Jolie Fleur by DROPS Design

Monivärinen DROPS kaarrokejakku ”Alpaca”-langasta. Koot 3 - 12 v.

DROPS design: Malli nro Z-029-bn
Lankaryhmä A
--------------------------------------------------------
Koko: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 v = 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
150-200-200-250-300 g nro 100, luonnonvalkoinen
joka kokoon 50 g nro 2921, kirsikanpunainen
joka kokoon 50 g nro 2915, oranssi
joka kokoon 50 g nro 3140, vaalea roosa
joka kokoon 50 g nro 3720, keskiroosa
joka kokoon 50 g nro 3770, tumma roosa
joka kokoon 50 g nro 3800, vanharoosa

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (80 cm) nro 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (80 cm) nro 2,5 (ainaoikeinneuleeseen ja joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm. HUOM: Tarkista myös mallineuleen neuletiheys!
DROPS HELMIÄISNAPPI REIÄLLINEN (521): 7-7-7-8-8 kpl.

Katso ruutupiirrokset M.1-M.4. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena. HUOM: Kun neulot mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, älä katkaise kuviovärin lankaa, vaan jätä se työhön seuraavaa pilkkukerrosta varten. Tällä tavoin työhön jää vähemmän pääteltäviä langanpäitä.
--------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen. Luo 164-176-192-208-220 s (sis. 1 reunas kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti (oikealta puolelta katsottuna): 1 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), *2 o, 2 n*, toista *-*, neulo lopuksi 2 o ja 1 s ainaoikeaa. Kun joustinneuleen pituus on n. 4 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n, vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 25-25-29-33-33 s = 139-151-163-175-187 s. Neulo 3 krs sileää neuletta. Jatka neulomalla seuraavasti: 1 s ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen M.1A mukaisesti kunnes jäljellä on 6 s, M.1B ja 1 s ainaoikeaa. Kun olet neulonut piirroksen M.1 loppuun, neulo 3 krs sileää neuletta luonnonvalkoisella langalla. Jatka neulomista näin (1. krs = oikea puoli): 1 reunas, neulo mallineuletta piirroksen M.2A mukaisesti kunnes jäljellä on 6 s, M.2B ja 1 reunas. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes työn pituus on n. 20-23-25-27-29 cm ja olet neulonut 3 krs pilkkukerroksen jälkeen.
TARKISTA NEULETIHEYS!
Seuraava krs neulotaan näin luonnonvalkoisella langalla: Neulo 32-35-38-41-44 s, päätä 6 s kädentietä varten, neulo 63-69-75-81-87 s, päätä 6 s kädentietä varten, neulo krs loppuun (= 32-35-38-41-44 s). Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 52-56-60-60-64 s sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 4 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 8-10-12-10-12 s = 44-46-48-50-52 s. Neulo 2 krs oikein. Neulo sitten mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti 1 mallikerta. Neulo 1 krs oikein luonnonvalkoisella langalla. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun = keskellä hihan alla. Jatka seuraavasti: 4-5-0-1-2 s luonnonvalkoisella langalla, neulo seuraavilla 36-36-48-48-48 s:lla mallineuletta piirroksen M.2A mukaisesti, 4-5-0-1-2 s luonnonvalkoisella langalla. Jatka mallineuletta tähän tapaan. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 8-8-8-8-9 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. Toista tällaiset lisäykset joka 7.-9.-9.-9.-9. krs yht. 8-8-10-11-12 kertaa = 60-62-68-72-76 s. Lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta piirroksen M.2 A mukaisesti. Kun työn pituus on n. 27-32-36-39-43 cm ja olet neulonut 3 krs pilkkukerroksen jälkeen, neulo 1 krs luonnonvalkoisella langalla ja päätä SAMALLA keskeltä hihan alta 6 s (eli päätä merkkilangan molemmin puolin 3 s) = 54-56-62-66-70 s jäljellä työssä.
Laita työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki osat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 235-251-275-295-315 s. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta luonnonvalkoisella langalla ja kavenna SAMALLA tasavälein 8-8-0-4-8 s = 227-243-275-291-307 s. Neulo vielä tasona 0-0-2-6-10 krs luonnonvalkoisella langalla.
Jatka neulomalla seuraavasti: 1 s ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen M.4 mukaisesti kunnes jäljellä on 2 s, neulo seuraavalla s:lla mallineuletta piirroksen M.4 ensimmäisen s:n mukaisesti (tällä tavoin mallineuleesta tulee kummassakin reunassa samanlainen), neulo lopuksi 1 s ainaoikeaa. Kun olet neulonut piirroksen M.4 loppuun, työssä on jäljellä 87-93-105-111-117 s. Neulo 1 krs oikein oikealta puolelta luonnonvalkoisella langalla ja päätä SAMALLA kummankin reunan reunas sekä kavenna tasavälein 17-19-27-27-29 s = 68-72-76-82-86 s. Katkaise lanka. Siirrä s:t apulangalle.

VASEN ETUREUNA:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla.
Poimi vasemman etukappaleen reunasta yhden reunasilmukan sisäpuolelta pyöröpuikolle nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla n. 90-120 s. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta ja säädä SAMALLA s-luku 109-117-125-133-141 s:aan. Jatka neulomalla joustinneuletta yläreunasta alkaen näin (oikealta puolelta katsottuna): 1 s ainaoikeaa, *2 o, 2 n*, toista *-* kunnes jäljellä on 4 s, neulo lopuksi 2 o ja 2 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes joustinneuleen leveys on n. 2,5 cm. Päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen.

OIKEA ETUREUNA:
Neulo kuten vasen etureuna. SAMANAIKAISESTI kun etureunan leveys on n. 1,5 cm, tee tasavälein 7-7-7-8-8 napinläpeä. 1 napinläpi = päätä 2 nurjaa s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s. Ylin napinläpi tehdään ensimmäiseen nurjaan raitaan ja alin n. 2 cm:n päähän alareunasta.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla.
Poimi silmukoita pyöröpuikolle nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla, työn oikealta puolelta seuraavasti: Poimi oikean etukappaleen etureunan yläreunasta 6 s (s:t poimitaan reunimmaisen s:n sisäpuolelta), ota sitten etu- ja takakappaleen s:t työhön = 68-72-76-82-86 s ja poimi vasemman etukappaleen etureunan yläreunasta 6 s = 80-84-90-94-98 s. Tee sitten korotus keskelle taakse seuraavasti (neulo ainaoikeaa): Neulo 45-47-50-52-54 o, käännä työ, neulo 10 o, käännä työ, neulo 20 o, käännä työ. Jatka lyhennettyjä kerroksia tähän tapaan, eli neulo jokaisella kerralla aina 10 s lisää ennen kuin käännyt, kunnes olet viimeksi neulonut yht. 50-50-70-70-70 s. Käännä työ ja neulo krs loppuun. Neulo 1 krs kaikilla silmukoilla. Päätä s:t.

VIIMEISTELY:
Ompele kainalosaumat. Kiinnitä napit.

Piirros

= luonnonvalkoinen 0100
= kirsikanpunainen 2921
= oranssi 2915
= vaalea roosa 3140
= keskiroosa 3720
= vanharoosa 3800
= tumma roosa 3770

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 22-4 alkuperäisohjeeseen.