DROPS / 117 / 33

DROPS 117-33 by DROPS Design

Huovutetut DROPS tohvelit ”Eskimo”-langasta. Koot 26-44.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro EE-279
----------------------------------------------------------
Koko: 26/28 - 29/31 - 32/34 - 35/37 - 38/40 - 42/44
Jalkapohjan pituus: 17-18-20-22-24-27 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
200-200-250-250-250-300 g nro 48, beige-mix

DROPS PUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 13 s x 17 krs sileää neuletta puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: huovutettu, tohvelit,

LISÄYSVINKKI: Kaikki lisäykset tehdään oikealla puolella. Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen nurin (eli neulo langankierto takakautta), jottei muodostuisi reikää.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
TOHVELI:
Neulotaan tasona kärjestä alkaen kohti kantapäätä. Lopuksi tohveli ommellaan yhteen keskeltä jalan päältä. Luo puikoille nro 6 Eskimo-langalla 10-11-13-14-15-17 s (jätä n. 50 cm pituinen lanka ja käytä tätä myöhemmin kun ompelet tohvelin yhteen). Kiinnitä 1 merkkilanka 4.-4.-4.-5.-5.-5. silmukkaan ja 1 merkkilanka 7.-8.-10.-10.-11.-13. silmukkaan. Neulo sileää neuletta ja lisää SAMALLA kummankin merkkilangan molemmin puolin (KS. LISÄYSVINKKI) joka 2. krs 6 x 1 s = 34-35-37-38-39-41 s. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka neulomista kunnes työn pituus on 13-13-14-16-18-20 cm. Seuraava krs neulotaan näin: 8-8-8-10-10-10 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), 18-19-21-18-19-21 s sileää neuletta ja 8-8-8-10-10-10 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan kunnes työn pituus on 31-33-36-40-44-49 cm. Päätä s:t.

VIIMEISTELY:
Kiristä tohvelin kärki umpeen ja ompele sauma keskeltä jalan päältä ½ s:n päästä reunoista (ompele ainaoikein -neuleeseen asti). Taita tohveli kaksinkerroin ja ompele yhteen keskeltä takaa reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.

HUOVUTUS:
Laita tohvelit pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen tohvelit puetaan jalkaan ja venytetään oikean kokoisiksi niiden vielä ollessa märät. Jatkossa tohvelit pestään samoin kuin villavaatteet.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 117-33 alkuperäisohjeeseen.