DROPS / 177 / 20

Sweet Mauve by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu raidallinen pitsineulehuivi DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta.

DROPS Design: Malli nro as-076
Lankaryhmä C
-----------------------------------------------------------
Mitat: Yläreunan leveys n. 170 cm. Korkeus keskeltä n. 55 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BRUSHED ALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään C):
50 g väriä 17, vaalea laventeli
50 g väriä 01, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 6 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 15 silmukkaa x 21 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 6 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

alkaen 3.10 € /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 3.10 € /25g
Saat tämän mallin langat alkaen 12.40€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.4. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

RAIDOITUS:
Kun työn pituus on n. 35 cm, työhön tehdään raitoja siten, että kummallakin värillä neulotaan aina 1 kerros. Tämä tehdään siten, että työn samasta reunasta alkaen neulotaan aina 1 krs vaalean laventelin värisellä langalla ja 1 krs luonnonvalkoisella langalla. Tämän vuoksi reunojen mallikerran A.x lisäykset tehdään jatkossa eri tavoin. Tee piirroksen A.3 mallikerran lisäykset piirroksen A.x mukaisesti, mutta tee sivulisäykset alla olevan ohjeen mukaisesti. Piirroksen nuolet näyttävät neulomissuuntia.
1. KERROS = oikea puoli: Vaihda luonnonvalkoiseen lankaan ja neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta, luo kerroksen loppuun 2 silmukkaa (tämä on piirroksen A.x 1. kerros). Älä käännä työtä!
2. KERROS = oikea puoli: Tee vaalean laventelin värisellä langalla oikean puolen kerroksen alkuun 2 uutta silmukkaa (tee langankiertoja ja ota ne kiertäen puikolle), neulo sitten 1 kerros oikein oikealta puolelta (tämä on piirroksen A.x 2. kerros). Käännä työ.
3. KERROS = nurja puoli: Tee luonnonvalkoisella langalla kerroksen alkuun 2 uutta silmukkaa (tee langankiertoja ja ota ne kiertäen puikolle), neulo sitten 1 kerros nurin nurjalta puolelta (tämä on piirroksen A.x 3. kerros). Älä käännä työtä!
4.KERROS = nurja puoli: Vaihda vaalean laventelin väriseen lankaan ja neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta, luo kerroksen loppuun 2 silmukkaa (tämä on piirroksen A.x 4. kerros). Käännä työ.

Toista näitä 4 kerrosta, kunnes työssä on 10 cm raidoitusta.

----------------------------------------------------------

HUIVI:
Luo 4 silmukkaa pyöröpuikolle nro 6 vaalean laventelin värisellä langalla. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, eli neulo sileää neuletta ja luo jokaisen kerroksen loppuun uusia silmukoita. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, työssä on 16 silmukkaa. Neulo nyt mallineuletta piirrosten A.2, A.3 ja A.4 mukaisesti seuraavasti: Neulo 2 silmukalla piirroksen A.2 mallineuletta, toista piirroksen A.3 mallikertaa kunnes jäljellä on 2 silmukkaa (= 4 mallikertaa) ja neulo 2 silmukalla piirroksen A.4 mallineuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. HUOM! Kaikissa piirroksissa lisätään silmukoita. Kun olet neulonut piirrokset loppuun, työssä on 58 silmukkaa. Kiinnitä 4 merkkilankaa työhön, 1 merkkilanka piirroksen A.3 jokaisen mallikerran keskimmäiseen silmukkaan. Anna merkkilankojen kulkea työn mukana, merkkilankojen avulla näet helpommin mihin lisäykset (pitsineule) tehdään.

Tee jatkossa sivulisäykset piirroksen A.x mukaisesti, eli luo kumpaankin reunaan jokaisen kerroksen loppuun 2 silmukkaa. Piirroksen A.3 jokaisen mallikerran keskellä olevat lisäykset (pitsineule) jatketaan piirroksen A.X mukaisesti ja piirroksen A.3 mallikerran molemmin puolin olevat silmukat lisääntyvät, joten anna merkkilankojen kulkea työn mukana.

Jatka lisäyksiä tähän tapaan, kunnes työn pituus keskeltä mitattuna on n. 35 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.x viimeisen kerroksen.

Jatka neulomalla RAIDOITUSTA (katso selitys yllä). Jatka raidoitusta ja sivulisäyksiä yllä olevan ohjeen mukaisesti ja tee piirroksen A.3 lisäykset (pitsineule) piirroksen A.x mukaisesti, kunnes työn pituus keskeltä mitattuna on n. 45 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.x viimeisen tai kolmannen kerroksen.

Jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla, mutta tee nyt taas sivulisäykset piirroksen A.x mukaisesti (tee piirroksen A.3 lisäykset/pitsineule piirroksen A.x mukaisesti kuten aiemmin), kunnes työn pituus on n. 55 cm ja olet viimeksi neulonut oikean puolen kerroksen.
Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Vaihda työhön kaksinkertainen lanka ja päätä silmukat löyhästi oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, nurja silmukka nurjalta puolelta
= neulo 1 silmukka oikein ja luo tämän silmukan jälkeen 2 silmukkaa (tätä merkkiä ei käytetä raidoituksen aikana, lue RAIDOITUS)
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka neulomatta, neulo 1 silmukka oikein ja vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
= näyttää neulomissuuntaa raidoituksen aikana

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 177-20) .

Kommentit / Kysymykset (10)

Barbara 04.03.2019 - 19:15:

I have completed the diagrams A2-A4 and am still struggling to understand this pattern, ending up with over 80 stitches instead of 58. What have I done wrong. Could you please tell me how many stitches should be on the needle at the end of each patterned row (A3, rows 1, 3, 7, 11, 15). Thanks.

DROPS Design 07.03.2019 kl. 09:29:

Dear Barbara, when diagrams are worked one time in height you should have 76 sts (pattern has been edited): 20 sts in A.2, 9 sts in each of the 4 A.3 and 20 sts in A.4. Happy knitting!

Barbara 27.02.2019 - 08:57:

Diagramm 3: is there an increase in this row? Please give further explanation of: between 2 stitches make 1 yarn—over = knit 2 stitches together. Is that , two stitches together after the yarn—over?

DROPS Design 27.02.2019 kl. 09:11:

Dear Barbara, you are increasing in diagram A.3 on row 1 (= K1, YO, K1, YO, K1), as well as on the rows where you will work 1 YO on each side of the middle st in A.3, on the row with dec and YO there will be no decreases, but you will have one more hole. Happy knitting!

ALLINSON SHERRATT 12.05.2018 - 13:15:

Hi, I've just finished knitting this & wonder if you added a crochet edge to the top. From the photograph it seems similar to the cast off edge. Did you block it before photographing it as the sides of mine look frilly ? I've started another one which I think I will knit in just one colour!!!

DROPS Design 14.05.2018 kl. 09:40:

Dear Mrs Sherrattt, there is no crochet edge along the top but you can work one if you like to. You can block your work to the finsihed measurements to get it flat. Happy knitting!

Birgit Stauenberg 05.03.2018 - 16:36:

Jeg kan ikke få maskeantallet til at passe. Hvis jeg strikker A2, A3, A4 og stopper lige under linjen med X, så er der 52 masker og ikke 58? Mvh. Birgit

DROPS Design 13.03.2018 kl. 15:59:

Hej Birgit, tror du at du mangler en pind med 6 udtagninger, det er svært at gætte sig til hvor den mangler. Du ser alle udtagninger i diagrammerne. Held og lykke!

Nicki 07.08.2017 - 18:56:

Dear Drops-Team, Sorry I still don't understand. Do I cast on two stiches at the start and at the end of each row? Or only at the end? Many thanks

DROPS Design 08.08.2017 kl. 08:53:

Dear Nicki, you will increase either at the beginning or at the end of the row, follow arrows in diagram showing knitting direction and increase when there is the 2nd symbol in diagram saying "knit 1 stitch and cast on 2 new stitches after this stitch". Happy knitting!

Nicki 07.08.2017 - 09:09:

I'm starting A.x. Diagram and I'm wondering what's meant with 'cast on 2 new stitches at the end of every row in each side', specifically in each side? As the increases are shown just on one side of a row (the end of a row), where is the other side supposed to be? Many thanks

DROPS Design 07.08.2017 kl. 16:58:

Dear Nicki, the two stitches should be cast on at the end of each row, in other words, each side of the shawl, thus it will be simmetric at the end. Happy Knitting!

Miriam Duguid 29.01.2017 - 00:06:

I would like to knit Sweet Mauve by Drops Pattern but don't see the amounts of Brushed Alpaca Silk I would need in the pattern. Can you help me?

DROPS Design 30.01.2017 kl. 11:36:

Dear Mrs Duguid, you will find required amount of yarn under tab "Materials" (with needle size and tension), ie: 50 g in each colour - Brushed Alpaca Silk = 25 g balls, read more here. Happy knitting!

Ann-Charlott Borg 21.12.2016 - 18:34:

Ser ut som en lätt sommar bris

A. Zum Felde 20.12.2016 - 17:36:

"Raureif" schön!°

Gagne 15.12.2016 - 15:51:

Nid d'ange

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 177-20