DROPS Extra / 0-1052

The First Noel by DROPS Design

DROPS Joulu: Neulottu DROPS makuupussi ”Eskimo”-langasta. Ilman hihasaumoja. Koko 1/3 kk – 3/4 v.

DROPS Design: Malli nro ee-020-by
Lankaryhmä E tai C + C
-----------------------------------------------------------
Koko: 1/3 – 6/9 – 12/18 kk (2 – 3/4) v = 50/56 - 62/68 - 74/80 (86/92 - 98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO:
500-550-600 (650-750) g nro 56, joulunpunainen
joka kokoon 50 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 11 s x 15 krs sileää neuletta puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm.
DROPS SYDÄNNAPPI (553): 5-5-5 (5-6) kpl.

Kommentit (20)

Saat tämän mallin langat alkaen 26.40€. Lue lisää.

Lisää tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen (eli neulo langankierto takakautta), jottei muodostuisi reikää.

AUKKO AUTON TURVAVYÖLLE:
Voit tehdä aukon etu- ja takaosaan auton tuvavyötä varten.
Tee ensimmäinen reikä takakappaleeseen, kun työn pituus on n. 16-20-23 (28-33) cm (tai kun työ on halutun pituinen), päättämällä krs:n keskimmäiset 4 s.
Luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 4 s ja jatka sitten neulomista kuten aiemmin.
Toista etukappaleessa, kun työn pituus olalta mitattuna on 42-47-52 (58-59) cm.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa.
1 napinläpi = päätä keskiedun kolmas s ja luo seuraavalla kerroksella päätetyn s:n tilalle 1 s.
Tee napinlävet kun etureunan pituus on:
KOKO 1/3 kk: 1, 6, 10, 14 ja 19 cm.
KOKO 6/9 kk: 1, 5, 10, 15 ja 20 cm.
KOKO 12/18 kk: 1, 6, 11, 16 ja 21 cm.
KOKO 2 v: 1, 7, 12, 17 ja 22 cm.
KOKO 3/4 v: 1, 6, 10, 14, 18 ja 23 cm.
----------------------------------------------------------

MAKUUPUSSI:
Neulotaan yhtenä kappaleena. Aloita takakappaleen alareunasta, luo hihojen s:t, päätä pääntietä varten ja neulo etukappaleet ylhäältä alas. Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Tee halutessasi AUKKO AUTON TURVAVYÖLLE (kts. selitys yllä).

TAKAKAPPALE:
Luo 36-40-44 (46-50) s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 8 joulunpunaisella langalla. Neulo 6 krs AINAOIKEAA (KTS. SELITYS YLLÄ)! Neulo sitten sileää neuletta, kunnes työn pituus on 37-45-52 (62-67) cm, ja kavenna samalla viimeisellä krs:lla tasavälein 4 s = 32-36-40 (42-46) s. TARKISTA NEULETIHEYS!
Neulo kaikilla silmukoilla 6 krs ainaoikeaa. Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 46-54-61 (71-76) cm, luo kumpaankin reunaan uusia silmukoita hihoja varten joka 2. krs seuraavasti: 1 x 4 s, 1-1-1 (2-2) x 5 s ja 1 x 9-10-12 (12-16) s = 68-74-82 (94-106) s. Uudet s:t neulotaan sileänä neuleena. HUOM! Kun olet luonut kaikki tarvittavat s:t, neulo kummassakin reunassa 3 s:lla ainaoikeaa (= hihojen alareunat).
Kun työn pituus on 54-63-71 (82-88) cm, jatka neulomalla seuraavasti: 3 s ainaoikeaa, 19-22-25 (31-37) s sileää neuletta, 24-24-26 (26-26) s ainaoikeaa (= takana niskassa), 19-22-25 (31-37) s sileää neuletta, 3 s ainaoikeaa. Kun olet neulonut takana niskassa olevilla silmukoilla 6 krs ainaoikeaa, päätä keskimmäiset 12-12-14 (14-14) s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Siirrä oikean puolen s:t apulangalle.

VASEN ETUKAPPALE:
= 28-31-34 (40-46) s. Jatka sileää neuletta, lukuun ottamatta 6 ainaoikeinneulottua s pääntien reunassa ja 3 ainaoikeinneulottua s hihan alareunassa. Kun työn pituus on 58-67-75 (86-92) cm, kiinnitä 1 merkki työhön = olkapään keskikohta. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!
Jatka neulomista kuten aiemmin. Kun työn pituus on 1-1-2 (2-2) cm, lisää seuraavalla oikean puolen krs:lla pääntien reunan 6 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolelle 1 s (KTS. LISÄYSVINKKI). Neulo 1 krs työn nurjalta puolelta. Toista sitten lisäys seuraavalla oikean puolen krs:lla. Neulo 1 krs työn nurjalta puolelta ja luo tämän krs:n loppuun etureunaan 7-7-8 (8-8) s = 37-40-44 (50-56) s. Neulo uusilla 7-7-8 (8-8) s:lla 2 krs ainaoikeaa, muilla silmukoilla neulotaan kuten aiemmin. Jatka sitten neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 6 ainaoikeinneulottua s etureunassa ja 3 ainaoikeinneulottua s hihan alareunassa. Kun työn pituus on 8-9-10 (11-12) cm, päätä sivusta hihan s:t joka 2. krs seuraavasti: 1 x 9-10-12 (12-16) s, 1-1-1 (2-2) x 5 s ja 1 x 4 s = 19-21-23 (24-26) s. Jatka sileää neuletta, ja neulo etureunan 6 s:lla ainaoikeaa, kunnes työn pituus on n. 18-19-20 (21-22) cm (taita työ merkin kohdalta kaksinkerroin ja tarkista, että etu- ja takakappaleessa on yhtä monta krs sileää neuletta) ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n. Neulo kaikilla silmukoilla 6 krs ainaoikeaa. Neulo sitten 2 krs sileää neuletta (etureunan silmukoilla neulotaan ainaoikeaa) ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 2 s (älä tee lisäyksiä etureunan kohdalle) = 21-23-25 (26-28) s. Siirrä s:t apulangalle.

OIKEA ETUKAPPALE:
Ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön (= 28-31-34 (40-46) s) ja neulo vasemman etukappaeen peilikuvaksi. MUISTA TEHDÄ NAPINLÄVET (kts selitys yllä).
Ota sitten vasemman etukappaleen s:t samalle pyöröpuikolle = 42-46-50 (52-56) s. Neulo seuraavalla krs:lla (= oikea puoli) etureunojen s:t yhteen näin: Neulo oikean etukappaleen ensimmäisillä 15-17-19 (20-22) s:lla sileää neuletta, siirrä oikean etukappaleen etureunan 6 s apupuikolle työn eteen, *neulo 1 s apupuikolta vasemman etureunan s:n kanssa oikein yhteen*, toista *-* 6 kertaa. Työstä kapeni 6 s. Neulo lopuilla silmukoilla sileää neuletta = 36-40-44 (46-50) s. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta. Kun työn pituus on n. 55-64-72 (83-89) cm (taita työ olan merkin kohdalta kaksinkerroin ja tarkista, että etu- ja takakappaleessa on yhtä monta krs sileää neuletta), neulo kaikilla silmukoilla 6 krs ainaoikeaa. Päätä s:t LÖYHÄSTI.

VIIMEISTELY:
Taita työ olkapäiden kohdalta kaksinkerroin ja ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä.
Kiinnitä pussin alareunan luomisreuna päätösreunaan (ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu). Kiinnitä napit vasempaan etukappaleeseen.

HUPPU:
Poimi pääntien reunasta 37-39-41 (45-47) s joulunpunaisella langalla pyöröpuikolle nro 8 (aloita keskeltä edestä ja poimi s:t uloimmista silmukanreunoista, työn oikealta puolelta). Neulo tasona ainaoikeaa, kunnes hupun korkeus on 18-20-22 (24-26) cm. Päätä s:t LÖYHÄSTI.
Ompele hupun yläreunat yhteen reunat vastakkain.

TUPSUT JA NYÖRI:
Tee luonnonvalkoisesta langasta 2 pientä tupsua, joiden halkaisija on n. 6 cm, ja 1 iso tupsu, jonka halkaisija on 8 cm. Tupsujen ei tule olla liian tiheät. Leikkaa 1 lanka, jonka pituus on n. 1 metri. Taita lanka kaksinkerroin ja kierrä se nyöriksi. Kiinnitä nyöri pieneen tupsuun. Pujota nyörin toinen pää makuupussin etureunan läpi ja ompele kiinni. Tee toinen nyöri samoin ja kiinnitä se toiseen etureunaan. Kiinnitä iso tupsu hupun päälaelle.

Taita tarvittaessa hihojen alareunat ylös.

Piirros

Marie-Josée Bédard 11.02.2019 - 00:55:

J'aimerais trouver un nid d'ange facile à faire et le patron gratuit

DROPS Design 11.02.2019 kl. 06:53:

Chere Marie-Josee, cliquez sur ce lien: https://www.garnstudio.com/search.php?action=search&w=nid+d%27ange&mt=0&c=0&k=0&y=0&yg=0&lang=fr. Bon tricot!

Jackie Weatherall 31.05.2018 - 19:18:

Do you add the 7 stitches at the end of rowr or after the band

DROPS Design 01.06.2018 kl. 09:08:

Dear Mrs Weatherall, on left front piece, you cast on 7 sts at the end of a row from WS (= towards mid front) = after the 6 sts in garter st. Happy knitting!

Loredana 06.10.2017 - 10:25:

Buongiorno, che tecnica posso utilizzare per cucire i fianchi? Grazie Loredana

DROPS Design 06.10.2017 kl. 10:41:

Buongiorno Loredana. Può cucire i fianchi seguendo le indicazioni del video che le alleghiamo. Buon lavoro!

Loredana 16.08.2017 - 10:43:

Buongiorno! Vorrei realizzare questo modello....l'unico dubbio mi viene dal filato utilizzato. Non rilascia troppi peletti? Eventualmente come sostituirlo? Grazie Loredana

DROPS Design 16.08.2017 kl. 11:18:

Buongiorno Loredana. Può usare un altro filato del gruppo filato E oppure un filato del gruppo filato C messo doppio. Può per esempio valutare di usare Big Merino messa doppia. Verifichi sempre di ottenere lo stesso campione indicato nel modello. Buon lavoro!

Nancy 22.12.2016 - 10:53:

Beste, Bij de linkervoorpand worden 8 nieuwe steken opgezet. Worden die steken later als de 6 ribbelsteken van de voorbies gebreid

DROPS Design 22.12.2016 kl. 14:25:

Hoi Nancy. Ja, klopt.

Judy 26.11.2016 - 04:41:

When picking up the 37 stitches for the hood do you pick up the the stitches along the two front bands? Or start picking them after the band and include the stitches on the other band? Or don't pick up stitches on any of the two front bands?

DROPS Design 28.11.2016 kl. 09:04:

Dear Judy, sts for hood are picked up over the front band sts on each side + around whole neckline. Happy knitting!

Miriam 12.10.2016 - 18:32:

Dobry den, prosim Vas, nerozumiem navodu v casti lavy predny diel. A to od "upleteme rubovou radu a pak nahodime na konci rady (smerem k okraji predniho dilu) 7 novych ok = 37 ok. Nad temito 7 novymi oky upleteme 1 vroubek, ostatni oka plezeme jako dosud. Pokracujeme licovym zerzejem pricemz 6 ok legy a 3 oka lemu rukavu pleteme stale vroubkem." - mozete mi vysvetlit na ktoru stranu pleteniny pridam 7 ok a ako tych 7 ok dalej pletiem - akym vzorom? Nejak mi to nesedi. :-)

Henriette Sørensen 31.05.2016 - 14:07:

Hi, I'm going to knit this model in a few days, and I'm curios as to how the baby actually gets into the suit. The drawning doesn't seem to show it. Where and how do the baby enter?

DROPS Design 31.05.2016 kl. 15:10:

Dear Mrs Sørensen, there are front band edges on each front pieces with buttons/buttonholes to close the bunting bag. Happy knnitting!

Heather Halom 11.03.2016 - 17:13:

Sorry can you just tell me if the measurements are for the length of the bunting not the width, thank you.

DROPS Design 11.03.2016 kl. 17:21:

Dear Mrs Halom, you will find all measurements in the measurement chart: bottom width (from 31 to 44 cm - see size), and total height (from 58-92 cm). Happy crocheting!

Heather Halom 10.03.2016 - 13:47:

Are the dimensions given for the length and if so does it include the hood or only form neck down. Thanks

DROPS Design 10.03.2016 kl. 14:41:

Dear Mrs Halom, you will find all finished measurements for each size at the bottom of the pattern, taken flat from side to side (without hood). Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1052