DROPS / 205 / 40

In Pieces by DROPS Design

Virkattu ponchopusero DROPS Sky-langasta. Työssä on puhvisilmukoita, kimonohihat ja sivuhalkiot. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli sk-049
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

550-600-650-750-800-900 g väriä 19, tiili

VIRKKUUTIHEYS:
Piirroksen A.2b mallikerran leveys on n. 2,7 cm ja sen korkeus on 3 cm.
14 pylvästä leveyssuunnassa ja 7 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

VIRKKUUKOUKKU:
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5 tai käsialan mukaan.

alkaen 4.15 € /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 4.15 € /50g
Tilaa
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 4.15 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 45.65€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

KETJUSILMUKKA:
Mikäli virkkaat virkkuukoukun kärjellä, ketjusilmukasta tulee usein liian kireä. 1 ketjusilmukan tulee olla yhtä pitkä kuin 1 kiinteä silmukka on leveä.

MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1-A.15.
HUOM: Kun virkataan puhvisilmukka, on tärkeää, että lanka vedetään riittävän pitkäksi (2 cm).

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PONCHOPUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Etukappale ja takakappale virkataan tasona erikseen. Työhön lisätään hihojen silmukat. Kaulus virkataan suljettuna virkkauksena.

ETUKAPPALE:
Virkkaa 84-88-96-104-112-120 ketjusilmukkaa (lue KETJUSILMUKKA) koukulla nro 5 ja kaksinkertaisella Sky-langalla (tällä tavoin luomisreunasta tulee joustavampi). Jatka virkkaamista 1-kertaisella Sky-langalla. Virkkaa seuraavasti:
Virkkaa ensimmäisten 4 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1a mukaisesti, toista piirroksen A.2a mallikertaa kunnes jäljellä on 4 ketjusilmukkaa (= 19-20-22-24-26-28 kpl 4 ketjusilmukan mallikertaa) ja virkkaa lopuksi viimeisten 4 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3a mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirrokset A.1a-A.3a loppuun, jatka virkkaamalla mallivirkkausta piirrosten A.1b-A.3b mukaisesti. Toista piirrosten A.1b-A.3b mallikertoja. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Virkkaa kunnes työn pituus on n. 42-44-43-45-44-46 cm.
Luo nyt kumpaankin reunaan hihojen silmukat, eli katkaise lanka ja virkkaa sitten työn nurjalta puolelta näin:
Virkkaa mallivirkkausta piirroksen A.5a mukaisesti (= lisäys hihaa varten), toista puhvisilmukoiden kohdalla piirroksen A.2b mallikertaa (= 21-22-24-26-28-30 mallikertaa) ja virkkaa lopuksi mallivirkkausta piirroksen A.4a mukaisesti (= lisäys hihaa varten). Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirrokset A.4a ja A.5a loppuun, katkaise lanka. Virkkaa 25-25-25-21-17-17 löyhää ketjusilmukkaa hihaa varten, jatka piirroksen A.4b mallivirkkausta, virkkaa piirroksen A.2b mallivirkkausta kuten aiemmin, virkkaa mallivirkkausta piirroksen A.5b mukaisesti ja virkkaa lopuksi 25-25-25-21-17-17 löyhää ketjusilmukkaa hihaa varten (suurimmissa koissa on lyhyemmät hihat, koska niissä on leveämmät olat).
Seuraava kerros (= nurja puoli) virkataan näin:
Virkkaa ensimmäisen ketjusilmukan kohdalla piirroksen A.6 mallivirkkausta, virkkaa seuraavien 24-24-24-20-16-16 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.7 mukaisesti (= 6-6-6-5-4-4 kpl 4 ketjusilmukan mallikertaa), virkkaa seuraavan puhvisilmukan kohdalla piirroksen A.8 mallivirkkausta, toista seuraavien 27-28-30-32-34-36 puhvisilmukan kohdalla piirroksen A.2b mallikertaa, virkkaa seuraavan ketjusilmukkakaaren kohdalla piirroksen A.9 mallivirkkausta, virkkaa seuraavien 24-24-24-20-16-16 ketjusilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.10 mukaisesti (= 6-6-6-5-4-4 kpl 4 ketjusilmukan mallikertaa), virkkaa lopuksi viimeisen ketjusilmukan kohdalla piirroksen A.11 mallivirkkausta. Kaikki hihojen lisäykset on nyt tehty = 41-42-44-44-44-46 puhvisilmukkaa kerroksella. Jatka virkkaamalla seuraavasti:
Virkkaa ensimmäisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1b mukaisesti, virkkaa seuraavien 39-40-42-42-42-44 puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.2b mukaisesti ja virkkaa lopuksi viimeisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3b mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan ja toista piirrosten A.1b-A.3b mallikertoja. Kun työn pituus on n. 61-63-65-66-68-70 cm ja seuraavaksi virkattava kerros on oikean puolen kerros, jaa työ ja virkkaa olat erikseen seuraavasti:

VASEN OLKA:
Virkkaa vasen olka näin (ensimmäinen kerros = oikea puoli): Virkkaa ensimmäisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1b mukaisesti, toista seuraavien 16-16-17-17-17-18 puhvisilmukan kohdalla piirroksen A.2b mallikertaa ja virkkaa lopuksi seuraavien 3 puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.12 mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirroksen A.12 loppuun, virkkaa seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Virkkaa ensimmäisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1b mukaisesti, toista seuraavien 12-12-13-13-13-14 puhvisilmukan kohdalla piirroksen A.2b mallikertaa ja virkkaa lopuksi viimeisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3b mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan, kunnes olalla on yhteensä 5-5-5-6-6-6 kerrosta. Työn pituus on n. 66-68-70-72-74-76 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

OIKEA OLKA:
Virkkaa oikea olka näin (ensimmäinen kerros = oikea puoli): Jätä keskimmäiset 1-2-2-2-2-2 puhvisilmukkaa pois työstä (= pääntie), virkkaa seuraavien 3 puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.13 mukaisesti, toista seuraavien 16-16-17-17-17-18 puhvisilmukan kohdalla piirroksen A.2b mallikertaa ja virkkaa lopuksi viimeisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3b mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirroksen A.13 loppuun, virkkaa seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Virkkaa ensimmäisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1b mukaisesti, toista seuraavien 12-12-13-13-13-14 puhvisilmukan kohdalla piirroksen A.2b mallikertaa ja virkkaa lopuksi viimeisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3b mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan, kunnes olalla on yhteensä 5-5-5-6-6-6 kerrosta. Työn pituus on n. 66-68-70-72-74-76 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

TAKAKAPPALE:
Virkkaa kuten edessä, kunnes olet tehnyt kaikki lisäykset = 41-42-44-44-44-46 puhvisilmukkaa.
Virkkaa ensimmäisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.1b mukaisesti, toista piirroksen A.2b mallikertaa yhteensä 39-40-42-42-42-44 kertaa ja virkkaa lopuksi viimeisen puhvisilmukan kohdalla mallivirkkausta piirroksen A.3b mukaisesti. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan ja toista piirrosten A.1b-A.3b mallikertoja. Virkkaa kunnes työn pituus on n. 66-68-70-72-74-76 cm ja olet virkannut yhtä monta kerrosta kuin etukappaleessa. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Ompele hiha- ja sivusaumat, jätä sivun alareunaan n. 38 cm:n korkuinen halkio.

KAULUS:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Virkkaa aluksi 1 piilosilmukka oikeaan olkaan ja virkkaa 4 ketjusilmukkaa, virkkaa 1 puhvisilmukka takakappaleen jokaiseen 7-8-8-8-8-8 puhvisilmukkaan kuten aiemmin, virkkaa 2 puhvisilmukkaa etukappaleen jokaiseen 1-1-1-2-2-2 seuraavaan kerrokseen, virkkaa 1 puhvisilmukka etukappaleen jokaiseen 7-8-8-8-8-8 puhvisilmukkaan, virkkaa 2 puhvisilmukkaa etukappaleen jokaiseen 1-1-1-2-2-2 viimeiseen kerrokseen ja virkkaa lopuksi 1 piilosilmukka kerroksen 4.ketjusilmukkaan = 18-20-20-24-24-24 puhvisilmukkaa.
Virkkaa sitten suljettua virkkausta seuraavasti: A.14 (näyttää miten kerros alkaa ja loppuu), virkkaa mallivirkkausta piirroksen A.15 mukaisesti koko kerroksen ajan. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan, kunnes kaulurissa on yhteensä 7-7-7-8-8-8 puhvisilmukkakerrosta. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Piirros

= kerros on jo virkattu. Aloita seuraavalta kerrokselta, nuolen kohdalta
= aloita tästä
= piilosilmukka
= ketjusilmukka (mikäli virkkaat virkkuukoukun kärjellä, ketjusilmukasta tulee usein liian kireä. 1 ketjusilmukan tulee olla yhtä pitkä kuin 1 kiinteä silmukka on leveä).
= kiinteä silmukka silmukkaan
= 4 ketjusilmukkaa
= kaksoispylväs silmukkaan
= kaksoispylväs ketjusilmukan ympäri
= 1 PUHVISILMUKKA (ketjusilmukan ympäri): *tee 1 langankierto koukulle, vie koukku ketjusilmukan ympäri, ota lanka koukulle, vedä lanka läpi ja vedä lanka 2 cm:n pituiseksi*, toista *-* yhteensä 4 kertaa = 9 silmukkaa koukulla, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien 9 silmukan läpi, virkkaa 1 ketjusilmukka, *tee 1 langankierto koukulle, vie koukku saman ketjusilmukan ympäri, ota lanka koukulle, vedä lanka läpi ja vedä lanka 2 cm:n pituiseksi*, toista *-* yhteensä 4 kertaa = 9 silmukkaa koukulla, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien 9 silmukan läpi
= 1 PUHVISILMUKKA (ketjusilmukkaan): *tee 1 langankierto koukulle, vie koukku ketjusilmukkaan, ota lanka koukulle, vedä lanka läpi ja vedä lanka 2 cm:n pituiseksi*, toista *-* yhteensä 4 kertaa = 9 silmukkaa koukulla, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien 9 silmukan läpi, virkkaa 1 ketjusilmukka, *tee 1 langankierto koukulle, vie koukku samaan ketjusilmukkaan, ota lanka koukulle, vedä lanka läpi ja vedä lanka 2 cm:n pituiseksi*, toista *-* yhteensä 4 kertaa = 9 silmukkaa koukulla, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien 9 silmukan läpi
= kerroksen aluksi virkataan 4 ketjusilmukkaa ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 4.ketjusilmukkaan

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 205-40) .

Kommentit / Kysymykset (8)

Helena 11.11.2019 - 13:01:

Hallo, ich würde gerne wissen, in welche Masche man das erste Doppelstäbchen von A.4b häkelt? Vielen Dank für eine baldige Antwort. Liebe Grüße

DROPS Design 11.11.2019 kl. 13:11:

Liebe Helena, das letzte Doppelstäbchen in A.4b (diese Reihe ist eine Rückreihe und wird links nach rechts gelesen) wird in die erste Puff-Masche am Anfang der vorrigen Reihen gehäkelt. Viel Spaß beim häkeln!

Corinne 23.09.2019 - 17:54:

Bonjour, je ne comprend pas comment faire les augmentations pour les manches A5a. Dois je commencer par 3 mailles en l’air? Sont-elles rattachées au devant déjà crocheté? Quel est le début des 4 lignes du diagramme A5a? Merci pour votre éclaircissement.

DROPS Design 24.09.2019 kl. 10:17:

Bonjour Corinne, avant les augmentations des manches, vous avez coupé le fil, vous commencez ensuite A.5a = 3 mailles en l'air, 1 double-bride dans la 1ère maille, crochetez A.2b comme avant et terminez par A.4a = 1 double-bride dans la dernière maille, 2 maille en l'air + 4 mailles en l'air pour tourner. Au rang suivant, crochetez: A.4a (=3 ml, 1 point soufflé, 1 ml), A.2a comme avant et A.5a (= 1 point soufflé dans la 2ème des 3 ml du début du rang précédent, 1 double bride dans la dernière maille en l'air, 2 mailles en l'air (+ les 4 ml du début du rang suivant)). Continuez ensuite ainsi en suivant A.5 et A.4 pour les augmentations de chaque côté. Bon crochet!

Crejann 30.08.2019 - 09:26:

Crejann 27.08.2019 - 13:10: Komt dit mooie patroon ook nog in het Nederlands? Ja hoor nu wel !!! Bedankt voor dit leuke patroon

Crejann 27.08.2019 - 13:10:

Komt dit mooie patroon ook nog in het Nederlands?

DROPS Design 31.08.2019 kl. 13:09:

Dag Crejann,

Het patroon staat er nu in het Nederlands op. Veel haakplezier!

Johanna 15.06.2019 - 23:51:

Truly original, love it !

Cornelia Wenzel 10.06.2019 - 20:17:

Würde ich gern nach häkeln

Angelique Pieters-de Kort 08.06.2019 - 11:11:

Eindelijk een mooie trui die je kunt haken!

Elsa Alís Domínguez 06.06.2019 - 09:46:

My favorite of this collection !! Please include it to expand the crochet catalog !!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 205-40