DROPS / 202 / 9

Valencia by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Air-langasta. Työssä on raglanlinjat ja raidoitus. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ai-199
Lankaryhmä C tai A + A
-------------------------------------------------------

100-150-150-150-150-150 g väriä 16, sininen
100-100-100-100-100-150 g väriä 03, helmiäisharmaa
100-100-100-100-100-100 g väriä 06, musta
50-100-100-100-100-100 g väriä 22, keltainen
50-50-50-50-50-50 g väriä 10, sumu

DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 5,5 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4,5.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 4,5: Pituus 40 cm ja 80 cm, joustinneuleeseen.

Kommentit (9)

Saat tämän mallin langat alkaen 45.60€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI (lisääminen/kaventaminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 84 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 16) = 5,25.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto n. joka 5.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä.
Kavennukset tehdään neulomalla n. joka 4. ja joka 5.silmukka oikein yhteen.

KAARROKKEEN RAIDOITUS:
Raidat neulotaan sileänä neuleena, ylhäältä alas, seuraavasti:
9-9-10-10-11-11 cm värillä 10, sumu,
9-9-10-10-11-11 cm värillä 22, keltainen,
0-2-2-4-4-6 cm värillä 06, musta.

ETU- JA TAKAKAPPALEEN RAIDOITUS:
Raidat neulotaan sileänä neuleena, ylhäältä alas, seuraavasti:
9-7-8-6-7-5 cm värillä 06, musta (eli mustan raidan pituus on yhteensä 9-9-10-10-11-11 cm, sisällyttäen kaarrokkeen kerrokset),
9-9-10-10-11-11 cm värillä 03, helmiäisharmaa,
9-11-9-11-9-11 cm (tai lopulliseen mittaan asti) värillä 16, sininen.

HIHAN RAIDOITUS:
Raidat neulotaan sileänä neuleena, ylhäältä alas, seuraavasti:
13-11-11-9-9-7 cm värillä 06, musta (eli mustan raidan pituus on kaikissa koissa yhteensä 13 cm, sisällyttäen kaarrokkeen kerrokset),
13-13-13-13-13-13 cm värillä 03, helmiäisharmaa,
18-19-17-18-16-17 cm (tai lopulliseen mittaan asti) värillä 16, sininen.

RAGLANLISÄYKSET:
Tee raglanlisäykset jokaisen kappaleiden rajakohdan merkin molemmin puolin seuraavasti: Neulo kunnes merkkiä edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, neulo 2 silmukkaa oikein (merkki on näiden 2 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle (= merkin kummallekin puolelle lisättiin 1 silmukka ja työhön lisättiin yhteensä 8 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Pääntien reunus ja kaarroke neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Kaarroke jaetaan etu-/takakappaletta ja hihoja varten. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla / lyhyellä pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Koko työ neulotaan raidoittaen sileänä neuleena, reunoissa on joustinneuletta.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 84-88-92-96-100-104 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 4,5 sumun värisellä langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 3 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 16-16-20-16-16-20 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 100-104-112-112-116-124 silmukkaa. Neulo sitten kaarroke alla olevan ohjeen mukaisesti.

KAARROKE:
Vaihda pyöröpuikkoon nro 5,5. Kiinnitä 4 merkkiä työhön seuraavasti (tämä tehdään neulomatta silmukoita): Kiinnitä 1 merkki kerroksen alkuun, laske 12-12-14-14-14-14 silmukkaa (= hiha), kiinnitä 1 merkki ennen seuraavaa silmukkaa, laske 38-40-42-42-44-48 silmukkaa (= etukappale), kiinnitä 1 merkki ennen seuraavaa silmukkaa, laske 12-12-14-14-14-14 silmukkaa (= hiha), kiinnitä 1 merkki ennen seuraavaa silmukkaa. Viimeisen merkin jälkeen kerroksella on jäljellä 38-40-42-42-44-48 silmukkaa (= takakappale).
Neulo KAARROKKEEN RAIDOITUS (lue selitys yllä).
Tee SAMALLA ensimmäisellä kerroksella RAGLANLISÄYKSET (lue selitys yllä). Toista tällaiset raglanlisäykset joka 2.kerros yhteensä 18-20-21-24-26-28 kertaa = 244-264-280-304-324-348 silmukkaa. Kun olet tehnyt viimeisen lisäyskerroksen, työn pituus keskiedun luomisreunasta mitattuna on n. 18-20-22-24-26-28 cm. Mikäli työ on tätä mittaa lyhyempi, neulo kunnes työ on oikean pituinen.
Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo 0-0-0-1-2-3 silmukkaa oikein, siirrä seuraavat 48-52-56-60-62-64 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-8-8-10-10 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo 74-80-84-92-100-110 silmukkaa oikein (= etukappale), siirrä seuraavat 48-52-56-60-62-64 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-8-8-10-10 silmukkaa (= sivussa hihan alla) ja neulo loput 74-80-84-91-98-107 silmukkaa oikein (= takakappale). Katkaise lanka. Neulo etu-/takakappale ja hihat erikseen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 160-172-184-200-220-240 silmukkaa. Kerroksen vaihtumiskohta on miehustan sivussa, hihan alapuolelle luotujen 6-6-8-8-10-10 silmukan keskellä. Neulo ETU- JA TAKAKAPPALEEN RAIDOITUS (lue selitys yllä). Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on kaikissa koissa 21 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 4,5. Neulo sinisellä langalla 6 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Päätä tarvittaessa silmukat pyöröpuikolla nro 5,5, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 52-54-56-58-60-62 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 48-52-56-60-62-64 silmukkaa sukkapuikoille / lyhyelle pyöröpuikolle nro 5,5 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 6-6-8-8-10-10 silmukasta 1 silmukka = 54-58-64-68-72-74 silmukkaa.
Neulo HIHAN RAIDOITUSTA (lue selitys yllä), kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 38-37-35-34-32-31 cm, tai kunnes hiha on halutun pituinen (työhön neulotaan vielä n. 6 cm, suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 14-18-20-24-24-26 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 40-40-44-44-48-48 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4,5. Neulo sinisellä langalla 6 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Päätä tarvittaessa silmukat sukkapuikoilla nro 5,5, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 44-43-41-40-38-37 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Piirros

Kommentit (9)

Näppäile kommenttisi tähän!

Jocelyne 10.02.2019 - 16:25:

Trop envie de le faire !!!

Gisela 08.02.2019 - 20:36:

Dieser Pullover steht auf jeden Fall auf meiner to do Liste. Die air ist so toll

Anita 07.02.2019 - 11:37:

Super, håper oppskrift kommer snart

Mille 19.01.2019 - 22:32:

Smuk model. Har købt garnet og glæder mig til at strikke den.

Teresa 18.01.2019 - 11:00:

Me encanta

Irena 04.01.2019 - 20:08:

Wariant rozpinany skradł moje serce ❤️

Elena 01.01.2019 - 15:51:

Bel modello sia per lo scollo ampio sia per i colori utilizzati!

Francesca Marino 30.12.2018 - 19:16:

Solare e allegro, ma sportivo ed elegante

Ilovedogs 17.12.2018 - 19:45:

Abbinamento di colori sportivo ma chic

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 202-9