Beata by DROPS Design

DROPS kohoneulesukat “Karisma”-langasta. Koot 22 - 37.

DROPS design: Malli nro u-057-bn.
Lankaryhmä B
--------------------------------------------------------
Koko: 22/23-24/25-26/28 (29/31-32/34-35/37)
Jalkapohjan pituus: 13-15-17 (18-20-22) cm
Varren korkeus: 12-14-15 (16-17-18) cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS KARISMA:
100-100-100-150-150-150 g nro 44, vaaleanharmaa

Tagit: kohoneule, sukat,

MALLINEULE: Katso ruutupiirros A.1.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. krs (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 7-7-7 (7-7-8) s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 7-7-7 (7-7-8) s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 6-6-6 (6-6-7) s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 6-6-6 (6-6-7) s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka toisella kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista tällaiset kavennukset, kunnes jäljellä on 8-11-11 (11-11-12) s.

KAVENNUSVINKKI:
Neulo kunnes jäljellä on 3 s ennen merkkilankaa, neulo 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden 2 s:n keskellä) ja sitten 2 s kiertäen oikein yhteen.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 42-45-45 (48-48-51) s sukkapuikoille nro 3 Karisma-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 3 cm 1 o/2 n -joustinneuletta. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 6 s = 36-39-39 (42-42-45) s. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 12-14-15 (16-17-18) cm, jätä ensimmäiset 20-23-23 (23-23-26) s työhön kantapäätä varten ja siirrä loput 16-16-16 (19-19-19) s apulangalle (= keskellä jalan päällä). HUOM: Siirrä puikon s:t 1 s:n verran oikealle tai vasemmalle siten, että keskellä jalan päällä olevat s:t alkavat ja loppuvat piirroksen A.1 ensimmäisellä s:lla (eli 1 oikealla s:lla). Neulo tasona kantapään silmukoilla 4-4½-4½ (5-5-5) cm sileää neuletta. Kiinnitä 1 merkkilanka työhön. Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (ks. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 9-10-10 (11-11-11) s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 42-47-47 (52-52-53) s. Kiinnitä 1 merkkilanka keskellä jalan päällä olevien 16-16-16 (19-19-19) s:n molemmin puolin. Jatka suljettua neuletta ja neulo jatkossa keskellä jalan päällä olevilla 16-16-16 (19-19-19) s:lla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, muilla silmukoilla neulotaan sileää neuletta. Kavenna SAMALLA 1. krs:lla kummassakin reunassa 1 s seuraavasti: Neulo viimeiset 2 s ennen keskellä jalan päällä olevia 16-16-16 (19-19-19) s oikein yhteen ja neulo ensimmäiset 2 s keskellä jalan päällä olevien 16-16-16 (19-19-19) s:n jälkeen kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 3-3-3 (4-4-4) kertaa = 34-39-39 (42-42-43) s. Neulo kunnes työn pituus kantapään merkkilangasta mitattuna on 10-11-13 (14-16-18) cm (työhön neulotaan vielä n. 3-4-4 (4-4-4) cm). Neulo kaikilla silmukoilla 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 0-1-1 (0-0-1) s = 34-38-38 (42-42-42) s. Kiinnitä nyt 1 merkkilanka kumpaankin sivuun siten, että sekä jalkapohjassa että jalan päällä on 17-19-19 (21-21-21) s. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA seuraavalla krs:lla kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs vielä 2-3-3 (2-2-2) kertaa, sitten jokaisella krs:lla yht. 2-2-2 (4-4-4) kertaa = 14 s jäljellä työssä. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien 7 s:n läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 23-29 alkuperäisohjeeseen.