DROPS / 226 / 1

Woodland Sparkle by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu jakku 4-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat. Koot S-XXXL.

  • Woodland Sparkle / DROPS 226-1 - Ylhäältä alas neulottu jakku 4-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat. Koot S-XXXL.
  • Woodland Sparkle / DROPS 226-1 - Ylhäältä alas neulottu jakku 4-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat. Koot S-XXXL.
  • Woodland Sparkle / DROPS 226-1 - Ylhäältä alas neulottu jakku 4-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat. Koot S-XXXL.
  • Woodland Sparkle / DROPS 226-1 - Ylhäältä alas neulottu jakku 4-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat. Koot S-XXXL.
  • Woodland Sparkle / DROPS 226-1 - Ylhäältä alas neulottu jakku 4-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat. Koot S-XXXL.
DROPS Design: Malli ks-184
Lankaryhmä E tai A + A + A + A
-------------------------------------------------------

DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
75-75-75-75-100-100 g väriä 30, curry
75-75-75-75-100-100 g väriä 35, suklaa
75-75-75-75-100-100 g väriä 36, viininpunainen
75-75-75-75-100-100 g väriä 37, pohjanmeri

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, sileään neuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 7: Pituus 80 cm, joustinneuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 7.
Voit myös käyttää MAGIC LOOP -tekniikkaa, jolloin tarvitset vain yhden 80 cm:n pituisen pyöröpuikon/puikkokoko.

DROPS NAPPI, MARBLE NRO 630: 5-5-5-6-6-6 kpl.

NEULETIHEYS:
11 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 15 kerrosta korkeussuunnassa, 4-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

-------------------------------------------------------
Magic loop – Lue tekniikasta tässä
-------------------------------------------------------

Saat tämän mallin langat alkaen 59.40€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Tee napinlävet oikeaan etureunaan (kun vaate puetaan päälle). 1 napinläpi = Neulo työn oikealta puolelta kuten aiemmin, kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, tee 1 langankierto puikolle, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen ja neulo lopuksi 1 silmukka oikein. Seuraavalla kerroksella (nurja puoli) langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä.
Ensimmäinen napinläpi tehdään heti pääntien reunuksen joustinneuleen jälkeen, seuraavat 4-4-4-5-5-5 napinläpeä tehdään aina n. 9 cm:n välein.

RAGLANLISÄYKSET:
Lisää jokaisen kappaleiden rajakohdan sileäneuleisen silmukan (raglanlinja) kummallekin puolelle 1 silmukka (= työhön lisätään 8 silmukkaa). Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen nurin (= jottei muodostuisi reikiä). Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

LISÄYSVINKKI (lisääminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 69 silmukkaa), miinus etureunat (esim. 8 silmukkaa), ja jaa loput silmukat lisäysten määrän kanssa (esim. 7) = 8,7.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto n. joka 9.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

JAKKU: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Pääntien reunus, kaarroke ja etu-/takakappaleet neulotaan tasona pyöröpuikolla keskeltä edestä alkaen, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla, ylhäältä alas.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Käytä kaikkia värejä yhtaikaa (= 4-kertainen DROPS Kid-Silk -lanka) ja luo 59-61-63-63-69-71 silmukkaa (sisällyttäen 4 reunasilmukkaa kummassakin etureunassa) pyöröpuikolle nro 7. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 4 AINAOIKEINNEULOTTUA (lue selitys yllä) reunasilmukkaa, *1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin*, toista *-* kunnes jäljellä on 5 silmukkaa, neulo 1 silmukka oikein ja neulo lopuksi 4 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa. Neulo 4 cm joustinneuletta tähän tapaan. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta ja lisää tasavälein 1-3-5-5-7-5 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI) = 60-64-68-68-76-76 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 8. Neulo sitten kaarroke alla olevan ohjeen mukaisesti. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

KAARROKE:
Ensimmäinen kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 4 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, 7-8-9-9-11-11 silmukkaa sileää neuletta (= etukappale), tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= raglanlinja), tee 1 langankierto puikolle, neulo 10 silmukkaa sileää neuletta (= hiha), tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= raglanlinja), tee 1 langankierto puikolle, neulo 14-16-18-18-22-22 silmukkaa sileää neuletta (= takakappale), tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= raglanlinja), tee 1 langankierto puikolle, neulo 10 silmukkaa sileää neuletta (= hiha), tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka sileää neuletta (= raglanlinja), tee 1 langankierto puikolle, neulo 7-8-9-9-11-11 silmukkaa sileää neuletta, ja neulo lopuksi 4 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa (= etukappale). RAGLANLISÄYSTEN (lue selitys yllä) ensimmäinen lisäyskerros on nyt valmis. Tee etureunaan NAPINLÄVET (lue selitys yllä). Jatka sileää neuletta, lukuun ottamatta 4 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin etureunassa, ja toista jokaisessa kappaleiden rajakohdassa raglanlisäykset. Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros (eli jokaisella oikean puolen kerroksella), kunnes työssä on yhteensä 14-16-17-19-19-21 lisäyskerrosta. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet tehnyt viimeisen lisäyskerroksen, työssä on 172-192-204-220-228-244 silmukkaa. Jatka neulomista ilman lisäyksiä, kunnes työn pituus pääntien reunuksesta mitattuna on 22-24-25-27-29-31 cm.
Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin:
Neulo 27-30-32-35-37-40 silmukkaa oikein (= etukappale), siirrä seuraavat 36-40-42-44-44-46 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo 46-52-56-62-66-72 silmukkaa oikein (= takakappale), siirrä seuraavat 36-40-42-44-44-46 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla), ja neulo loput 27-30-32-35-37-40 silmukkaa oikein (= etukappale). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 112-124-132-144-156-168 silmukkaa. Jatka sileää neuletta, ja neulo kummassakin etureunassa 4 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa (ensimmäinen kerros (= nurja puoli). Kun työn pituus on 18-18-19-19-19-19 cm, neulo 1 kerros työn oikealta puolelta ja lisää 1 silmukka = 113-125-133-145-157-169 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 7. Seuraava kerros (= nurja puoli) neulotaan näin: 4 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, *1 silmukka nurin, 1 silmukka oikein*, toista *-* kunnes jäljellä on 5 silmukkaa, neulo 1 silmukka nurin ja neulo lopuksi 4 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa. Neulo 6 cm joustinneuletta tähän tapaan. Päätä silmukat löyhästi ainaoikeaa ja joustinneuletta neuloen (lue SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN). Jakun pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 50-52-54-56-58-60 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 36-40-42-44-44-46 silmukkaa sukkapuikoille tai lyhyelle pyöröpuikolle nro 8, poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 6-6-6-6-8-8 silmukasta 1 silmukka = 42-46-48-50-52-54 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka hihan alapuolelta poimittujen 6-6-6-6-8-8 silmukan keskelle. Kerroksen vaihtumiskohta on tässä. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus on 2 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset 12-6-6-4-4-4 cm välein yhteensä 3-5-5-6-6-6 kertaa = 36-36-38-38-40-42 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus jakokohdasta mitattuna on 36-34-34-32-30-29 cm (tai neulo kunnes työ on halutun pituinen, työhön neulotaan vielä n. 4 cm). HUOM: Suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet. Vaihda sukkapuikkoihin nro 7 ja neulo 4 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Hihan pituus on yhteensä 40-38-38-36-34-33 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 226-1) .

Kommentit / Kysymykset (22)

country flag Susanne 26.09.2021 - 10:43:

Fellingen av hver erme 2 M på hver 12.-6.-6.-4.-4.-4.cm totalt = 6ganger 38 masker da er ermet 36cm det står at det skal være 32 cm ?????

country flag SandyJS 18.09.2021 - 22:14:

Hello. When you say: "slip the next 36-40-42-44-44-46 stitches on 1 stitch holder for sleeve, cast on 6-6-6-6-8-8 new stitches on row (= in the side under sleeve)", what does (=in the side under sleeve) mean? Do the new cast on stitches go on the stitch holder? After the slipped ones? Thank you.

user icon DROPS Design 19.09.2021 kl. 00:53:

Dear Sandy! It is just mean what it says, under the stitches you have put away for the sleeves, you need to cast on 6-8 stitches (depending on the size), to form a kind of armhole. These stitches are NOT going on the stitch holder, but included in the body. (Later at the sleeves you will pick up stitches in each of these stitches to make the sleeve wider). Happy Stitching!

country flag Ginette 15.09.2021 - 21:36:

Hi Please could you let me know if kid-silk would be feltable with drops sky?

user icon DROPS Design 16.09.2021 kl. 07:51:

Dear Ginette, Kid-Silk is not listed under the list of our feltable yarns but you can always make your own swatch to check tension and fabric. Your DROPS store can even advice you more tips. Happy knitting!

country flag Elwira 04.09.2021 - 10:46:

Dzień Dobry co znaczą na niektórych zdjęciach modeli ikonki zegara lub diamentu? I również poproszę inne warianty łączeń kolorów. To fajna zabawa, ale samemu przez internet trudno to zrobić. Może jako temat na film na YT? Pozdrawiam.

user icon DROPS Design 04.09.2021 kl. 22:20:

Witaj Elwiro, zegar oznacza nowy wzór, a diament wzór wyróżniony. O kolorach pamiętamy. Dziękujemy za zainteresowanie naszymi wzorami i pozdrawiamy!

country flag Dorota 01.09.2021 - 19:01:

Tak, prośba o inne kombinacje kolorystyczne wraz z próbką. Pozdrawiam

user icon DROPS Design 02.09.2021 kl. 08:49:

Witaj Doroto, prośba została zgłoszona :) Pozdrawiamy!

country flag Dorota 01.09.2021 - 15:05:

Czy można prosić o dodatkowe zestawienia kolorów z palety barw Kidsilk dla tego modelu?

user icon DROPS Design 01.09.2021 kl. 18:10:

Witaj Doroto, chodzi ci o dodatkowe propozycje innych kombinacji kolorystycznych (wraz z próbką), tak jak to robimy w przypadku niektórych innych naszych wzorów?

country flag Nora 01.09.2021 - 00:15:

Wenn ich die Halsblende stricke, so wie angegeben (bei Größe L mit 63 Maschen) und 8 Randmaschen abziehe für die Blende, bleiben 55 MA für das Rippenmuster... Aber das haut nicht hin bei mir, es entsteht keines bei dieser ungeraden Maschenanzahl. Mache ich was falsch?

user icon DROPS Design 01.09.2021 kl. 07:25:

Liebe Nora, so stricken Sie die 63 Maschen: 4 Blenden-Maschen kraus rechts, dann wiederholen Sie (1 M rechts, 1 M links) bis 5 Maschen übrig sind, die nächste Masche stricken Sie rechts (so sind die Bündchen symmetrisch) und enden Sie mit 4 Blenden-Maschen kraus rechts, = 4 + (1 li/1 re)x27 + 1 + 4= 63. Kann das Ihnen helfen? Viel Spaß beim stricken!

country flag Christine 30.08.2021 - 01:29:

Merci beaucoup

country flag Christine 28.08.2021 - 12:52:

Bonjour avez vous ce modèle en français s'il vous plait cdlt

user icon DROPS Design 29.08.2021 kl. 22:02:

Bonjour Christine, voila ICI. Bon tricot!

country flag Deb 27.08.2021 - 11:25:

How much yarn would be required to knit this cardigan in one colour only?

user icon DROPS Design 29.08.2021 kl. 22:19:

Hi Deb, the best alternative yarn is DROPS Wish. You will be working with 1 single thread. You should buy 450-600g (it depends on the size you make). Please try our yarn converter HERE. If you want to use DROPS Kid-Silk, buy the same amount of yarn as indicated in the pattern, but in one colour. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 226-1