Illy by DROPS Design

Pyöreäkaarrokkeinen DROPS pitsineulejakku ”BabyAlpaca Silk” -langasta. Koot 3 - 12 v.

DROPS design: Malli nro BS-001-bn
Lankaryhmä A
--------------------------------------------------------
Koko: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 v = 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABYALPACA SILK:
150-200-250-250-300 g nro 3125, vaalea roosa.

DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (60 cm) nro 3 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT ja PYÖRÖPUIKKO (60 cm) nro 2,5 (ainaoikeinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
DROPS PUUNAPPI (503): 5-6-6-7-7 kpl.

alkaen 4.25 € /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 4.25 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 12.75€. Lue lisää.

AINAOIKEINNEULE (suljettuna neuleena):
Neulo vuorotellen 1 krs oikein ja 1 krs nurin.
MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. Piirroksen M.2 mallineuleen korkeus on n. 6 cm.
NAPINLÄPI:
Tee napinlävet työn oikeaan etureunaan työn oikealta puolelta. 1 napinläpi = päätä etureunan kolmas s. Luo seuraavalla kerroksella päätetyn silmukan tilalle 1 s.
Tee napinlävet kun työn pituus on:
KOKO 3/4 v: 2, 10, 18, 26 ja 34 cm.
KOKO 5/6 v: 2, 9, 16, 23, 30 ja 37 cm.
KOKO 7/8 v: 2, 10, 17, 25, 32 ja 39 cm.
KOKO 9/10 v: 2, 9, 16, 23, 30, 37 ja 43 cm.
KOKO 11/12 v: 2, 9, 17, 24, 31, 39 ja 46 cm.
--------------------------------------------------------

JAKKU:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen. Luo 157-167-177-187-197 s (sis. 5 reunas kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 2,5 BabyAlpaca Silk -langalla. Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Kun työn pituus on 2 cm, tee ensimmäinen NAPINLÄPI (ks. selitys yllä). Vaihda SAMALLA pyöröpuikkoon nro 3. Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 5 s ainaoikeaa, 1 s sileää neuletta, neulo sitten mallineuletta piirroksen M.1A mukaisesti kunnes jäljellä on 11 s, neulo lopuksi M.1B (= 6 s) ja 5 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on n. 22-24-26-28-30 cm ja olet neulonut 3 tai 5 krs sileää neuletta reikäkerroksen jälkeen, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 38-40-43-45-48 s (= oikea etukappale), päätä 8 s kädentietä varten, neulo 65-71-75-81-85 s (= takakappale), päätä 8 s kädentietä varten ja neulo krs loppuun (= 38-40-43-45-48 s vasemmassa etukappaleessa). Laita työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 42-44-46-48-50 s sukkapuikoille nro 2,5 BabyAlpaca Silk -langalla. Neulo AINAOIKEAA (ks. selitys yllä). Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n alkuun (= keskellä hihan alla). Kun työn pituus on 3 cm, vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Jatka neulomalla seuraavasti: 3-4-5-1-2 s sileää neuletta, neulo sitten mallineuletta piirroksen M.1A mukaisesti kunnes jäljellä on 9-10-11-7-8 s, neulo lopuksi M.1B (= 6 s) ja 3-4-5-1-2 s sileää neuletta. Kun työn pituus on 6 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 s. Toista tällaiset lisäykset 3. cm välein yht. 8-9-10-11-12 kertaa (lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta) = 58-62-66-70-74 s. Kun työn pituus on n. 29-33-36-40-43 cm ja olet neulonut yhtä monta krs sileää neuletta reikäkerroksen jälkeen kuin etu- ja takakappaleessa, päätä keskeltä hihan alta 8 s (eli päätä merkkilangan molemmin puolin 4 s) = 50-54-58-62-66 s. Siirrä s:t apulangalle ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki osat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 241-259-277-295-313 s. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta (etureunojen silmukoilla neulotaan ainaoikeaa kuten aiemmin lopulliseen mittaan asti). Kiinnitä 10 merkkilankaa työhön näin: 1. merkkilanka 17 s:n jälkeen, muut aina 23-25-27-29-31 s:n välein. Viimeisen merkkilangan jälkeen jäljellä on tällöin 17 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 2,5. Neulo tasona ainaoikeaa ja kavenna SAMALLA 3. krs:lla (= oikea puoli) jokaisen merkkilangan oikealla puolella 1 s, neulomalla 2 s oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 6. krs vuorotellen merkkilankojen vasemmalla ja oikealla puolella yht. 5-5-6-6-6 kertaa, sitten joka 4. krs yht. 2-3-3-4-5 kertaa = 171-179-187-195-203 s. Neulo vielä 1 krs oikein nurjalta puolelta. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti, lukuun ottamatta 5 reunas kummassakin reunassa (9. ja 17. krs:lla etureunaa edeltävä s neulotaan oikein), ja tee SAMALLA 5., 13. ja 21. krs:lla kavennukset.
5. krs NEULOTAAN SEURAAVASTI:
5 o, *2 s oikein yhteen, 5 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 5-6-7-8-9 s, neulo nämä s:t oikein = 148-155-162-169-176 s.
13. krs NEULOTAAN SEURAAVASTI:
5 o, *2 s oikein yhteen, 4 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 5-6-7-8-9 s, neulo nämä s:t oikein = 125-131-137-143-149 s.
21. krs NEULOTAAN SEURAAVASTI:
5 o, *2 s oikein yhteen, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 6 s, neulo nämä s:t oikein = 87-91-95-99-103 s.
Kun olet neulonut piirroksen M.2 loppuun, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 7-7-5-5-5 s (älä tee kavennuksia etureunojen kohdalla) = 80-84-90-94-98 s. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Päätä s:t oikein silmukoin työn oikealta puolelta.

VIIMEISTELY:
Ompele kainalosaumat. Kiinnitä napit.

= 1 langankierto, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Children 22-16) .

Kommentit / Kysymykset (32)

Beatriz Ferrada 11.11.2019 - 10:53:

Bonjour, voulez-vous m'aider svp. Je fais le modèle pour 7-8 ans mais après l'empiècement il me reste 119 mailles (a la place de 187), une fois fini avec les diminutions. ce n'est pas normal, où est-ce que j'ai fais erreur? merci

DROPS Design 11.11.2019 kl. 11:50:

Bonjour Mme Ferrada, vous commencez l'empiècement avec 277 m et diminuez 9 fois (= 6 x tous les 4 rangs + 3 x tous les 2 rangs) 10 mailles (= 1 maille à chaque marqueur); il doit donc vous rester 277-90= 187 m. Les diminutions se font la 1ère fois à droite des marqueurs (= avant chaque marqueur), la fois suivante à gauche des marqueurs (= après chaque marqueur) = vous devez diminuer 10 m à chaque fois. Bon tricot!

Hanna 08.09.2019 - 11:16:

I strl 7/8 år på ärm står det att varje varv ska börjas och avslutas med 5 m, vilket betyder på t.ex. första v att det är 10 m slätstickning utöver det som ingår i M.1A och M.1B. Det följer ju inte det annars så fina mönstret under ärmen, inte symmetriskt med resten så att säga. När jag sedan utökar med m, ska jag då passa mönster in i antalet maskor som blir, så jag alltid stickar 5 m i var sida i början och slut på ärmen?

DROPS Design 03.10.2019 kl. 13:43:

Hej Hanna, du stickar ärmen runt på strumpst. Ja de mittersta maskor stickar du i slät, och alla nya maskor du ökar under ärmen stickar du slät. Det vill säga att du bara har hålmönstret ovanpå ärmen, se också bilden. Du får självklart gärna sticka mönster när du har maskor så det räcket till en mönsterrapport mera. :)

Leny Bouwman 07.08.2019 - 10:41:

Ik heb het vestje in katoen gebreid. Leuk effect

Veronika 10.04.2019 - 11:05:

Ahoj, díky za návrh a návod, v oddílu "sedlo" je ovšem jakási nesrovnalost: ve vroubkované části se má ubírat 5x co 6 řad + 3x co 4 řady, což dává 42 řad = 21 vroubků, ale na obrázku je vroubků jen 14 - nerozumím tomu a prosím o vysvětlení. Děkuji :)

Birgitta 11.03.2019 - 17:02:

Hej! Jag har nästan stickat färdigt koftan och passerat partiet med rätstickning över oket. Fortsätter jag M2 med stickor 2,5 ?? eller byter jag till stickor nr 3 ?? över M2. Står inget i beskrivningen att jag ska byra tillbaka till större sticka men jag tycker det blir bättre. Vad föreslår Ni?

DROPS Design 13.03.2019 kl. 10:00:

Hej. Tanken är att man ska fortsätta med stickor 2,5 resten av koftan (eftersom det är en del rätstickning vidare uppåt också) men tycker du att det blir bättre med sticka nr 3 så kan du självklart byta om du vill det.

Tourneur 13.02.2019 - 11:10:

Bonjour’Je ne comprends pas comment on procède pour assembler les manches pour faire l’empiecement arrondi merci

DROPS Design 13.02.2019 kl. 13:14:

Bonjour Mme Tourneur, on va glisser les mailles des manches au-dessus des mailles rabattues pour les emmanchures, comme on le voit dans la vidéo ci-dessous, puis on tricote l'empiècement sur toutes les mailles (devant, manche, dos, manche, devant). Bon tricot!

Vivi Busch-Christensen 12.08.2018 - 13:33:

Jeg vil utrolig gerne strikke denne jakke str 2/3 år - kan det lade sig gøre at rette opskriften tilsvarende?tak for hurtigt svar !

DROPS Design 14.08.2018 kl. 13:22:

Hej Vivi, se målene i måleskitsen, jeg er ikke sikker på at der er så stor forskel på 2/3 år i forhold til vores mindste på 3 år. God fornøjelse!

Ruth Skaje 25.05.2018 - 16:44:

Jeg får ikke diagrammet til å stemme (1Ma og 1Mb) Slik jeg forstår går diagram 1Ma går dette over 9 m. Slik: Starter med 1 rett før diagram (fra retten), 2 rett sammen, 2 kast, 1 m løs av, 1 rm, løs m trekkes over rm (9m). Da avslutter jeg diagram 1Ma med 3 rm før det står igjen 11 m som skal være til diagram 1Mb (4 m) pluss 5 rm til stolpen 9 m til sammen. Hva er det jeg gjør galt. Teller og teller, men får det ikke til å stemme.

DROPS Design 29.05.2018 kl. 14:39:

Hej Ruth, M.1A går over 10 masker, du strikker mønsterpinden således: 2 ret sammen, 1 kast, 1ret, 1 kast, ta 1 m løs av, 1 r, løft den løse m over, 5 ret, disse 10 masker gentages til du afslutter med M.1B. God fornøjelse!

Ruth Skaje 25.05.2018 - 16:28:

Jeg får ikke mønsteret til å stemme (1ma og 1Mb) Slik jeg forstår, så går mønster 1Ma over 9 m. Strikker jeg slik til det står igjen 11 m, står det får jeg bare 3 rettm før jeg går over til 1Mb som jeg også får til å bli 5 m pluss stolpe. Jeg forstår 1Ma slik. Starter med 1 rett m før 1Ma. Deretter 2 rett sammen, 2 kast, 1m løs av, 1 rett, trekker den løse m over rettm.

Marianne 20.01.2018 - 07:44:

När man ska sticka ihop ärmarna med fram och bakstycket. Hur ska man få plats med 50 maskorna där man maskat av bara 8 maskor? Snälla förklara för mig.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 22-16