DROPS / 221 / 36

Easy Twist by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Paris-langasta. Työssä on satulaolkapäät ja pitsineuletta. Koot S-XXXL.

  • Easy Twist / DROPS 221-36 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Paris-langasta. Työssä on satulaolkapäät ja pitsineuletta. Koot S-XXXL.
  • Easy Twist / DROPS 221-36 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Paris-langasta. Työssä on satulaolkapäät ja pitsineuletta. Koot S-XXXL.
  • Easy Twist / DROPS 221-36 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Paris-langasta. Työssä on satulaolkapäät ja pitsineuletta. Koot S-XXXL.
  • Easy Twist / DROPS 221-36 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Paris-langasta. Työssä on satulaolkapäät ja pitsineuletta. Koot S-XXXL.
  • Easy Twist / DROPS 221-36 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Paris-langasta. Työssä on satulaolkapäät ja pitsineuletta. Koot S-XXXL.
DROPS Design: Malli w-829
Lankaryhmä C tai A + A
-------------------------------------------------------

500-550-600-700-750-800 g väriä 59, vanharoosa

DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 5,5 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 60 cm tai 80 cm, sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4,5.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 4,5: Pituus 40 cm ja 80 cm, joustinneuleeseen.

Saat tämän mallin langat alkaen 13.50€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Katso halutun koon piirrokset.

LISÄYSVINKKI 1 (lisääminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske lisättävien silmukoiden kohdalla olevien silmukoiden määrä (esim. 8 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten määrän kanssa (esim. 2) = 4.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto joka 4. silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.

LISÄYSVINKKI 2:
Tee lisäykset seuraavasti:
ENNEN MERKKIÄ:
Lisätty silmukka kääntyy oikealle.
Ota vasemman käden puikon avulla edellisen kerroksen 2 silmukan välinen lankalenkki työhön, lankalenkki otetaan työhön takakautta ja lenkki neulotaan etukautta oikein.
MERKIN JÄLKEEN:
Lisätty silmukka kääntyy vasemmalle.
Ota vasemman käden puikon avulla edellisen kerroksen 2 silmukan välinen lankalenkki työhön, lankalenkki otetaan työhön etukautta ja lenkki neulotaan takakautta oikein.

KAVENNUSVINKKI (hihat koissa XL-XXL-XXXL):
Kavenna merkin kummallakin puolella 1 silmukka seuraavasti: Neulo kunnes merkkiä edeltää 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 2 silmukkaa oikein (merkki on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Mikäli päätösreunasta tulee kuitenkin liian kireä, tee 1 langankierto n. joka 4.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat (langankierrot päätetään kuten muut silmukat).

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Pääntien reunus ja kaarroke neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Työhön lisätään satulaolkapäiden silmukat, tämän jälkeen tehdään kaarrokkeen lisäykset ja lopuksi tehdään hihojen lisäykset.
Kaarroke jaetaan etu-/takakappaletta ja hihoja varten. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla / lyhyellä pyöröpuikolla, ylhäältä alas.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 76-76-80-84-88-88 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 4,5 Paris-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Jatka neulomalla joustinneuletta seuraavasti: 1 silmukka oikein, *2 silmukkaa nurin, 2 silmukkaa oikein*, toista *-* kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa nurin ja 1 silmukka oikein. Neulo 3 cm joustinneuletta tähän tapaan.

KAARROKE:
Tee seuraavalla kerroksella tasavälein lisäykset, ja kiinnitä 4 merkkiä työhön. Merkkien kohdalla tehdään satulaolkapäiden lisäykset.
Neulo seuraavasti: Neulo 8 silmukkaa sileää neuletta ja lisää samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalla 1-1-1-2-4-4 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI 1) (= puolikas takakappale), kiinnitä 1.merkki työhön, neulo seuraavilla 24 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (eli neulo oikeat silmukat oikein ja nurjat silmukat nurin, ja tee lisäykset piirroksen mukaisesti (= olkapään silmukat), kiinnitä 2.merkki työhön, neulo 12-12-16-20-24-24 silmukkaa sileää neuletta ja lisää samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalla 6-6-2-0-0-0 silmukkaa (= etukappale), kiinnitä 3.merkki työhön, neulo seuraavilla 24 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (eli neulo oikeat silmukat oikein ja nurjat silmukat nurin, ja tee lisäykset piirroksen mukaisesti (= olkapään silmukat), kiinnitä 4.merkki työhön, neulo 8 silmukkaa sileää neuletta ja lisää samalla tasavälein näiden silmukoiden kohdalla 1-1-1-2-4-4silmukkaa = 90-90-90-98-106-106 silmukkaa.
Anna merkkien kulkea työn mukana.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 5,5. Kiinnitä 1 merkki 45-45-45-49-53-53 silmukan päähän kerroksen vaihtumiskohdasta (= keskietu), kaarrokkeen mitat otetaan tästä merkistä!

SATULAOLKAPÄIDEN LISÄYKSET:
Lue koko katkelma ennen kuin neulot!
Jatka neulomalla piirroksen A.1 mallineuleen silmukoilla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (27-27-27-29-29-29 silmukkaa), ja neulo etukappaleen ja takakappaleen silmukoilla sileää neuletta.
Lisää SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen kerroksella satulaolkapäitä varten 4 silmukkaa näin:
Lisää ENNEN 1. ja 3. merkkiä 1 silmukka, ja lisää 2. ja 4. merkin JÄLKEEN 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI 2). Lisäykset tehdään etukappaleessa ja takakappaleessa, kummankin olkapään silmukkaluku pysyy samana.
TARKISTA NEULETIHEYS! Toista piirroksen A.2 mallikertaa.
Jatka mallineuletta tähän tapaan, ja toista tällaiset lisäykset jokaisella kerroksella 10-10-12-12-12-12 kertaa (= 130-130-138-146-154-154 silmukkaa).

KAARROKKEEN LISÄYKSET:
Siirrä nyt 2 merkkiä ja kiinnitä 4 uutta merkkiä työhön (neulomatta silmukoita) näin:
Jätä 1.merkki työhön, laske piirroksen A.2 mallineuleesta 13-13-13-14-14-14 silmukkaa, kiinnitä 2.merkki työhön, laske piirroksen A.2 mallineuleesta 1 silmukka (= keskellä olan päällä), kiinnitä 3.merkki työhön, laske piirroksen A.2 mallineuleesta 13-13-13-14-14-14 silmukkaa, kiinnitä 4.merkki työhön, jätä seuraava merkki työhön (eli piirroksen A.2 seuraavaa mallikertaa edeltävä merkki = 5.merkki), laske piirroksen A.2 mallineuleesta 13-13-13-14-14-14 silmukkaa, kiinnitä 6.merkki työhön, laske piirroksen A.2 mallineuleesta 1 silmukka, kiinnitä 7.merkki työhön, laske 13-13-13-14-14-14 silmukkaa ja kiinnitä 8.merkki työhön.
Jatka seuraavalla kerroksella mallineuletta kuten aiemmin, ja tee lisäykset näin:
Lisää ennen 1., 3., 5., ja 7.merkkiä 1 silmukka ja lisää 2., 4., 6. ja 8.merkin jälkeen 1 silmukka (= työhön lisättiin yhteensä 8 silmukkaa).
Lisää seuraavalla kerroksella ennen 1. ja 5 merkkiä 1 silmukka ja lisää 4. ja 8.merkin jälkeen 1 silmukka (= työhön lisättiin yhteensä 4 silmukkaa).
Toista näitä 2 kerrosta, työhön lisätään vuorotellen 8 silmukkaa ja 4 silmukkaa (muista LISÄYSVINKKI 2).
Lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta, eli piirroksen A.2 jokaisen mallikerran pitsineuleen väliin tulee jokaisella lisäyskerroksella 2 silmukkaa enemmän.
Etu-/takakappaleen lisäykset tehdään jokaisella kerroksella ja hihojen lisäykset tehdään joka 2.kerros.
Toista etu-/takakappaleen lisäykset vielä yhteensä 6-6-8-8-10-10 kertaa (eli pääntien reunuksen jälkeen tehdään yhteensä 16-16-20-20-22-22 lisäyskerrosta) ja toista hihojen lisäykset yhteensä 3-3-4-4-5-5 kertaa = 166-166-186-194-214-214 silmukkaa.
Työn pituus merkistä mitattuna on n. 8-8-10-10-11-11 cm.

HIHOJEN LISÄYKSET:
Jatka sileää neuletta ja piirroksen A.2 mallineuletta kuten aiemmin.
Tee nyt lisäys 2. ja 6.merkin jälkeen ja ennen 3. ja 7.merkkiä (= työhön lisättiin yhteensä 4 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros vielä yhteensä 10-12-13-14-14-16 kertaa (eli hihassa tehdään yhteensä 13-15-17-18-19-21 lisäyskerrosta) = 206-214-238-250-270-278 silmukkaa.
Työn pituus on n. 18-20-23-24-25-27 cm. Jatka tarvittaessa neulomista, kunnes työn pituus on 18-20-23-24-25-27 cm (työhön neulotaan vielä n. 3-3-2-3-4-4 cm).
Tee nyt lisäykset jokaisella kerroksella yhteensä 6-6-4-6-8-8 kertaa = 230-238-254-274-302-310 silmukkaa.
Työn pituus pääntien reunuksen merkistä mitattuna on n. 21-23-25-27-29-31 cm.

Jaa seuraavalla kerroksella työ etu-/takakappaletta ja hihoja varten näin:
Neulo 25-25-29-30-34-34 silmukkaa sileää neuletta, neulo seuraavilla 12-12-12-13-13-13 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin (= ½ takakappale), siirrä seuraavat 41-45-45-51-57-61 silmukkaa apulangalle hihaa varten ja luo apulangan silmukoiden tilalle 10-10-10-12-12-14 silmukkaa (= hihan alla), neulo seuraavilla 12-12-12-13-13-13 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin, neulo 50-50-58-60-68-68 silmukkaa sileää neuletta, neulo seuraavilla 12-12-12-13-13-13 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin (= etukappale), siirrä seuraavat 41-45-45-51-57-61 silmukkaa apulangalle hihaa varten ja luo apulangan silmukoiden tilalle 10-10-10-12-12-14 silmukkaa (= hihan alla), neulo seuraavilla 12-12-12-13-13-13 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin, neulo lopuksi 25-25-29-30-34-34 silmukkaa sileää neuletta (= puolikas takakappale).

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 168-168-184-196-212-216 silmukkaa.
Jatka sileää neuletta ja mallineuletta kuten aiemmin. Hihan alapuolelle luodut silmukat neulotaan sileänä neuleena.
Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 22 cm (sovita tarvittaessa puseroa ja tarkista onko pituus sopiva, työhön neulotaan vielä n. 4 cm), lisää tasavälein seuraavalla nurjan puolen kerroksella 8 silmukkaa = 176-176-192-204-220-224 silmukkaa.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 4,5 ja neulo joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin).
Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Päätä silmukat oikein silmukoin (lue SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN). Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 52-54-56-58-60-62 cm.

HIHAT:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 41-45-45-51-57-61 silmukkaa sukkapuikoille/lyhyelle pyöröpuikolle nro 5,5 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 10-10-10-12-12-14 silmukasta 1 silmukka = 51-55-55-63-69-75 silmukkaa.
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena.
Tee koissa XL-XXL-XXXL kavennukset seuraavasti:

KOOT XL-XXL-XXXL:
Kiinnitä 1 merkki hihan alapuolelta poimittujen 12-12-14 silmukan keskelle. Tämän merkin kummallakin puolella tehdään myöhemmin kavennukset.
Kun hihan pituus jakokohdasta mitattuna on 5 cm, kavenna merkin kummallakin puolella 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset 12-10-5 cm välein yhteensä 1-3-5 kertaa = 61-63-65 silmukkaa.

KAIKKI KOOT:
= 51-55-55-61-63-65 silmukkaa.
Neulo sileää neuletta, kunnes työn pituus on 39-37-36-34-33-31 cm (tai kunnes työ on halutun pituinen, työhön neulotaan vielä n. 3 cm).
Lisää tasavälein seuraavalla kerroksella 13-13-13-11-13-11 silmukkaa = 64-68-68-72-76-76 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin/lyhyeen pyöröpuikkoon nro 4,5.
Neulo kaikilla silmukoilla joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein/ 2 silmukkaa nurin).
Päätä silmukat oikein silmukoin, kun joustinneuleen pituus on 3 cm.
Neulo toinen hiha samoin.

Piirros

symbols = oikea silmukka
symbols = nurja silmukka
symbols = tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää
symbols = nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
symbols = 2 silmukkaa oikein yhteen
symbols = tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, työhön tulee muodostua reikä
symbols = neulomissuunta
symbols = satulaolkapään lisäykset
symbols = kaarrokkeen lisäykset
symbols = hihan lisäykset

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 221-36) .

Kommentit / Kysymykset (15)

country flag Joyce Geene 07.04.2021 - 17:38:

Wanneer komt dit patroon beschikbaar. Wil graag aan de slag

country flag Sylvia Van Duijvendijk 28.03.2021 - 20:17:

Hele mooie trui mooi patroon ook .wat is de moeilijkheidsgraad ? is t voor beginner of gemiddelde breister. wanneer is t patroon beschikbaar.

user icon DROPS Design 02.04.2021 kl. 10:11:

Dag Sylvia,

We geven bij onze patronen geen moeilijkheidsgraden aan omdat dit heel persoonlijk is, afhankelijk van wat voor soort technieken je al beheerst. We hebben wel bij elk patroon instructievideo's staan en je kunt een vraag stellen, mocht je er niet uit komen. We hebben wel een algemene categorie met basispatronen. Ik verwacht dat het patroon ergens eind volgende week online komt.

country flag Roberta 18.03.2021 - 17:16:

Mi piace moltissimo! Bellissimo colore per un interessante modello che sa di fresco e nuovo! Non vedo l'ora che ci siano le spiegazioni per potermelo fare

country flag Heide 21.02.2021 - 18:02:

Der Pullover ist einfach toll, ich kann es kaum erwarten ,die Anleitung auszuprobieren !

country flag Pataud 12.02.2021 - 14:02:

Nouveauté pour les emmanchures....j ai hâte de le realiser

country flag Sylvette 09.02.2021 - 12:43:

Très raffiné, j'adore le motif

country flag Daisy Frantzen 05.02.2021 - 11:40:

Dit vind ik een heel mooie en sierlijke trui. deze wil ik beslist gaan maken!

country flag Astrid 11.01.2021 - 15:23:

Toll

country flag Marjanne Van Der Zwet Slotenmaker 10.01.2021 - 12:57:

Heel leuk model, dit wil ik graag breien.

country flag Christina Tännérus Carlé 09.01.2021 - 14:14:

Namnförslag: Desirée

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 221-36