DROPS Extra / 0-1050

Under the Christmas Tree by DROPS Design

DROPS Joulu: Virkattu DROPS siksak-matto ”Eskimo”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ee-517
Lankaryhmä E tai C + C
----------------------------------------------------------
Mitat: Halkaisija: n. 95 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO:
400 g nro 56, joulunpunainen
150 g nro 01, luonnonvalkoinen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 7 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 10 p x 6 krs koukulla nro 7 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: siksak, ohjetyyppi: peitot, teema: joulu,

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 3 kjs, virkkaa sitten 11 p silmukkaan. Kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan.

VIRKKAUSINFO:
Jokaisen p-kerroksen ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla. Virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan.

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirros A.1.

RAIDOITUS:
Virkkaa raitoja seuraavasti:
*4 krs joulunpunaisella, 1 krs luonnonvalkoisella*, toista *-* yht. 3 kertaa. Virkkaa lopuksi 1 krs joulunpunaisella.
----------------------------------------------------------

MATTO:
Virkataan aluksi joulunpunaisella langalla. Tämän jälkeen jatketaan virkkaamalla raitoja ja siksak-kuvioita.

Tee 12 kjs:n ALOITUSYMPYRÄ (kts. selitys yllä) koukulla nro 7 ja joulunpunaisella langalla. Virkkaa sitten seuraavasti:
1.KRS: Virkkaa 2 p jokaiseen p:seen (LUE VIRKKAUSINFO) = 24 p työssä. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
2.KRS: Virkkaa *2 p ensimmäiseen p:seen, 1 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 p työssä.
3.KRS: Virkkaa *2 p ensimmäiseen p:seen, 1 p kumpaankin 2 seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 p työssä.
Jatka virkkaamalla RAIDOITUSTA ja piirroksen A.1 MALLIVIRKKAUSTA (kts. selitys yllä). Krs:lle tulee yht. 4 piirroksen A.1 mallikertaa. Kun olet virkannut piirroksen A.1 loppuun, toista piirroksen A.1 3. krs:ta (eli lisää jokaisella krs:lla jokaiseen mallikertaan 4 p). Jatka virkkaamista tähän tapaan, kunnes olet virkannut raidoituksen loppuun ja työn halkaisija on n. 95 cm (kärkien ulkoreunoista mitattuna). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Piirros

= p alla olevaan s:aan
= p alla olevaan kjs-kaareen
= 3 kjs
= tämä krs selitetään ohjeessa = 3.krs

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-1050 alkuperäisohjeeseen.