DROPS Extra / 0-734

DROPS Extra 0-734 by DROPS Design

Virkattu DROPS lumitähti jouluksi ”Cotton Viscose” -langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro N-120
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS COTTON VISCOSE:
50 g nro 01, valkoinen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

teema: joulu,

LUMITÄHTI:
Virkkaa 5 kjs koukulla nro 2,5 ja yksinkertaisella Cotton Viscose -langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 1 kjs ja 10 ks kjs-renkaaseen, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen kjs:aan.
2.KRS: 3 kjs, 1 p ensimmäiseen ks:aan, 5 kjs, *jätä 1 ks väliin, virkkaa 1 p, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä, virkkaa sitten 1 p samaan ks:aan, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi, 5 kjs*, toista *-* yht. 5 kertaa, virkkaa lopuksi 1 ps ylimpänä krs:n ensimmäiseen p:seen = 5 kjs-kaarta.
3.KRS: Virkkaa 1 ks 1. p:seen, 5 ks jokaiseen kjs-kaareen, 1 ks jokaiseen p:seen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan, 1 kjs, käännä työ.
4.KRS: *Virkkaa 1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 5 kjs, jätä 1 ks väliin, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan*, toista *-* yht. 5 kertaa, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan (= 5 kjs-kaarta).
5.KRS: 1 kjs, *1 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 kjs, virkkaa seuraavaan kjs-kaareen näin: 1 ks, 1 kjs, 1 p, 1 kjs, 1 ks, 5 kjs, 1 ks, 1 kjs, 1 p, 1 kjs, 1 ks. Virkkaa sitten 2 kjs, jätä 2 ks väliin*, toista *-* yht. 5 kertaa, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan. Virkkaa 30 kjs ja 1 ps ensimmäiseen ks:aan = ripustussilmukka. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-734 alkuperäisohjeeseen.