DROPS / 149 / 13

Crepuscule by DROPS Design

Lyhennetyin kerroksin neulottu DROPS huivi ”Delight”-langasta.

DROPS Design: Malli nro de-106
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Mitat:
Yläreunan leveys: n. 230 cm
Korkeus: n. 36 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS DELIGHT:
300 g nro 09, turkoosi/lila

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 19 s x 38 krs ainaoikeaa puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

----------------------------------------------------------

HUIVI:
Luo 108 s pyöröpuikolle nro 5 Delight-langalla ja neulo tasona ainaoikeaa seuraavasti:
1. krs (= oikea puoli): Neulo 108 s, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo takaisin.
3. krs: Neulo 106 s, käännä työ.
4. krs: Neulo takaisin.
5. krs: Neulo 104 s, käännä työ.
6. krs: Neulo takaisin.
7. krs: Neulo 102 s, käännä työ.
8. krs: Neulo takaisin.
Jatka lyhennettyjä kerroksia tähän tapaan, eli neulo joka 2. krs:lla aina 2 s vähemmin, kunnes jäljellä on 2 s. Neulo näillä 2 s:lla 2 krs. Neulo sitten kaikilla 108 s:lla 2 krs = 1 viuhkakuvio.
Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: Päätä melko löyhästi ensimmäiset 32 s, neulo krs loppuun ja luo löyhästi krs:n loppuun 32 s. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta.
Jatka viuhkakuvioiden neulomista, eli toista 1. kerroksesta alkaen, kunnes työssä on 9 viuhkakuviota. Päätä s:t löyhästi. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 149-13 alkuperäisohjeeseen.