DROPS / 151 / 14

Irene by DROPS Design

Settiin kuuluu: Pitsineuleiset DROPS myssy ja kauluri ”BabyAlpaca Silk” -langasta.

DROPS Design: Malli nro bs-055
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
DROPS BABY ALPACA SILK:
100-100 g nro 4088, kanerva

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (joustinneuleeseen).

Alareunan ympärys: n. 104-117 cm. Korkeus: n. 38-45 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABY ALPACA SILK:
150-150 g nro 4088, kanerva

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 2,5 (ainaoikeinneulottuun reunukseen ja joustinneuleeseen).

5.55 EUR
3.90 EUR

MYSSYN MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3.

KAULURIN MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.4-A.11.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.
Luo 100-125 s pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Alpaca Silk -langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla joustinneuletta piirroksen A.1 mukaisesti (työhön tulee 4-5 mallikertaa). Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 116-145 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, kunnes työn korkeus on n. 21-22 cm ja olet neulonut kokonaisen mallikerran loppuun. TARKISTA NEULETIHEYS!
Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti ja tee myös kavennukset piirroksen mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, työssä on 84-105 s.
Seuraava krs neulotaan näin: *2 s nurin yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 s nurin yhteen, 2 s oikein yhteen, 2 s nurin yhteen, 2 s nurin yhteen, 1 o, 2 s nurin yhteen, 2 s nurin yhteen, 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 44-55 s jäljellä työssä. Neulo seuraavalla krs:lla s:t siten miltä ne näyttävät. Neulo sitten kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 22-28 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät. Myssyn korkeus on yht. n. 27-28 cm.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla.
Luo löyhästi 253-284 s pyöröpuikolle nro 2,5 Baby Alpaca Silk -langalla.
1.KRS: Neulo 134-134 s oikein, 2 s oikein yhteen, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli ja neulo 115-146 s oikein = 251-282 s.
2.KRS: Neulo nurjaa.
3.KRS: Neulo 133-133 s oikein, 2 s oikein yhteen, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli ja neulo 114-145 s oikein = 249-280 s.
4.KRS: Neulo nurjaa.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo seuraava krs näin: *A.4 (= 19 s), A.5 (= 12 s)*, toista *-* vielä 2-2 kertaa, neulo A.4 (= 19 s), A.6 (= 22 s), A.7 (= 22 s), neulo *A.4, A.5*, ja toista *-* vielä 2-3 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun työn korkeus on n. 2 cm (tarkista, että seuraavalla krs:lla tehdään piirrosten A.6/A.7 lisäyksiä ja kavennuksia), kavenna piirroksissa A.6 ja A.7 yksi ylimääräinen s siten, että vinojen raitojen s:t vähenevät. Kavenna piirroksessa A.6 1 s, neulomalla kavennusta edeltävät 2 s oikein yhteen. Kavenna piirroksessa A.7 1 s, neulomalla kavennusta seuraavat 2 s näin: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli. Toista tällaiset kavennukset joka 4. krs (eli aina kun teet piirrosten A.6/A.7 lisäykset ja kavennukset) vielä 18 kertaa (= yht. 19 kavennusta kummassakin reunassa).
SAMANAIKAISESTI kun työssä on 5-7 piirroksen A.4 mallikertaa, neulo seuraava krs näin: Neulo *A.8, A.9*, toista *-* vielä 2-2 kertaa, neulo A.8, jatka piirrosten A.6 ja A.7 kavennuksia kuten aiemmin, neulo *A.8, A.9* ja toista *-* vielä 2-3 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
SAMANAIKAISESTI kun työn korkeus on 25 cm ja kaikki piirrosten A.6/A.7 kavennukset on tehty, tee jatkossa piirrosten A.6 ja A.7 kavennukset ja lisäykset 4. krs:n sijaan joka 8. krs:lla (vinoraidat suorenevat). Tämä tehdään yht. 2 kertaa (HUOM: Tämä koskee piirrosten lisäyksiä/kavennuksia, piirrosten A.6/A.7 s-luku pysyy samana). Neulo sitten keskimmäisillä 6 s:lla mallineuletta ilman lisäyksiä ja kavennuksia (muilla silmukoilla neulotaan kuten aiemmin).
Kun olet neulonut piirrokset A.8/A.9 loppuun ja piirrosten A.6/A.7 kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 133-152 s.
Seuraava krs neulotaan näin: Neulo *A.10, A.11*, toista *-* vielä 2-2 kertaa, neulo mallineuletta piirroksen A.10 mukaisesti, jatka piirrosten A.6 ja A.7 mallineuletta kuten aiemmin, neulo *A.10, A.11* ja toista *-* vielä 2-3 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan.
Kun työn korkeus on n. 30-36 cm ja olet neulonut piirroksen A.10 kokonaisen mallikerran loppuun, kiinnitä 1 merkki työhön. Vaihda pyöröpuikkoon nro 2,5 ja neulo seuraava krs näin: *2 o, 3 n, 3 o, 3 n, 2 o, 2 n, 2 o, 2 n*, toista *-* vielä 2-2 kertaa, 2 o, 3 n, 3 o, 3 n, 2 o, neulo piirrosten A.6 ja A.7 mallineuletta kuten aiemmin (ilman lisäyksiä/kavennuksia), *2 o, 3 n, 3 o, 3 n, 2 o, 2 n, 2 o, 2 n*, toista *-* vielä 2-3 kertaa. Jatka joustinneuletta tähän tapaan, kunnes työn korkeus merkistä mitattuna on 7-8 cm. Lisää nyt jokaiseen nurjaan raitaan 1 s = 159-182 s työssä. Neulo s:t siten miltä ne näyttävät, kunnes työn korkeus merkistä mitattuna on n. 8-9 cm (kaulurin korkeus on yht. n. 38-45 cm). Päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen.

= jätä tämä ruutu väliin
= neulo samaan silmukkaan 2 s
= 2 s kiertäen nurin yhteen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 151-14 alkuperäisohjeeseen.