DROPS / 151 / 48

Autumn Fruit by DROPS Design

Heklet DROPS kurv som trekk til glass-skål i ”Polaris”.

DROPS Design: Modell nr po-070
Garngruppe F
-----------------------------------------------------------
Størrelse: passer til en glass-skål som er ca 22 cm i diameter og 9 cm i høyden, kan tilpasses egne mål.
Materialer:
DROPS POLARIS fra Garnstudio
200 g f.nr 07, lilla/fiolett
100 g f.nr 06, lys beige

DROPS HEKLENÅL NR 12 – eller den heklenål du må ha for å få 6 st på 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: kjøkken, type oppskrift: kurver,

På beg av hver omg med fm erstattes første fm med 1 lm. Omg avsluttes med 1 kjm i lm på beg av omg. På beg av hver omg med st, erstattes første st med 3 lm. Omg avsluttes med 1 kjm i 3.lm på beg av omg.
HEKLETIPS:
Tilpass trekket til din egen glass-skål slik:
Om din glass-skål er mindre i diameter stopp når trekket måler et par cm mer en glass-skålen og hopp rett til 6.OMG.
Om din glass-skål er større i diameter fortsett med å hekle og øke med 9 st på hver omg som over til arb måler et par cm mer enn glass-skålen, hopp så rett til 6.OMG.
Tilpass høyden med å hekle flere eller færre omg av 6. og 7. omg før det byttes til lys beige og hekles fra 9.OMG.
----------------------------------------------------------

TREKK TIL GLASS-SKÅL:
Hekle 4 lm med lilla/fiolett på heklenål nr 12 og se de sammen til en ring med 1 kjm i først lm.
1.OMG: LES HEKLEINFO! Hekle 9 fm om ringen.
2.OMG: Hekle 2 st i hver fm omg rundt = 18 st.
3.OMG: Hekle * 1 st i første st, 2 st i neste st *, gjenta fra * - * omg rundt = 27 st.
4.OMG: Hekle * 1 st i hver av neste 2 st, 2 st i neste st *, gjenta fra * - * omg rundt = 36 st.
5.OMG: Hekle * 1 st i hver av de neste 3 st, 2 st i neste st *, gjenta fra * - * omg rundt = 45 st. LES HEKLETIPS! Her stopper økningen og det hekles videre til kant slik:
6.OMG: Hekle 1 fm i hver st omg rundt.
7.OMG: Hekle 1 st i hver fm omg rundt.
8.OMG: Hekle 1 fm i hver st omg rundt.
9.OMG: Bytt til lys beige og hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
10.OMG: Hekle 1 st i hver fm omg rundt. Klipp og fest tråden.