Crazy in Love by DROPS Design

DROPS mekko virkatuilla ruuduilla ”Muskat”-langasta. Koot S-XXXL.

DROPS 113-1
DROPS design: Malli nro R-526
Lankaryhmä B
----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MUSKAT:
350-400-450-450-500-550 g nro 61, beige
100-100-100-150-150-150 g nro 29, roosa
100-100-100-100-100-100 g nro 40, koralli
50-50-50-50-50-50 g nro 30, keltainen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 4,5.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4.
Neuletiheys: 20 s x 26 krs sileää neuletta puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm.
1 virkatun ruudun mitat = 9 x 9 cm.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 27.60€. Lue lisää.

KAVENNUSVINKKI: Kavenna merkkilangan kummallakin puolella näin: ENNEN merkkilankaa: 2 s oikein yhteen. Merkkilangan JÄLKEEN: ylivetokavennus: nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

LISÄYSVINKKI: Lisää 1 s neulomalla samaan silmukkaan 2 s.

VIRKKAUSVINKKI: Jokaisen kerroksen ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla ja joka kerroksen lopuksi virkataan 1 ps kerroksen ensimmäiseen silmukkaan.
----------------------------------------------------------
MEKKO: Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla alhaalta ylös. Lopuksi virkataan ruutuja ja ruudut kiinnitetään alareunaan ja pääntiehen.
Luo pyöröpuikolle nro 4,5 beigellä langalla 216-216-252-252-288-288 s. Neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda roosaan lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda koralliin lankaan: Neulo 1 krs oikein, seuraava krs neulotaan näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan. Vaihda roosaan lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda beigeen lankaan: Neulo 1 krs oikein, 1 krs nurin, 5 cm sileää neuletta ja 1 krs nurin. Vaihda koralliin lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda keltaiseen lankaan: Neulo 1 krs oikein, seuraava krs neulotaan näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan. Vaihda koralliin lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda beigeen lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo sitten 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 16-4-20-4-20-0 s = 200-212-232-248-268-288 s. Jatka neulomalla sileää neuletta. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 18 cm, kiinnitä 6 merkkilankaa työhön seuraavasti: Neulo 32-34-38-40-43-46 s, kiinnitä 1. MERKKILANKA, neulo 36-38-40-44-48-52 s, kiinnitä 2. MERKKILANKA, neulo 32-34-38-40-43-46 s, kiinnitä 3. MERKKILANKA (= sivu), neulo 32-34-38-40-43-46 s, kiinnitä 4. MERKKILANKA, neulo 36-38-40-44-48-52 s, kiinnitä 5. MERKKILANKA, neulo 32-34-38-40-43-46 s ja kiinnitä 6. MERKKILANKA (= sivu).
Aloita seuraavalla krs:lla kavennukset, eli kavenna 3. ja 6. merkkilangan molemmin puolin (= sivuissa) 6 krs välein 9 x 1 s (KS. KAVENNUSVINKKI). SAMANAIKAISESTI kun kavennat 5.-5.-5.-6.-6.-6. kerran, kavenna myös muotolaskoksia varten työn muiden merkkilankojen kohdalla näin: Kavenna 1. ja 4. merkkilangan JÄLKEEN ja kavenna ENNEN 2. ja 5. merkkilankaa (KS. KAVENNUSVINKKI). Toista kavennukset 6 krs välein (eli tee nämä kavennukset aina samalla krs:lla kuin sivukavennukset) yht. 5-5-5-4-4-4 kertaa.
Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on 144-156-176-196-216-236 s. Poista 1., 2., 4. ja 5. merkkilanka.
LUE KOKO SEURAAVA KATKELMA ENNEN KUIN JATKAT NEULOMISTA!
Jatka sileää neuletta. Kun työn pituus on 40-41-42-43-44-45 cm, lisää kummankin sivun merkkilangan molemmin puolin (KS. LISÄYSVINKKI) 3 krs välein 6 x 1 s = 168-180-200-220-240-260 s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 45-46-47-48-49-50 cm, neulo 1 krs nurin, 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda roosaan lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda koralliin lankaan: Neulo 1 krs oikein, seuraava krs neulotaan näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* koko krs:n ajan. Vaihda roosaan lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Vaihda beigeen lankaan: Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Päätä seuraavalla krs:lla etukappaleen keskimmäiset 36 s (virkatut ruudut kiinnitetään myöhemmin tähän kohtaan) = 132-144-164-184-204-224 s. Jatka neulomista tasona. Neulo sileää neuletta, lukuunottamatta 3 AINAOIKEINNEULOTTUA silmukkaa (ks. selitys yllä) kummassakin reunassa.
KÄDENTIET: Kun työn pituus on 60-61-62-63-64-65 cm, neulo kummankin sivun keskimmäisillä 10-10-12-14-16-18 s:lla (= 5-5-6-7-8-9 s:lla kummankin merkkilangan molemmin puolin) 4 krs ainaoikeaa, muilla silmukoilla jatketaan kuten aiemmin. Päätä sitten kummankin sivun keskimmäiset 4-4-6-8-10-12 s kädenteitä varten. Neulo osat erikseen.

VASEN ETUKAPPALE: = 22-25-29-33-37-41 s. Jatka sileää neuletta, lukuunottamatta 3 ainaoikeinneulottua silmukkaa kummassakin reunassa. Kun kädentien pituus on 3 cm, lisää työhön silmukoita olkaa varten. Eli lisää 3 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella (KS. LISÄYSVINKKI) 4-4-6-6-6-6 krs välein 6-5-3-3-3-3 x 1 s = 28-30-32-36-40-44 s. Lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta. Kun työn pituus on 75-77-79-81-83-85 cm, tee olan viistotus näin: Päätä olasta alkaen joka 2. krs: 3 x 7-7-8-9-10-11 s. Päätä sitten loput 7-9-8-9-10-11 s. Työn pituus pisimmästä kohdasta mitattuna on nyt n. 78-80-82-84-86-88 cm.

OIKEA ETUKAPPALE: = 22-25-29-33-37-41 s. Neulo vasemman etukappaleen peilikuvaksi.

TAKAKAPPALE: = 80-86-94-102-110-118 s. Lisää kumpaankin reunaan silmukoita leveää olkaa varten kuten etukappaleissa = 92-96-100-108-116-124 s. Kun työn pituus on 73-75-77-79-81-83 cm, neulo keskimmäisillä 42 s:lla 4 krs ainaoikeaa (muilla silmukoilla jatketaan kuten aiemmin). Päätä sitten keskimmäiset 36 s pääntietä varten ja neulo olat erikseen. Jatka sileää neuletta, lukuunottamatta 3 ainaoikeinneulottua silmukkaa kummassakin reunassa. Kun työn pituus on 75-77-79-81-83-85 cm, tee olan viistotus kuten edessä. Kun kaikki s:t on päätetty, työn pituus pisimmästä kohdasta mitattuna on n. 78-80-82-84-86-88 cm.

VIIMEISTELY: Ompele olkasaumat.

VIRKATTUJEN RUUTUJEN VÄRIT:
Ruudut virkataan 2 eri väriyhdistelmän mukaisesti:
RUUTU A: Luominen + 1. ja 2. krs = koralli.
3. krs = keltainen, 4., 5. ja 6. krs = roosa.
RUUTU B: Luominen + 1. ja 2. krs = keltainen.
3. krs = roosa, 4., 5. ja 6. krs = koralli.

VIRKATTU RUUTU:

1 nyppy virkataan näin: Virkkaa 3 p yhteen, eli jätä jokaisen p:ään viimeinen langankierto ja läipveto tekemättä kunnes olet virkannut 3 p (= 4 s koukulla), ota lanka koukulle ja vedä se kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi.

Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: 6 ks renkaaseen (KS. VIRKKAUSVINKKI).
2. KRS: 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3. KRS: 2 p jokaiseen ks:aan = 24 p.
4. KRS: *1 ks p:seen, 3 kjs, jätä 1 p väliin*, toista *-* = 12 kjs-kaarta.
5. KRS: Virkkaa samaan kjs-kaareen [-]: *[1 nyppy (ks. selitys yllä), 2 kjs, 1 nyppy, 4 kjs (= kulma), 1 nyppy, 2 kjs, 1 nyppy], 3 kjs, jätä seuraava kjs-kaari väliin, 1 pp ks:aan, 3 kjs, jätä seuraava kjs-kaari väliin*. Toista *-* yht. 4 kertaa, lopeta kuitenkin viimeisellä kerralla 3 kjs:n jälkeen virkkaamalla 1 ps ensimmäisen nypyn kärkeen.
6. KRS: *2 ks ensimmäiseen kjs-kaareen jossa on 2 kjs, 6 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 4 kjs (= kulma), 2 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 2 kjs, 3 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 3 kjs, 3 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 3 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan. Ruudun mitat = 9 x 9 cm.

Virkkaa 8-8-9-9-10-10 ruutua kummankin väriyhdistelmän mukaisesti = yht. 16-16-18-18-20-20 ruutua. Ompele 12-12-14-14-16-16 ruutua yhteen pitkäksi kaitaleeksi, siten että kaitaleessa on vuorotellen koralli ja roosa ruutu (ompele reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu). Ompele kaitale yhteen renkaaksi. Kiinnitä ruutukaitale mekon alareunaan pienin pistoin reunat vastakkain.
Viimeiset 4 ruutua kiinnitetään etukappaleen pääntiehen. Ompele ruudut yhteen siten, että vierekkäin on aina erivärisiä ruutuja. Jätä 2 ylimmän ruudun keskellä oleva sauma ompelematta (= pääntien halkio). Kiinnitä sitten ruudut pääntiehen pienin pistoin reunat vastakkain.

NIRKKOREUNUS: Virkkaa nirkkoreunus mekon alareunaan koukulla nro 4 ja beigellä langalla näin: *1 ks, 3 kjs, 1 ks ensimmäiseen näistä 3 kjs (= 1 nirkko), jätä 1 ks väliin*, toista *-* ja virkkaa lopuksi 1 ps kerroksen ensimmäiseen ks:aan. Virkkaa samanlainen nirkkoreunus roosalla langalla kummankin kädentien reunaan.
Virkkaa sitten nirkkoreunus pääntien reunaan roosalla langalla näin: Aloita keskeltä edestä halkion vasemmalla puolella (työn maatessa edessäsi) ja virkkaa 1 ks, virkkaa sitten 25 cm pituinen LÖYHÄ kjs-nauha, käännä työ ja virkkaa 1 ps jokaiseen kjs:aan (= solmimisnauha), virkkaa sitten nirkkoreunus pääntien reunaan kuten mekon alareunassa, virkkaa lopuksi samanlainen solmimisnauha kuin pääntien toisella puolella.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 15.04.2009
VIRKATTU RUUTU: 1 nyppy virkataan näin: Virkkaa 3 p yhteen, eli jätä jokaisen p:ään viimeinen langankierto ja läipveto tekemättä kunnes olet virkannut 3 p (= 4 s koukulla), ota lanka koukulle ja vedä se kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi.
Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: 6 ks renkaaseen (KS. VIRKKAUSVINKKI).
2. KRS: 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3. KRS: 2 p jokaiseen ks:aan = 24 p.
4. KRS: *1 ks p:seen, 3 kjs, jätä 1 p väliin*, toista *-* = 12 kjs-kaarta.
5. KRS: Virkkaa samaan kjs-kaareen [-]: *[1 nyppy (ks. selitys yllä), 2 kjs, 1 nyppy, 4 kjs (= kulma), 1 nyppy, 2 kjs, 1 nyppy], 3 kjs, 1 pp 2 seuraavan kjs-kaaren välissä olevaan ks:aan, 3 kjs, virkkaa seuraavaan kjs-kaareen [-] kuten ensimmäisessä kjs-kaaressa*. Toista *-* yht. 4 kertaa, lopeta kuitenkin viimeisellä kerralla 3 kjs:n jälkeen virkkaamalla 1 ps ensimmäisen nypyn kärkeen.
6. KRS: *2 ks ensimmäiseen kjs-kaareen jossa on 2 kjs, 6 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 4 kjs (= kulma), 2 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 2 kjs, 3 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 3 kjs, 3 ks seuraavaan kjs-kaareen jossa on 3 kjs*, toista *-* koko krs:n ajan. Ruudun mitat = 9 x 9 cm.
Päivitetty nettiin: 28.04.2009
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MUSKAT: 350-400-450-450-500-550 g nro 61, beige
Päivitetty nettiin: 27.07.2018
Korjaus: 5. KRS: Virkkaa samaan kjs-kaareen [-]: *[1 nyppy (ks. selitys yllä), 2 kjs, 1 nyppy, 4 kjs (= kulma), 1 nyppy, 2 kjs, 1 nyppy], 3 kjs, jätä seuraava kjs-kaari väliin, 1 pp ks:aan, 3 kjs, jätä seuraava kjs-kaari väliin*. Toista *-* yht. 4 kertaa, lopeta kuitenkin viimeisellä kerralla 3 kjs:n jälkeen virkkaamalla 1 ps ensimmäisen nypyn kärkeen.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 113-1) .

Kaikkiin ohjeisiimme kuuluu ohjevideoita, jotka voivat olla avuksi.

Kommentit / Kysymykset (167)

country flag Anita wrote:

Vildt flot kjole. Jeg har dog et lille problem med de hæklede ruder? Synes opskriften er svær at tyde mht til dem. Er ellers en ret habil hækler, men disse ser helt forkerte ud hvis jeg følger opskriften. Er der noget jeg overser måske?

19.07.2018 - 21:23

DROPS Design answered:

Hei Anita. Etter å ha gått gjennom denne oppskiriften fant vi en feil på omgang 5 som kan skape forvirring. Det som skal gjentas totalt 4 ganger er som følger: * [1 boble se forkl, 2 lm, 1 boble, 4 lm (= hjørne), 1 boble, 2 lm, 1 boble], 3 lm, hopp over neste lm-bue, 1 halvst i fm, 3 lm, hopp over enste lm-bue * Det som skal hekles i neste luftmaskebue er første del av neste repetisjon. Dette er nå rettet i oppskriften. Takk for beskjed og god fornøyelse.

27.07.2018 kl. 10:22

country flag Karin wrote:

Vielen Dank

23.03.2018 - 07:38

country flag Karin wrote:

Beim Rückenteil sollten für Größe M 96 Maschen verbleiben, es sind aber nur noch 86 Maschen ?

22.03.2018 - 21:15

DROPS Design answered:

Liebe Karin, Sie haben Recht, es sind zunächst 86 Maschen, es wird dann wie bei den Vorderteilen zugenommen, bis 96 Maschen vorhanden sind. Die Angabe der Maschenzahl wurde beim Rückenteil ergänzt. Viel Spaß beim Weiterstricken!

22.03.2018 kl. 23:17

country flag Neumann Karin wrote:

" Die Abnahmen bei jeder 6. R. (d.h. bei der gleichen R. wie auf den Seiten) total 5-5-5-4-4-4 Mal wiederholen.Nach allen Abnahmen sind 144-156-176-196-216-236 M. übrig. Markierungsfaden 1, 2, 4 und 5 herausnehmen." ich habe nach den ganzen Abnahmen 20 Maschen weniger auf der Nadel als angegeben. lt. Anleitung werden insgesamt 72 Maschen abgenommen, aber nur 52 gerechnet, oder wird an den Seiten nicht mehr abgenommen?

08.03.2018 - 18:22

DROPS Design answered:

Liebe Frau Neumann, in der 3 letzten Größen werden 52 M insgesamt abgenommen: 1 M auf beiden Seiten der 3. und 6. Markierung x 9= 9x4= 36 M an den Seiten sind abgenommen. Dazu werden 1 M nach 1. und 4. Markierungen + 1 M vor der 2. und der 5. Markierung 4 x abgenommen: 4 M x 4 = 16 M abgenommen. Es sind insgesamt 36+16= 52 M abgenommen: 248-268-288 - 52 = 196-216-236 M. Viel Spaß beim stricken!

09.03.2018 kl. 08:51

country flag Merje wrote:

Tere! Valmistan seda kaunist kleiti ning töö käigus jäi silma, et heegeldatud ruutude värvikombinatsioonis on ruudul B jäänud 3. ringi värvitoon (roosa) märkimata. :)

05.06.2017 - 22:21

country flag Sara wrote:

Vorrei eseguire questo bellissimo modello, ma con la gonna più ad A, cioè più svasata rispetto al modello. Mi potreste per favore aiutare a ricalcolare le misure (maglie e diminuzioni) nella taglia S? Grazie

25.04.2017 - 18:03

DROPS Design answered:

Buonasera Sara, non possiamo fornire assistenza individuale per tutte le modifiche ai modelli, però si può rivolgere al suo rivenditore DROPS di fiducia per ricevere un'assistenza personalizzata. Buon lavoro!

25.04.2017 kl. 19:40

country flag Lena Arnryd wrote:

Om jag vill göra ärmar på denna, finns det någon klänning, top eller tunika som jag kan använda ärmmönstret så det passar?

20.10.2016 - 22:58

DROPS Design answered:

Hej Lena. Jeg ville kigge paa andre kjoler i Muskat - eller en bluse i Muskat. Og en model der sidder nogenlunde stramt som den her (ikke oversized)

21.10.2016 kl. 15:15

country flag Christiane Beyer wrote:

Hallo, ich habe ein Problem mit den Häkelquadraten ab Rd 5… Das Zwischen den eckigen Klammern wird nur auf einen Lm-Bogen gehäkelt? Wie geht es dann nach der Klammer weiter? Die 3 Lm überspringen den nächsten Bogen vor dem halben stb? Verstehe die Aussage "in den ersten Lm-Bogen" danach nicht… Bitte Hilfe! LG Christiane

10.08.2016 - 14:57

DROPS Design answered:

Liebe Christiane, vielen Dank für den Hinweis. In Runde 5 sind Übersetzungsfehler, die wir umgehend beheben werden und für die wir uns entschuldigen.

15.08.2016 kl. 08:04

country flag Catharina Andersson wrote:

Hej! Jag är en van virkare och ovan stickare men med denna är det tvärtom. Jag får inte till rutorna på varv 5. Menar nu att det ska gå plats 4 mushar på varje luftmaskbåge? Men om det är så kommer jag ju inte varvet runt på 4 upprepningar! Hjälp!!!

27.12.2015 - 11:21

DROPS Design answered:

Hej Catharina, Jo i varje hörn virkas enligt klammen, och på varje sida upprepas *-*. Lycka till

25.01.2016 kl. 14:11

country flag Annica Alienus wrote:

Hej Jag undrar hur jag kan göra för att göra denna klänningen längre? Kan jag bara öka antalet varv innan framstycket?

05.12.2015 - 11:08

DROPS Design answered:

Hej. Om du vill göra den längre så stickar du bara fler varv längst ner på klänningen (innan eller efter ränderna, beroende på var du vill ha ränderna på klänningen). Lycka till!

07.12.2015 kl. 08:15

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 113-1