteensä 26 tupsua: 5 tupsua voikukan värisellä langalla, 5 tupsua toisella halutun värisellä langalla ja 4 tupsua jokaisella muulla värillä.

VIIMEISTELY:
Aseta ympyrät nurjat puolet vastakkain ja virkkaa ne yhteen molempien kerrosten läpi persikan värisellä langalla näin: Virkkaa 1 kiinteä silmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan (molempien kerrosten läpi), virkkaa sitten työn ympäri 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan, kunnes jäljellä on n. 25 cm:n levyinen aukko. Älä katkaise lankaa. Kiinnitä tupsut etummaisen ympyrän yläosaan, kasvojen yläpuolelle. Mikäli teet kasvot tyynynpäällisen kummallekin puolelle, kiinnitä 13 tupsua päällisen kummallekin puolelle. Aseta sisätyyny päällisen sisään ja virkkaa aukko yhteen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Piirros

= Aloita tästä, tämä ketjusilmukkarengas (= 4 ketjusilmukkaa + 1 piilosilmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan) selitetään ohjeessa. Jatka virkkaamista ympyrän pilkun yläpuolella olevasta merkistä ja virkkaa oikealta vasemmalle
= 1 ketjusilmukka, mikäli virkkaat virkkuukoukun kärjellä, ketjusilmukasta tulee usein liian kireä. Yhden ketjusilmukan tulee olla yhtä pitkä kuin 1 kiinteä silmukka on leveä.
= 1 pylväs ketjusilmukkarenkaan ympäri
= 1 piilosilmukka viimeisen kerroksen alussa olevan ketjusilmukan ympäri
= 2 kiinteää silmukkaa silmukkaan
= Virkkaa 2 kaksoispylvästä yhteen näin: Virkkaa 1 kaksoispylväs, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, virkkaa vielä 1 kaksoispylväs samaan silmukkaan ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi (= 1 silmukka)
= Virkkaa 2 pylvästä yhteen näin: Virkkaa 1 pylväs, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä, virkkaa vielä 1 pylväs samaan silmukkaan ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi (= 1 silmukka)
= 2 puolipylvästä silmukkaan
= 1 kiinteä silmukka silmukkaan

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Children 35-1) .

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 35-1