DROPS / 153 / 38

On The Beach by DROPS Design

Virkattu DROPS laukku ”Bomull-Lin”- tai ”Paris”-langasta.

Tagit: laukut, pitsineule,

DROPS Design: Malli nro l-128
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Mitat:
Ympärys: n. 54 cm
Korkeus: n. 39 cm (ilman nyöriä)
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BOMULL-LIN:
200 g nro 11, beige
Tai: Garnstudion DROPS PARIS:
250 g nro 26, tumma beige

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan. VIRKKUUTIHEYS: 18 p koukulla nro 4 = 10 cm leveyssuunnassa.

Kommentit (9)

53% Puuvillaa, 47% Pellavaa
alkaen 3.10 € /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 3.10 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 12.40€. Lue lisää.
ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 3 kjs (= 1. p), virkkaa sitten p:itä silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä p:itä, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan.

VIRKKAUSINFO:
Jokaisen p-kerroksen aluksi virkataan 3 kjs (= 1. p), virkkaa 1 p jokaiseen p:seen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3. kjs:aan.
----------------------------------------------------------

LAUKKU:
Virkataan suljettuna virkkauksena alhaalta ylös. Tee laukun pohjaa varten ALOITUSYMPYRÄ (kts. selitys yllä) Bomull-Lin -langalla ja koukulla nro 4.
1.KRS: Virkkaa 16 p ympyrään (LUE VIRKKAUSINFO).
2.KRS: Virkkaa 2 p jokaiseen p:seen = 32 p.
3.KRS: *1 p seuraavaan p:seen, virkkaa 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 p.
4.KRS: *1 p kumpaankin 2 seuraavaan p:seen, virkkaa 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 64 p.
5.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen.
6.KRS: *1 p jokaiseen 3 seuraavaan p:seen, virkkaa 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 80 p.
7.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen.
8.KRS: *1 p jokaiseen 4 seuraavaan p:seen, virkkaa 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 96 p.
9.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen.
10.KRS: *1 p jokaiseen 5 seuraavaan p:seen, virkkaa 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 112 p.
11.KRS: Virkkaa 1 p jokaiseen p:seen.
Virkkaa sitten seuraavalla krs:lla kjs-kaaria näin:
1.KRS: *Virkkaa 6 kjs, jätä 3 p väliin, 1 ks seuraavaan p:seen*, toista *-* vielä 26 kertaa (= yht. 27 kertaa), 6 kjs, jätä 3 p väliin, 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan. Työssä on nyt 28 kjs-kaarta.
2.KRS: Virkkaa 1 ps edellisen krs:n jokaiseen 3 ensimmäiseen kjs:aan. Virkkaa sitten kjs-kaaria näin: *6 kjs, 1 ks seuraavaan kjs-kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.
Jatka kjs-kaarien virkkaamista kuten 2. krs:lla n. 25 cm:n ajan (työn korkeus on n. 37 cm). Virkkaa sitten seuraavasti: 3 kjs (= 1 p), 2 p kjs-kaareen, 1 p seuraavaan ks:aan, *3 p kjs-kaareen, 1 p seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 112 p työssä. Virkkaa vielä 1 p jokaiseen p:seen, katkaise lanka. Työn korkeus on nyt n. 39 cm. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun ja 1 merkkilanka 56 p:ään jälkeen (= keskellä sivuissa).

KIERRETTY NYÖRI:
Leikkaa 8 kpl 4 metrin pituista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen. Aseta nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Tee toinen nyöri samoin.

Aloita toisen merkkilangan kohdalta ja pujota nyöri laukun ylimmän kjs-kaari-kerroksen läpi. Tarkista, että nyörin molemmat päät ovat yhtä pitkiä. Kiinnitä toinen nyöri samoin, mutta ensimmäisen kjs-kaari-kerroksen alapuolella olevaan kjs-kaari-kerrokseen, ja aloita pujottaminen laukun vastakkaisesta sivusta (toisen merkkilangan kohdalta). Laukun kummassakin sivussa on nyt kaksi nyöriä. Solmi kummankin sivun nyörit yhteen ja säädä nyörin pituutta n. 70 cm:n pituiseksi (tai haluamasi pituiseksi).

Helen Wheat 19.05.2015 - 16:42:

I don't understand ,twine the strands together until they resist fold the string double so that it twines again. What is twine?

DROPS Design 19.05.2015 kl. 17:29:

Dear Mrs Wheat, please find below a video showing how to make a twisted string.

Marie 08.05.2015 - 20:43:

Einfaches schönes Modell. Habe das Netz in blau gehäkelt für die Bälle und Tischtennisschläger der Kinder. Sieht sehr dekorativ aus und ist schnell gemacht.

Nita Sands 02.08.2014 - 08:37:

This is great! works to carry stuff to the beach. made both my daughters one. they love em and use em a lot. thanx nita

Annie 11.01.2014 - 20:38:

Fantastisch. Ben al zo lang op zoek naar dit soort modelletje. Vroeger nog gekend maar mooi vernieuwd

Bibi 28.12.2013 - 17:26:

J'adore l'originalité bravo !

Ruth Ilves 26.12.2013 - 11:14:

Stiilne võrk!

Irina 16.12.2013 - 13:46:

Flot taske til stranden eller ligende

Pavla 12.12.2013 - 13:50:

Pěkný pomocník na pláž!!!

IRENE GUERRIERI 11.12.2013 - 11:15:

Molto simpatica ed originale.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 153-38