DROPS / 199 / 54

Dive by DROPS Design

Virkattu bikinitoppi DROPS Paris-langasta. Työssä on kiinteitä silmukoita ja viuhkakuvioita. Koot S-XXXL.

Tagit: bikinit, viuhkakuvio,

DROPS Design: Malli w-747
Lankaryhmä C tai A + A
-------------------------------------------------------

DROPS PARIS (kuuluu lankaryhmään B):
100-100-100-150-150-150 g väriä 30, farkunsininen

VIRKKUUTIHEYS:
18 kiinteää silmukkaa leveyssuunnassa ja 21 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

Saat tämän mallin langat alkaen 2.70€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1-A.3.

VIRKKAUSINFO:
Jokaisen kerroksen aluksi virkataan 1 ketjusilmukka (ei korvaa ensimmäistä kiinteää silmukkaa).

KAVENNUS-/LISÄYSVINKKI:
Kavenna 1 kiinteä silmukka näin:
*Vie koukku seuraavaan silmukkaan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto koukulle ja vedä langankierto kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi.
Lisää 1 kiinteä silmukka näin:
Virkkaa 2 kiinteää silmukkaa samaan silmukkaan.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

BIKINITOPPI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ virkataan tasona. Aluksi virkataan 2 rintakuppia, tämän jälkeen nämä 2 osaa yhdistetään ja niiden ympäri virkataan reunus. Lopuksi rintakuppien alareunaan virkataan tasona viuhkakuvioreunus. Bikinitoppi solmitaan nauhoin niskasta ja selästä.

OIKEA RINTAKUPPI:
Virkkaa 16-17-18-19-20-21 löyhää ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja Paris-langalla. Käännä työ ja virkkaa 1 kiinteä silmukka 2.ketjusilmukkaan koukusta laskien, virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen ketjusilmukkaan koko kerroksen pituudelta = 15-16-17-18-19-20 kiinteää silmukkaa. Virkkaa jatkossa 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan (lue VIRKKAUSINFO). TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun työn pituus on n. 8-9-9½-10-10½-11 cm, virkkaa seuraava kerros (= nurja puoli) näin:
Virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen 14-15-16-17-18-19 ensimmäiseen kiinteään silmukkaan, virkkaa 3 kiinteää silmukkaa seuraavaan silmukkaan (= työhön lisättiin 2 silmukkaa), jatka virkkaamista alas pitkin sivua ja virkkaa tasavälein 15-16-17-18-19-20 kiinteää silmukkaa tämän sivun reunimmaiseen silmukkaan = 32-34-36-38-40-42 kiinteää silmukkaa. Virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan n. 8-9-9½-10-10½-11 cm:n ajan (viimeinen kerros virkataan työn nurjalta puolelta). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VASEN RINTAKUPPI:
Virkkaa 16-17-18-19-20-21 löyhää ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja Paris-langalla. Käännä työ ja virkkaa 1 kiinteä silmukka 2.ketjusilmukkaan koukusta laskien, virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen ketjusilmukkaan koko kerroksen pituudelta = 15-16-17-18-19-20 kiinteää silmukkaa. Virkkaa jatkossa 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan (lue VIRKKAUSINFO). Kun työn pituus on n. 8-9-9½-10-10½-11 cm, virkkaa seuraava kerros (= oikea puoli) näin:
Virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen 14-15-16-17-18-19 ensimmäiseen kiinteään silmukkaan, virkkaa 3 kiinteää silmukkaa seuraavaan silmukkaan (= työhön lisättiin 2 silmukkaa), jatka virkkaamista alas pitkin sivua ja virkkaa tasavälein 15-16-17-18-19-20 kiinteää silmukkaa tämän sivun reunimmaiseen silmukkaan = 32-34-36-38-40-42 kiinteää silmukkaa. Virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan n. 8-9-9½-10-10½-11 cm:n ajan (viimeinen kerros virkataan työn oikealta puolelta). Virkkaa nyt vasen rintakuppi ja oikea rintakuppi yhteen (älä katkaise lankaa) seuraavasti:

REUNUS:
Virkkaa 1 piilosilmukka oikean rintakupin viimeiseen silmukkaan, 1 ketjusilmukka, *1 kiinteä silmukka, 3 ketjusilmukkaa, jätä 2 kiinteää silmukkaa väliin*, toista *-* koko kerroksen pituudelta, jatka virkkaamista alas pitkin sivua ja virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaisen kerroksen reunimmaiseen silmukkaan, jatka virkkaamista pitkin alareunaa ja virkkaa 1 kiinteä silmukka oikean rintakupin jokaiseen 30-32-34-36-38-40 jäljellä olevaan kiinteään silmukkaan. Virkkaa sitten vasemman rintakupin ensimmäisiin 30-32-34-36-38-40 kiinteään silmukkaan, jatka virkkaamista ylös pitkin sivua ja virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaisen kerroksen reunimmaiseen silmukkaan, virkkaa jäljellä oleviin 30-32-34-36-38-40 kiinteään silmukkaan *1 kiinteä silmukka, 3 ketjusilmukkaa, jätä 2 kiinteää silmukkaa väliin*, toista *-* koko kerroksen pituudelta, virkkaa kerroksen lopuksi 1 kiinteä silmukka viimeiseen silmukkaan ja 1 piilosilmukka kerroksen ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIUHKAKUVIOREUNUS:
Virkkaa rintakuppien alareunaan. Virkkaa työn nurjalta puolelta 1 kiinteä silmukka jokaiseen 60-64-68-72-76-80 kiinteään silmukkaan, säädä SAMALLA silmukkaluku 58-58-69-69-80-80 silmukkaan (lue KAVENNUS-/LISÄYSVINKKI) = 58-58-69-69-80-80 kiinteää silmukkaa. Virkkaa jatkossa seuraavasti: Virkkaa 12 silmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1 mukaisesti, virkkaa 33-33-44-44-55-55 silmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.2 mukaisesti (= 3-3-4-4-5-5 kpl 11 silmukan mallikertaa) ja virkkaa lopuksi viimeisten 13 silmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3 mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan, kunnes olet virkannut piirrokset A.1-A.3 loppuun. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

NYÖRIT:
1 nyöri = virkkaa n. 115 cm:n pituinen ketjusilmukkaketju. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu ja leikkaa langanpäät tasaisiksi. Aseta nyöri kaksinkerroin ja pujota nyörin taitettu pää rintakupin yläkulman läpi. Vedä nyörin avoin pää taitetun pään läpi ja kiristä varovaisesti. Tee toinen samanlainen nyöri ja kiinnitä se toisen rintakupin yläkulmaan. Tee vielä 2 samanlaista nyöriä ja kiinnitä 1 nyöri rintakuppien alareunan kumpaankin kulmaan (ei viuhkakuvioreunukseen).

Piirros

= kerros on jo virkattu! Aloita seuraavalta kerrokselta (nuolen kohdalta)
= aloita tästä
= kiinteä silmukka silmukkaan
= kiinteä silmukka ketjusilmukkakaaren ympäri
= 1 ketjusilmukka
= 5 ketjusilmukkaa
= pylväs ketjusilmukkakaaren ympäri
= pylväs silmukkaan

Berta Montenegro 23.06.2019 - 17:50:

Buenos días en Guatemala dónde puedo conseguir sus lanas ??

DROPS Design 23.06.2019 kl. 22:47:

Hola Berta. En Guatemala no hay tiendas de Drops, pero aquí tienes las tiendas con envío internacional https://www.garnstudio.com/findastore.php?s=w&cid=23

Paquita Leon Bravo 11.06.2019 - 15:35:

Me encantan vuestras lanas e hilos de algodon pero cada vez se encuentran menos aqui en Sevilla me lo podeis esplicar

Clara 22.01.2019 - 18:21:

Upassende billede for en hjemmeside med strikke-opskrifter.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 199-54