DROPS / 141 / 35

Lavender Love by DROPS Design

Settiin kuuluu: Neulotut DROPS myssy ja käsineet ”Andes”-langasta.

DROPS Design: Malli nro an-007
Lankaryhmä E
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: Yksi koko
Ympärys: Leveimmillään n. 49 cm
Korkeus: n. 24 cm
Pään ympärys: 54-57 cm.
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ANDES:
Nro 4300, vanharoosa: 100 g

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 8 (kukkaan).
NEULETIHEYS: 11 s x 15 krs sileää neuletta puikoilla nro 8 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------
KÄSINEET:
Koko: Yksi koko
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ANDES:
Nro 4300, vanharoosa: 100 g

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 8 (kukkiin).

Kommentit (14)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 5.40 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 5.40 € /100g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 5.70 € /100g
--------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena. Luo löyhästi 48 s sukkapuikoille nro 8 Andes-langalla. Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), kunnes työn korkeus on 3 cm. Lisää seuraavalla krs:lla tasavälein 6 s = 54 s. Neulo sitten sileää neuletta, kunnes työn korkeus on 20 cm. Tee nyt kavennukset seuraavasti:
1.KRS: *Neulo 4 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 45 s (työstä kapeni 9 s).
2.KRS (ja kaikki muut parilliset krs:t): Neulo oikeaa.
3.KRS: *Neulo 3 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 s.
5.KRS: *Neulo 2 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 27 s.
7.KRS: *Neulo 1 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 s.
8.KRS: Neulo kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 9 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät.

KUKKA:
1.KRS: Virkkaa 19 kjs koukulla nro 8 ja Andes-langalla, virkkaa 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, sitten 1 ks jokaiseen kjs:aan, käännä työ.
2.KRS: Virkkaa jokaiseen ks:aan 1 ks ja 1 kjs, virkkaa lopuksi 1 ks viimeiseen ks:aan, käännä työ.
3.KRS: Virkkaa jokaiseen ks:aan 1 ks ja 1 kjs, virkkaa jokaiseen kjs-kaareen 1 ks ja 1 kjs, virkkaa lopuksi 1 ks viimeiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Kierrä työ kukan muotoiseksi ja kiinnitä muutamalla pistolla. Kiinnitä kukka myssyyn.
--------------------------------------------------------

VASEN KÄSINE:
Neulotaan suljettuna neuleena. Luo löyhästi 24 s sukkapuikoille nro 8 Andes-langalla. Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), kunnes työn pituus on 3 cm. Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 9 cm, tee seuraavalla krs:lla peukaloaukko näin: Neulo 6 s, siirrä seuraavat 4 s apulangalle, neulo krs loppuun. Luo seuraavalla krs:lla apulangan silmukoiden tilalle 4 s. Neulo kunnes työn pituus on n. 19 cm. Tee sitten kärkikavennukset seuraavasti:
1.KRS: *Neulo 4 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 20 s (työstä kapeni 4 s).
2.KRS (ja kaikki muut parilliset krs:t): Neulo oikeaa.
3.KRS: *Neulo 3 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 s.
5.KRS: *Neulo 2 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 s.
7.KRS: *Neulo 1 o, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 8 s.
Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät. Työn pituus on n. 24 cm.

PEUKALO:
Neulotaan suljettuna neuleena. Ota apulangalla odottavat 4 s takaisin sukkapuikoille, poimi lisäksi peukaloaukon reunasta 4 s = 8 s. Jaa s:t tasan sukkapuikoille. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes peukalon pituus on n. 6 cm. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 4 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen.

OIKEA KÄSINE:
Neulo vasemman käsineen peilikuvaksi, eli tee nyt peukaloaukko seuraavasti: Neulo 14 s, siirrä seuraavat 4 s apulangalle, neulo loput 6 s. Jatka neulomista kuten vasemmassa käsineessä.

KUKKA:
1.KRS: Virkkaa 13 kjs koukulla nro 8 ja Andes-langalla, virkkaa 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, sitten 1 ks jokaiseen kjs:aan, käännä työ.
2.KRS: Virkkaa jokaiseen ks:aan 1 ks ja 1 kjs, virkkaa lopuksi 1 ks viimeiseen ks:aan, käännä työ.
3.KRS: Virkkaa jokaiseen ks:aan 1 ks ja 1 kjs, virkkaa jokaiseen kjs-kaareen 1 ks ja 1 kjs, virkkaa lopuksi 1 ks viimeiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Kierrä työ kukan muotoiseksi ja kiinnitä muutamalla pistolla. Virkkaa toinen kukka samoin. Kiinnitä yksi kukka kumpaankin käsineeseen.

Donatella 09.01.2018 - 17:46:

Grazie per la risposta, mi ha fatto riflettere che è meglio farle a uncinetto: con i 4 ferri non sono pratica, con quelli diritti dovrei fare tutti i calcoli e poi la cucitura viene troppo spessa.

Donatella 09.01.2018 - 17:06:

Buonasera, ho realizzato berretto e scaldacollo 140-43 e volevo abbinare queste muffole: è possibile la lavorazione con i ferri diritti? In alternativa vi chiedo se esistano dei guanti lavorati in Eskimo (o gruppo E) con i ferri diritti. Grazie Donatella

DROPS Design 09.01.2018 kl. 17:13:

Buonasera Donatella, può lavorare le muffole con i ferri dritti adattando il modello, anche se la lavorazione in tondo è molto più semplice. Per i guanti solitamente vengono utilizzati i ferri circolari. Buon lavoro!

Ulla Anderstedt 18.12.2013 - 20:51:

Jag har lagt upp 48 m på st 8 enl mönstet, men det blir alldeles för litet. Ska jag öka antal maskor?

DROPS Design 19.12.2013 kl. 09:27:

Hej Ulla. Er din strikkefasthed korrekt? Rätst traekker mere sammen en slätst, men din hue skal naar du har 54 m (etter rätst) vaere 49 cm bred (11 m per 10 cm).

Cécile 30.11.2013 - 21:18:

Bonjour, Peut on utiliser des aiguilles circulaires à la place des aiguilles double pointes pour ce modèle?

DROPS Design 01.12.2013 kl. 20:40:

Bonjour Cécile, vous pouvez utiliser une aiguille circulaire et tricoter en rond en suivant la technique du magic loop (cf vidéo ci-dessous). Bon tricot!

Kati 05.05.2013 - 19:11:

Armas müts, alläär kipub venima aint

Anja 31.12.2012 - 10:10:

Habe die Handschuhe für den Krabbelsack gestrickt. Kam super an. Und sie sind ja super schnell gestrickt. Danke für die schöne Idee.

Rosanna Murgia 12.12.2012 - 11:04:

Hello everybody! I love this pattern.I have two balls of Andes and have casted on loosly the given stiches but I find that even if it's a one-size hat it is very small. What can I do? Thank you very much ...have a Happy Christmas

Elva Mateo Diaz 11.10.2012 - 04:22:

Los felicito. gracias a ustedes estoy aprendiendo a tejer,sus modelos son muy bonitos y faciles de hacer muchas gracias

Isa 20.06.2012 - 17:45:

J'adore, vivement les explications !!!

Maria Aparecida . 18.06.2012 - 01:03:

Achei bemgracioso este conjunto de luvas e gorro com flor. parab'ens.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 141-35