DROPS / 128 / 7

Carry Me by DROPS Design

Huovutettu DROPS laukku ”Nepal”-langasta.

DROPS design: Malli nro NE-049
--------------------------------------------------------
Korkeus:
Ennen huovutusta: n. 40 cm
Huovutuksen jälkeen: n. 32 cm
Leveys (yläreuna):
Ennen huovutusta: n. 36 cm
Huovutuksen jälkeen: n. 27 cm

Langanmenekki: Garnstudion DROPS NEPAL:
100 g nro 0100, luonnonvalkoinen
100 g nro 6314, farkunsininen
150 g nro 6790, kuninkaansininen

DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 6 (60 cm) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 15 s x 30 krs ainaoikeaa puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm ennen huovutusta (20 s x 38 krs ainaoikeaa = 10 x 10 cm huovutuksen jälkeen).

Kommentit (12)

Saat tämän mallin langat alkaen 19.60€. Lue lisää.
Kavenna 1 s neulomalla krs:n viimeiset 2 s oikein yhteen.
--------------------------------------------------------

LAUKKU:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Laukku neulotaan kahtena osana ja ommellaan lopuksi yhteen sivuista ja pohjasta. Neulo aluksi puolikas dominoruutu ja poimi sitten ruudun reunoista s:t raitoja varten. Katso värinvaihdot ja neulomissuunnat piirroksesta X.1. Koko työ neulotaan ainaoikein -neuleena, eli kaikki kerrokset neulotaan oikein.

Luo 65 s pyöröpuikolle nro 6 kuninkaansinisellä langalla. Kiinnitä 1 merkkilanka krs:n 33. s:aan (= keskikohta). Neulo seuraavasti:

PUOLIKAS DOMINORUUTU:
1. krs (= nurja puoli): neulo oikeaa, neulo krs:n viimeiset 2 s oikein yhteen.
2. krs (= oikea puoli): neulo oikeaa kunnes merkittyä s edeltää 1 s, nosta 1 s neulomatta, neulo 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli, neulo oikeaa kunnes jäljellä on 2 s, neulo krs:n viimeiset 2 s oikein yhteen.
Toista krs:t 1.-2., eli kavenna joka 2. krs:lla ruudun keskellä 2 s ja ruudun sivuissa 1 s, kunnes työssä on jäljellä 1 s. Katkaise lanka ja vedä lanka viimeisen s:n läpi. TARKISTA NEULETIHEYS!

1. RAITA:
Poimi puolikkaan ruudun oikeasta lyhytsivusta työn oikealta puolelta 36 s (ks. X.1) pyöröpuikolle nro 6 luonnonvalkoisella langalla. Neulo kaikilla silmukoilla tasona ainaoikeaa ja kavenna SAMALLA jokaisen nurjan puolen krs:n lopussa 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Kun olet neulonut yht. 18 krs ainaoikeaa, työssä on 27 s. Lopeta neulominen nurjan puolen krs:n jälkeen, siirrä s:t apulangalle.

2. RAITA:
Poimi työn oikealta puolelta 1. raidan lyhytsivun ainaoikein -neuleen joka toisesta kerroksesta 1 s (= 9 s) farkunsinisellä langalla, poimi sitten puolikkaan dominoruudun vasemmasta lyhytsivusta 36 s = 45. Neulo seuraavan krs:n (= nurja puoli) ensimmäiset 2 s oikein yhteen, neulo krs:n loput s:t oikein = 44 s. Neulo kaikilla silmukoilla tasona ainaoikeaa ja kavenna SAMALLA jokaisen oikean puolen krs:n lopussa 1 s. Kun olet neulonut yht. 18 krs ainaoikeaa, työssä on 36 s. Lopeta neulominen nurjan puolen krs:n jälkeen, siirrä s:t apulangalle.

3. RAITA:
Ota 1. raidan s:t takaisin työhön ja poimi sitten 2. raidan lyhyen sivun ainaoikein -neuleen joka toisesta kerroksesta 1 s (= 9 s) kuninkaansinisellä langalla = 36 s. Neulo kaikilla silmukoilla tasona ainaoikeaa ja kavenna SAMALLA jokaisen nurjan puolen krs:n lopussa 1 s. Kun olet neulonut yht. 18 krs ainaoikeaa, työssä on 27 s. Lopeta neulominen nurjan puolen krs:n jälkeen, siirrä s:t apulangalle.

Jatka neulomista 2. ja 3. raidan mukaisesti, kunnes työssä on yht. 6 raitaa. Katso värinvaihdot piirroksesta X.1. HUOM! 5. ja 6. raidan s:t ei siirretä apulangalle, vaan ne päätetään löyhästi oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Laukun toinen puolikas on nyt valmis. Neulo toinen osa samoin.

VIIMEISTELY:
Puolikas dominoruutu = laukun aukko. Ompele sivut ja pohja yhteen uloimmista silmukanreunoista.

OLKAHIHNA:
Poimi laukun toisen sivun reunasta 6 s pyöröpuikolle nro 6 kuninkaansinisellä langalla. Neulo tasona ainaoikeaa kunnes työn pituus on 150 cm. Kiinnitä hihna laukun vastakkaisen sivun yläreunaan.

HUOVUTUS:
Laita laukku pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen laukku vedetään oikean muotoiseksi sen vielä ollessa märkä. Jatkossa laukku pestään samoin kuin villavaatteet.

Piirros

= 0100, luonnonvalkoinen
= 6314, farkunsininen
= 6790, kuninkaansininen
= neulomissuunta

Mary Halliday 28.12.2018 - 19:03:

Stripe 1begins with knitting up 36 stitches along a cast on edge of 32 stitches before 1 central stitch. How do you increase the extra sts as you pick up 36 sts along that edge?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 10:23:

Dear Mrs Halliday, just pick up the extra sts between 2 "usual" stitches so that you have the correct number of sts. Happy knitting!

Mary Halliday 28.12.2018 - 19:02:

Stripe 1begins with knitting up 36 stitches along a cast on edge of 32 stitches before 1 central stitch. How do you increase the extra sts as you pick up 36 sts along that edge?

Florence 29.09.2016 - 16:19:

Bonjour, après le lavage à 40°, l'ouvrage n'est absolument pas feutré, mais dans l'état exact d'avant lavage. Faut-il augmenter la température?

DROPS Design 30.09.2016 kl. 08:14:

Bonjour Florence, vous trouverez ici>/u> toutes les indications à propos du feutrage, n'hésitez pas à demander conseil à votre magasin DROPS. Bon feutrage!

Maxine 21.01.2013 - 15:59:

Das Rätsel ist gelüftet! Die "Nase" ergibt die Spitze des Dreiecks und die ursprünglich seitlichen Spitzen, werden zur Grundlinie zusammengestrickt!

Maxine 18.01.2013 - 16:19:

Muss ich beim blauen Dreieck in jeder 2.R. in der Mitte zwei MAschen abnehmen oder bleibt die übergezogene M. bestehen? Ich habe nämlich jetzt immer die M.zahl um 2 verringert und mein Strickstück bekommt unten eine unschöne Nase!

DROPS Design 20.01.2013 kl. 18:58:

Liebe Maxine, in der Mitte werden wie folgt 2 M abgenommen: 1 M. re. abheben, 2 re. zusammen, die abgehobene über die gestrickten ziehen. Denken Sie auch daran, die lezten beiden M zusammenzustricken.

Lene Hasle Pedersen 21.10.2012 - 12:39:

På billedet ser det ud som om farvestriberne fra for- og bagside passer sammen i sidesømmen? Men det kommer de ikke til, hvis man følger opskriften og strikker 2 ens stykker.

DROPS Design 16.11.2012 kl. 09:53:

Når du strikker begge stykker helt ens og i retstrik, så bliver de ens på begge sider og da kan du bare vende den ene med "vrangen" ud inden du syr dem sammen.

Nadja 12.01.2011 - 12:28:

Fetzig! Cooles Teil für Jung & Alt!

Monika 07.01.2011 - 12:34:

Ein richtiger eyecatcher ;-)

Susanne 06.01.2011 - 20:32:

Mon tasken er filtet. Det håber jeg, den ser fin ud.

Britt-Louise 06.01.2011 - 19:52:

Ursnygg väska!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 128-7