DROPS / 154 / 5

Cherry Jam by DROPS Design

Aaltokuvioiset DROPS sukat ”Fabel”-langasta. Koot 35 - 43.

DROPS Design: Malli nro fa-274
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43.
Jalkapohjan pituus: 22 - 24 - 27 cm.
Sukan varren pituus: 16-17-18 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FABEL:
100-100-100 g nro 310, auringonlasku.

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 s x 34 krs sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kenkäkoko: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), kuvio/tekniikka: aaltokuvio, ohjetyyppi: sukat,

Katso ruutupiirrokset A.1 - A.5. Piirrokset näyttävät 1 mallikertaa kavennuksineen sekä leveys- että korkeussuunnassa.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-7-8 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-7-8 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-7 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-7 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka 2. krs jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista kavennukset kunnes jäljellä on 14-16-16 s.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 96-96-96 s sukkapuikoille nro 2,5 Fabel-langalla. Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin, ja kavenna samalla viimeisellä krs:lla tasavälein 4 s = 92-92-92 s. Neulo mallineuletta piirroksen A.2-A.2-A.1 mukaisesti (kerrokselle tulee 4 mallikertaa, 84-84-92 s). Kun olet neulonut piirroksen A.2-A.2-A.1 loppuun, neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.3-A.3-A.2 mukaisesti = 76-76-84 s. Neulo nyt kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.4-A.4-A.3 mukaisesti = 68-68-76 s. Vain koko 41/43: Neulo mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti 1 mallikerta. S-luku = 68 s kaikissa koissa. Jatka kaikissa koissa neulomalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti. Kun työn pituus on n. 16-17-18 cm, jätä ensimmäiset 25 s työhön kantapäätä varten, siirrä seuraavat 35 s apulangalle (= keskellä jalan päällä) ja jätä loput 8 s työhön kantapäätä varten = 33 s kantapäätä varten. Neulo tasona kantapään silmukoilla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 7-5-3 s = 26-28-30 s. Kun kantapään pituus on 5-5½-6 cm, kiinnitä 1 merkki kantapään keskelle. Kaikki mitat otetaan jatkossa tästä! Tee nyt KANTAPÄÄKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 13-14-16 s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 75-79-83 s. Neulo keskellä jalan päällä olevilla silmukoilla mallineuletta kuten aiemmin (= 1 kokonainen mallikerta keskellä ja 1 puolikas mallikerta kummassakin sivussa, aloita ja lopeta mallineule 1 oikealla s:lla), ja neulo muilla silmukoilla sileää neuletta. Kavenna SAMALLA kummassakin sivussa seuraavasti: Neulo viimeiset 2 s ennen keskellä jalan päällä olevia 35 kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen) ja neulo ensimmäiset 2 s keskellä jalan päällä olevien 35 s:n jälkeen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 10 kertaa = 55-59-63 s. Neulo kunnes työn pituus kantapään merkistä mitattuna on 17-19-21 cm (työhön neulotaan vielä 5-5-6 cm). Kiinnitä 1 merkki kumpaankin sivuun siten, että keskellä jalan päällä on 27-29-31 s ja jalkapohjassa on 28-30-32 s. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta ja tee SAMALLA kummankin sivun merkin molemmin puolin kärkikavennukset seuraavasti: Ennen merkkiä: 2 s oikein yhteen. Merkin jälkeen: 2 s kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 7-6-7 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla 4-6-6 kertaa = 11 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

= 3 s oikein yhteen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 154-5 alkuperäisohjeeseen.