DROPS / 140 / 14

Silver Cloud by DROPS Design

Siksak-kuvioinen DROPS huivi ”Fabel”-langasta.

Tagit: huivit, siksak, ympyrä,

DROPS Design: Malli nro fa-203
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Mitat: Pituus huivin keskeltä n. 70 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FABEL:
150 g nro 602, silver fox
100 g nro 905, suola ja pippuri
50 g nro 400, musta
50 g nro 100, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) nro 4 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 21 s x 27 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

Kommentit (26)

75% Villaa, 25% Polyamidia
alkaen 2.70 € /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 2.70 € /50g
Liljan Lankakauppa
Tilaa
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 3.00 € /50g
Liljan Lankakauppa
Tilaa
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 3.20 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 18.90€. Lue lisää.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

RAIDOITUS:
*2 cm suola ja pippuri värillä, 2 cm (= 6 krs) mustalla, 5 cm silver fox värillä, 1 cm luonnonvalkoisella (= 2 krs), 10 cm suola ja pippuri värillä, 1½ cm (= 4 krs) mustalla, 6 cm silver fox värillä, 2 cm luonnonvalkoisella (= 6 krs)*, toista *-*. HUOM: Mittaa neulomissuuntaan.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Luo 11 s pyöröpuikolle nro 4 suola ja pippuri värisellä Fabel-langalla. Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta ja 1 krs nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla sileää neuletta ja RAIDOITUSTA (ks. selitys yllä) ja tee SAMALLA lisäykset seuraavasti:
1. KRS (= oikea puoli): Neulo jokaiseen s:aan 2 oikeaa s = 22 s.
2. KRS (ja kaikki muut nurjan puolen krs:t): Neulo kaikki s:t (ja langankierrot) nurin, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s krs:n alussa ja lopussa (= reunasilmukat).
3. KRS (= oikea puoli): 1 o, *1 langankierto, 5 o*, toista *-* yht. 4 kertaa, tee lopuksi 1 langankierto ja neulo 1 o = 27 s.
5. KRS (= oikea puoli): 1 o, *1 langankierto, 6 o*, toista *-* yht. 4 kertaa, tee lopuksi 1 langankierto ja neulo 2 o = 32 s.
7. KRS (= oikea puoli): 1 o, *1 langankierto, 7 o*, toista *-* yht. 4 kertaa, tee lopuksi 1 langankierto ja neulo 3 o = 37 s.
Jatka lisäyksiä tähän tapaan, kunnes työssä on 82 s (eli neulo jokaisella oikean puolen krs:lla aina mallikertojen langankiertojen väliin 1 s sileää neuletta enemmän, ja neulo viimeisen langankierron jälkeen aina 1 s sileää neuletta lisää). Työn pituus keskeltä mitattuna on nyt n. 10 cm.
Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta ja lisää SAMALLA tasavälein 15 s = 97 s.

Jatka raidoitusta kuten aiemmin ja neulo nyt myös MALLINEULETTA seuraavasti (ks. myös piirros A.1):
1. KRS (= oikea puoli): *Neulo ensimmäiseen s:aan 2 oikeaa s, neulo seuraavaan s:aan 2 oikeaa s, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, 2 s oikein yhteen, neulo seuraavaan s:aan 2 oikeaa s, neulo seuraavaan s:aan 2 oikeaa s, kiinnitä 1 merkkilanka työhön*, toista *-* vielä 11 kertaa ja neulo lopuksi 1 o = 121 s työssä ja 12 merkkilankaa työssä (= 1 merkkilanka jokaisen mallikerran jälkeen).
2. KRS (ja kaikki muut nurjan puolen krs:t): Neulo kaikki s:t nurin, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s krs:n alussa ja lopussa (= reunasilmukat).
3. KRS (= oikea puoli): *Neulo ensimmäiseen s:aan 2 oikeaa s, 2 o, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, 2 s oikein yhteen, 2 o, neulo seuraavaan s:aan 2 oikeaa s*, toista *-* ja neulo lopuksi 1 o = 121 s. (Nämä 3 kerrosta = piirroksen A.1 ensimmäiset 3 krs).

Jatka piirroksen A.1 12 mallikertaa tähän tapaan ja neulo krs:n lopuksi 1 s sileää neuletta. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 145 s. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti. Toista jatkossa piirroksen A.2 mallineuletta, jokaisen kokonaisen mallikerran jälkeen (korkeussuunnassa) jokaisen mallikerran keskikohdan kavennusten molemmin puolin tulee nyt 6 s sileää neuletta enemmän (eli jokaiseen mallikertaan tulee 12 s sileää neuletta enemmän). Kun työn pituus keskeltä mitattuna on n. 70 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.2 toisen krs:n (eli reikäkerroksen), neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Päätä sitten s:t löyhästi oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

= neulo samaan silmukkaan 2 s

Kommentit (26)

Näppäile kommenttisi tähän!

Betina Dybro Jensen 15.03.2017 - 00:58:

Hvornår starter A2 på mønstret. Synes ikke det fremgår tydeligt. Skal jeg starte A2 ved pind nr 16, eller gå tilbage som stregen viser. Så passer maskeantallet jo ikke med de 145.

DROPS Design 15.03.2017 kl. 14:55:

Hej Betina. Naar du har strikket A.1 één gang i höjden, saa fortsaetter du iflg. A.2. Du skal ikke haefte dig ved hvor mange m der i bredden, det er hvor i höjden du er - dvs, du starter med en r pind og derefter kommer strik sammen, slaa om osv. Der kommer hele tiden flere m paa hver side af midterindtagningen af diagrammet.

Betina Dybro Jensen 12.03.2017 - 06:45:

De videoer I henviser til, viser ikke hvordan diagrammet i Silver Cloud sjalet starter. Hvor finder jeg det? Hvor langt skal jeg strikke på A1, og hvornår begynder A2 ?

DROPS Design 13.03.2017 kl. 12:03:

Hej Betina. Du strikker A.1 één gan i höjden = 145 m paa pinden. Herefter gentager du A.2 i höjden til arbejdet maaler ca. 70 cm i höjden.

Susanne Petersen 26.02.2016 - 14:20:

Har srikket A1 og er nu i tvivl hvor jeg skal starte på A2???? Kan ikke få maskeantallet til at passe. Er vi enige om at A1 er over 15 pinde? Og skal A2 starte ved pind 16 eller????

DROPS Design 29.02.2016 kl. 15:03:

Hej Susanne, Her finder du en video på både hvordan man starter og fortsætter ifølge diagrammen. Diagram til 140-14!

Maria 02.04.2015 - 15:35:

Dzień dobry. Czy wzrór A2 nie powinien zaczynać się od 11 rzedu A1? Po przerobieniu całości wzoru A1 mamy rapot o szerokosci 12 oczek, a zakres A2 każe się cofnąć (czyli jak rozumiem powtórzyć rzedy wzoru A1) od 6 rzedu, kiedy rapot składa się z 10 oczek. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

DROPS Design 09.04.2015 kl. 07:54:

Schematy przechodzą płynnie, to oznacza, że schemat A.2 zaczniemy od rzędu 16, a nie od rzędu 6. W opisie również wprowadziłam stosowne wyjaśnienia. Pozdrawiam i powodzenia. DROPS Design

Galley Christiane 15.01.2015 - 20:40:

Bonjour, je voudrais juste une confirmation. Pour le modèle no 26 du Marianne décembre 2014. Il faut : tricoter 2 x à l'end ds la même m. À l'envers, on tricote aussi 2 m en env. ? Et le jeté entre 2 m, c'est le fil transv ou un jeté normal ?

DROPS Design 16.01.2015 kl. 09:48:

Bonjour Mme Galley, toutes les m se tricotent à l'env sur l'envers - le jeté est 1 jeté normal. Retrouvez ci-dessous et dans l'onglet vidéo à droite de la photo comment commencer le châle et comment répéter ensuite A.2. Bon tricot!

Sari 25.10.2014 - 16:54:

En ymmärrä tätä kohtaa: "Jokaisen kokonaisen mallikerran jälkeen (korkeussuunnassa) jokaisen mallikerran keskikohdan kavennusten molemmin puolin tulee nyt 6 s sileää neuletta enemmän" Siis 6 silmukkaa enemmän kuin missä? A2 mallin alussa? Siellä keskikohdan ympärillä kummallakin puolella 1 silmukka. A2 mallin lopussa taas 8 s. Vai A1 mallin alusta laskettuna? Pitäisikö jatkaa A2 jälkeen A1:stä? En älyä :(

DROPS Design 12.03.2015 kl. 16:34:

Tähän kysymykseen on vaikea vastata ilman, että näen kyseistä työtä. Voit kuitenkin tuoda neuleen lähimmälle DROPS-jälleenmyyjäliikkeeseen, he auttavat sinua mielellään paikan päällä.

Sari 25.10.2014 - 15:55:

How to continue after A2? Start from the beginning of the A2? Kuinka A2 jälkeen jatketaan?

DROPS Design 27.10.2014 kl. 08:54:

Dear Sari, after working A.2 one time in height, start again A.2 but you will get 6 sts more in stocking st on each side of dec in the middle of every repetition (i.e. 12 sts more in stocking st in every repetition). Video below shows you how to do. Happy knitting!

De Veirman Astrid 11.08.2013 - 22:31:

Gd,bij dit patroon klopt de bestelling van het aantal bollen wol NIET,je hebt meer nodig van kl 905 dan van 602 maar toch moet je 3 bollen kl 602 en maar 2 van kl 905.Dus ga ik te weinig wol hebben

Katja Wolters 04.07.2013 - 14:29:

Hallo Ihr Lieben ! Ich stricke grade diese Tuch und komme nachdem ich den Rapport einmal komplett gestrickt habe nicht weiter ! Wie muß ich das Tuch weiter stricken ? Muß ich mir das Muster weiter denken oder unten bei A.2 wieder anfangen ? Danke schonmal im Vorraus !! Liebe Grüße aus Schweden Katja

DROPS Design 04.07.2013 kl. 16:15:

Liebe Katja, ja Diagramm A.2 wird fortlaufend, also immer wieder, bis ca. 70 cm Höhe gestrickt.

Erika 02.06.2013 - 17:22:

Jag (liksom M. Mullier) blir förvirrad i sektion två. Jag tror att de allra första varven (1-3) är de tre första i A1, inte att man börjar från början med A1 efter dessa inledande varv? Alltså: efter VARV 3 så jag fortsätter alltså på rad 6 (avigsidan) i A1?

DROPS Design 30.10.2013 kl. 10:41:

Se de to videoer som beskriver mønsteret:

DROPS diagram 140-14, 133-1, 130-1 from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 140-14