DROPS Extra / 0-863

Icy Toast by DROPS Design

”Fabel”- tai "Flora"-langasta neulottu kuviollinen DROPS pullonpäällinen jouluksi.

DROPS Design: Malli nro fa-191
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: Pullon koko 0,75 l.
Langanmenekki kumpaankin päälliseen:
Garnstudion DROPS FABEL:
100 g nro 106, punainen
50 g nro 100, luonnonvalkoinen

Tai:
Garnstudion DROPS FLORA:
100 g nro 18, punainen
50 g nro 02, valkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

teema: joulu, keittiö, pohjanmaalainen,

Katso ruutupiirrokset A-1 ja A-2. Mallineule neulotaan sileänä neuleena.
----------------------------------------------------------

PULLONPÄÄLLINEN:
Luo 60 s sukkapuikoille nro 3 luonnonvalkoisella Fabel- tai Flora-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 3 krs 1 o/1 n -joustinneuletta. Vaihda punaiseen lankaan ja neulo mallineuletta piirroksen A-1 mukaisesti. Kun työn pituus on n. 22 cm ja olet pilkkukerroksen jälkeen neulonut 2-4 krs punaisella langalla, vaihda takaisin luonnonvalkoiseen lankaan. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 1 o/3 n -joustinneuletta. Kun olet neulonut 2 krs joustinneuletta, kavenna jokaisessa 3 nurjan s:n raidassa 1 s, neulomalla ensimmäiset 2 s nurin yhteen = 45 s. Kun olet neulonut 2 krs 1 o/2 n -joustinneuletta, neulo kaikki nurjat s:t pareittain nurin yhteen = 30 s. Neulo 1 o/1 n -joustinneuletta, kunnes työn pituus on 30 cm. Neulo 1 krs oikein. Päätä s:t löyhästi.

KUVIOLLINEN PULLONPÄÄLLINEN:
Luo 60 s sukkapuikoille nro 3 punaisella Fabel- tai Flora-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 3 krs 1 o/1 n -joustinneuletta. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A-2 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A-2 mallikerran yht. 3 kertaa korkeussuunnassa (HUOM: Jätä viimeisen mallikerran viimeinen krs neulomatta, jotta mallineule alkaa ja loppuu samalla tavalla), jatka neulomista punaisella langalla näin: Neulo 2 krs oikein. Jatka neulomalla 1 o/3 n -joustinneuletta. Kun olet neulonut 2 krs joustinneuletta, kavenna jokaisessa 3 nurjan s:n raidassa 1 s, neulomalla ensimmäiset 2 s nurin yhteen = 45 s. Kun olet neulonut 2 krs 1 o/2 n -joustinneuletta, neulo kaikki nurjat s:t pareittain nurin yhteen = 30 s. Neulo 1 o/1 n -joustinneuletta, kunnes työn pituus on 30 cm. Neulo 1 krs oikein. Päätä s:t löyhästi.

Piirros

= punainen / punainen
= luonnonvalkoinen / valkoinen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-863 alkuperäisohjeeseen.