DROPS / 214 / 63

Sleigh Ride by DROPS Design

Ylhäältä alas neulotut sukat DROPS Lima-langasta. Työssä on kirjoneuletta. Koot 35 - 43. Teema: Joulu

  • Sleigh Ride / DROPS 214-63 - Ylhäältä alas neulotut sukat DROPS Lima-langasta. Työssä on kirjoneuletta. Koot 35 - 43. Teema: Joulu
  • Sleigh Ride / DROPS 214-63 - Ylhäältä alas neulotut sukat DROPS Lima-langasta. Työssä on kirjoneuletta. Koot 35 - 43. Teema: Joulu
  • Sleigh Ride / DROPS 214-63 - Ylhäältä alas neulotut sukat DROPS Lima-langasta. Työssä on kirjoneuletta. Koot 35 - 43. Teema: Joulu
  • Sleigh Ride / DROPS 214-63 - Ylhäältä alas neulotut sukat DROPS Lima-langasta. Työssä on kirjoneuletta. Koot 35 - 43. Teema: Joulu
  • Sleigh Ride / DROPS 214-63 - Ylhäältä alas neulotut sukat DROPS Lima-langasta. Työssä on kirjoneuletta. Koot 35 - 43. Teema: Joulu
DROPS Design: Malli li-124
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

KOKO:
35/37 - 38/40 - 41/43
Jalkapohjan pituus: n. 22-24-27 cm.
Varren korkeus alas kantapäähän asti mitattuna: n. 15-16-16 cm.

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS LIMA (kuuluu lankaryhmään B):
100-100-100 g väriä 0519, tummanharmaa
100-100-100 g väriä 0100, luonnonvalkoinen

NEULETIHEYS:
22 silmukkaa sileää neuletta ja kirjoneuletta leveyssuunnassa ja 30 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3,5 tai käsialan mukaan: Sileään neuleeseen ja kirjoneuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3: Joustinneuleeseen.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 1.90 € /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 1.90 € /50g
Tilaa
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 2.05 € /50g
Tilaa
needles Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 7.60€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.5. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

KAVENNUSVINKKI (kaventaminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 64 silmukkaa) ja jaa tämä luku kavennusten määrän kanssa (esim. 4) = 16.
Tässä esimerkissä kavennetaan neulomalla joka 15. ja joka 16. silmukka oikein yhteen.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1.KERROS (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 6-6-7 silmukkaa, nosta seuraava silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
2.KERROS (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 6-6-7 silmukkaa, nosta seuraava silmukka nurin neulomatta, neulo 1 silmukka nurin, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
3.KERROS (= oikea puoli): Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 5-5-6 silmukkaa, nosta seuraava silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
4.KERROS (= nurja puoli): Neulo nurjaa kunnes jäljellä on 5-5-6 silmukkaa, nosta seuraava silmukka nurin neulomatta, neulo 1 silmukka nurin, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka 2.kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat silmukan. Toista kavennukset, kunnes jäljellä on 13-15-13 silmukkaa.

KAVENNUSVINKKI (kärki):
Kavenna piirroksen A.2 mallineuleen keskimmäisen silmukan molemmin puolin 1 silmukka näin: Neulo kunnes piirroksen A.2 mallineuletta edeltää 1 silmukka, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen luonnonvalkoisella langalla, neulo piirroksen A.2 keskimmäinen silmukka kuten aiemmin, neulo seuraavat 2 silmukkaa kiertäen oikein yhteen luonnonvalkoisella langalla (= työstä kapeni 2 silmukkaa).

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

SUKAT: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas.

SUKKA:
Luo joka koossa 64 silmukkaa sukkapuikoille nro 3 tummanharmaalla langalla.
Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 2-3-3 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 4 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI) = 60 silmukkaa kaikissa koissa.
Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työn pituus on n. 7-8-8 cm. Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 3 silmukkaa), A.3 (= 27 silmukkaa), A.2 (= 3 silmukkaa), A.4 (= 27 silmukkaa). Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun piirroksen A.4 mallineuletta on jäljellä 1 kerros (piirroksen A.3 mallineule ei ole vielä valmis), kavenna tasavälein piirroksen A.4 mallineuleen 27 silmukan kohdalla 4-2-2 silmukkaa (muut silmukat neulotaan kuten aiemmin ilman kavennuksia) = 56-58-58 silmukkaa ja työn pituus luomisreunasta mitattuna on n. 15-16-16 cm.
Siirrä piirrosten A.2 + A.3 + A.2 silmukat apulangalle (= 33 silmukkaa keskellä jalan päällä olevalla apulangalla). Työssä on jäljellä 23-25-25 silmukkaa kantapäätä varten. Luo kerroksen alkuun tummanharmaalla langalla 1 silmukka, neulo kantapään ensimmäisillä 22-24-24 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti, neulo piirroksen A.5 ensimmäinen silmukka (jotta kuvio alkaisi ja loppuisi kummassakin reunassa samalla tavalla) ja luo kerroksen loppuun tummanharmaalla langalla 1 silmukka (luodut silmukat ovat reunasilmukoita).
Jatka tasona 25-27-27 silmukalla piirroksen A.5 mallineuletta, neulo reunasilmukat tummanharmaalla langalla.
Kun olet neulonut kantapään silmukoilla 5½-6-6 cm, kiinnitä 1 merkki kerroksen keskelle. Jalkapohjan mitat otetaan myöhemmin tästä merkistä.
Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (lue selitys yllä, jatka piirroksen A.5 mallineuletta).
Kun olet tehnyt kantapääkavennukset, neulo seuraava kerros näin: Jatka kantapään 13-15-13 silmukalla piirroksen A.5 mallineuletta, poimi tummanharmaalla langalla kantalapun reunasta 12-14-14 silmukkaa, ota päälliosan apulangalla odottavat 33 silmukkaa takaisin työhön ja jatka näillä 33 silmukalla piirrosten A.2 + A.3 + A.2 mallineuletta kuten aiemmin, poimi tummanharmaalla langalla kantalapun toisesta reunasta 12-14-14 silmukkaa = 70-76-74 silmukkaa. Jatka mallineuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, eli neulo jalkapohjassa piirroksen A.5 mallineuletta, neulo keskellä jalan päällä piirroksen A.3 mallineuletta ja neulo kummassakin sivussa piirroksen A.2 mallineuletta.
Tee SAMALLA keskellä jalan päällä olevien 31 silmukan molemmin puolin kavennukset näin: Neulo viimeiset 2 silmukkaa ennen keskellä jalan päällä olevia 31 silmukkaa oikein yhteen luonnonvalkoisella langalla ja neulo ensimmäiset 2 silmukkaa keskimmäisten 31 silmukan jälkeen kiertäen oikein yhteen luonnonvalkoisella langalla. Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 6-8-6 kertaa = 58-60-62 silmukkaa. Jatka mallineuletta, kunnes jalkapohjan pituus kantapään merkistä mitattuna on n. 18-20-23 cm (työhön neulotaan vielä n. 4 cm, sovita tarvittaessa sukkaa ja tarkista onko pituus sopiva).
Neulo seuraavalla kerroksella keskellä jalan päällä olevat 27 silmukkaa oikein tummanharmaalla langalla (muut silmukat neulotaan kuten aiemmin).
Jatka sitten jalkapohjan silmukoilla piirroksen A.5 mallineuletta kuten aiemmin, neulo kummassakin sivussa piirroksen A.2 mallineuletta kuten aiemmin ja neulo keskellä jalan päällä olevilla 27 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti.
Tee SAMALLA kummankin sivun piirroksen A.2 mallineuleen keskimmäisen silmukan molemmin puolin kärkikavennukset (lue KAVENNUSVINKKI) (= työstä kapeni 4 silmukkaa).
Toista tällaiset kavennukset jokaisella kerroksella yhteensä 11-11-12 kertaa = 14-16-14 silmukkaa jäljellä työssä.
Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 7-8-7 silmukkaa jäljellä työssä.
Katkaise langat ja vedä langat loppujen silmukoiden läpi, kiristä langat ja päättele langanpäät hyvin. Sukan jalkapohjan pituus kantapään merkistä mitattuna on n. 22-24-27 cm.
Neulo toinen sukka samoin.

Piirros

symbols = tummanharmaa
symbols = luonnonvalkoinen
symbols = 1 mallikerta korkeussuunnassa

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 214-63) .

Kommentit / Kysymykset (9)

country flag Kerstin Pantzar 23.09.2021 - 10:46:

Hur minskar man en häl som är stickad med 2garner .kan inte få det snyggt.snälla hjälp.

country flag Daniel Glinatsi 23.08.2021 - 10:24:

Hej. Jag får det inte riktigt att gå ihop med minskningen vid de mittersta 31 maskorna. Ska det inte vara minskning före och efter de 33 maskorna som utgör mönster A2-A3-A2? Ser ut så på bilden.

country flag Manuele 05.08.2021 - 17:23:

Hello, thanks for the great pattern! One minor comment: I think there is a problem in pattern A.3 as the repeating part (marked with the star) repeats correctly in the middle, but not in the lateral bands (first six and last six stitches). It's barely noticeable, but if you are starting this pattern, you can slightly modify the pattern to ensure that also the lateral bands are repeating.

country flag Cornélie Lallemang 12.04.2021 - 20:24:

Hallo ! Arbeite gerade die Socken und sieht toll aus Mir ist jedoch aufgefallen daß beim weiter arbeiten nach der Ferse etwas nicht stimmt Nach dem Auffassen der Maschen an der Ferse sind 33 Maschen am Fußrücken (A2+A3+A2 = 3+27+3=33) Und nicht wie danach angegeben 31 Fußrücken-Maschen Am Rücken bleibt die Anzahl der Maschen ja unverändert Liebe Grüsse

user icon DROPS Design 13.04.2021 kl. 07:43:

Liebe Frau Lallemang, so stimmt es: die Abnahme beidseitig von den 31 Maschen ist mit der ersten Maschen davor + der letzte Masche der 2. A.2 gestrickt: stricken Sie bis 2 Maschen vor den 31 mittleren M übrig sind, 2 Maschen recht zusammen (= die 2. ist die 1. Masche in1. A.2), 31 M wie zuvor stricken, die letze Masche in 2. A.2 zusammen mit der nächsten Masche rechts verschränkt stricken. Viel Spaß beim stricken!

country flag Mai Hilmer-Syvertsen 04.03.2021 - 12:08:

Det er en feil i oppskriften: Når man har strikket mønsteret en gang og skal begynne på en ny rapport, blir det kluss. Det skyldes at mønsteret på midten har en rapport på 14 omg. Mønsteret på hver side av midten har en rapport på 4 omganger. 4 går ikke opp i 14, det er enkel matematikk. Forslag: følg rapporten på midten og strikk hver side av midten etter hukommelsen. Dette gjelder forsiden av sokken.

country flag Melanie Walsh 01.03.2021 - 21:10:

§suggested correction needed - AT SAME TIME decrease on each side of middle 31 stitches on TOP OF FOOT AND I THINK IT SHOULD READ FOOT. translated the original pattern text using Google Translate also, viewing finished pattern, cannot see evidence of decrease on the top of foot, but think I can see decrease on bottom of foot.

country flag Thea Mårvik 03.01.2021 - 22:31:

Hei! Er det en feil i hælfellingen i str 41/43? Har tatt fellingen 2 ganger nå og ender opp med 15 masker ikke 13.

user icon DROPS Design 13.01.2021 kl. 13:46:

Hei Thea. Oppskriften er videresendt til design avdelingen, slik at de kan ta en dobbeltsjekk og evnt komme med en rettelse. mvh DROPS design

country flag Kirsten Buskbjerg Lübker 20.12.2020 - 15:03:

Er der ikke en fejl i mønster A3?8 Der bliver rod i starten af mønsteret, når line 10 og linie 24 ikke er ens? Det giver problemer når man skal gentage linie 11 - 24?

country flag Katja Welker 15.12.2020 - 07:49:

Guten Tag, hätten Sie für dieses Modell auch eine Anleitung für Gr. 46/47? Bin kein Profi und benötige daher eine 1:1 umsetzbare Anleitung Vielen Dank Mit freundlichen Grüßen Katja Welker

user icon DROPS Design 15.12.2020 kl. 08:45:

Liebe Frau Welker, leider können wir jeder Anleitung nach jedem individuellen Frage anpassen und einzelne Modelle auf individuellen Wunsch hin umrechnen. Wenn sie Hilfe damit brauchen, wenden Sie sich bitte an Ihrem DROPS Laden, dort hilft man Ihnen gerne weiter. Viel Spaß beim stricken!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 214-63