DROPS Baby / 21 / 28

Stripy Stripes by DROPS Design

Vauvan ja lapsen neulotut housut DROPS Fabel-langasta.

DROPS Design: Malli nro FA-032-by
Lankaryhmä A
--------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v
= 56/62 - 68/74 - 80/86 (92-98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS FABEL:
100-100-100 (150-200) g nro 901, karkki

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 s x 34 krs sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: housut,

Kavenna merkkilangan molemmin puolin seuraavasti:
Kolmen s:n päässä merkkilangasta: 2 s oikein yhteen, 1 o.
Merkkilangan jälkeen: 1 o, nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
---------------------------------------------------------

HOUSUT:
LAHJE: Neulotaan suljettuna neuleena alhaalta ylös.
Luo löyhästi 52-56-60 (64-68) s sukkapuikoille nro 2,5 Fabel-langalla. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = lahkeen sisäreuna. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 5-5-6 (6-6) cm 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena. Jatka neulomalla sileää neuletta. Kun olet neulonut 2 cm sileää neuletta, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. Toista tällaiset lisäykset joka 3.-4.-5. (8.-12.) krs yht. 10-11-10 (9-8) kertaa = 72-78-80 (82-84) s. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 16-19-22 (27-33) cm ja kaikki tarvittavat lisäykset on tehty, jaa työ lahkeen sisäreunasta ja jatka neulomista tasona (tällä tavoin lahkeet voidaan myöhemmin helpommin siirtää samalle pyöröpuikolle). Luo nyt kumpaankin reunaan 1 s saumaa varten = 74-80-82 (84-86) s. Kun työn pituus on 18-21-24 (29-35) cm, päätä kummastakin reunasta 3 s = 68-74-76 (78-80) s. Laita työ odottamaan ja neulo toinen lahje samoin.

HOUSUT:
Ota molemmat lahkeet samalle pyöröpuikolle nro 2,5 = 136-148-152 (156-160) s. Kerroksen vaihtumiskohta on keskellä takana. Kiinnitä 1 merkkilanka keskelle eteen. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena ja kavenna SAMALLA keskiedun merkkilangan molemmin puolin 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 2.krs yht. 5-8-7 (6-5) kertaa = 126-132-138 (144-150) s. Kun työn pituus on 32-38-42 (48-55) cm, neulo 1 krs sileää neuletta ja säädä SAMALLA s-luku 124-132-140 (144-152) s:aan. Tee sitten korotus takana seuraavasti: Neulo krs:n alusta 12 s, käännä työ (aina kun olet kääntynyt työn keskellä, nosta ensimmäinen s neulomatta ja kiristä lanka, jottei työhön muodostuisi reikää), neulo 24 s ja käännä työ, neulo 36 s ja käännä työ, neulo 48 s ja käännä työ. Jatka lyhennettyjä kerroksia tähän tapaan, eli neulo aina 12 s lisää, ennen kuin käännyt, kunnes olet kääntynyt yht. 10-10-10 (12-12) kertaa. Jatka sitten neulomalla 2 o/2 n -joustinneuletta. Kun työn pituus on 40-46-50 (56-63) cm, päätä s:t.

VIIMEISTELY:
Ompele haarasauma.
Taita päärmevara nurjalle puolelle ja kiinnitä siistein pistoin, jätä pieni aukko kuminauhaa varten.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 21-28 alkuperäisohjeeseen.