DROPS / 197 / 27

Wednesday Morning by DROPS Design

Tasona neulottu pusero DROPS Merino Extra Fine -langasta. Työssä on kohoneuletta ja vinoraitoja. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli me-157
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

600-650-750-800-850-950 g väriä 07, vaaleanruskea

-------------------------------------------------------
TARVIKKEET:

NEULETIHEYS:
20 silmukkaa kohoneuletta (A.2) leveyssuunnassa ja 30 kerrosta korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 4,5 tai käsialan mukaan: Pituus 60 tai 80 cm.

Kommentit (15)

100% Villaa
alkaen 2.65 € /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 2.65 € /50g
Tilaa
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 2.65 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 31.80€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

Katso ruutupiirrokset A.1-A.7. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

KAVENNUSVINKKI:
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella! Tee kavennukset kuten piirroksissa A.1 ja A.7 näin:
Kavenna 1 ainaoikeinneulotun reunasilmukan jälkeen, kun kerroksen 2.silmukalla neulotaan ainaoikeaa, seuraavasti: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.
Kavenna 1 ainaoikeinneulotun reunasilmukan jälkeen, kun kerroksen 2.silmukalla neulotaan oikeaa, seuraavasti: Neulo 2 silmukkaa nurin yhteen.
Kavenna ennen 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, kun kerroksen toiseksi viimeisellä silmukalla neulotaan ainaoikeaa, seuraavasti: Neulo kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.
Kavenna ennen 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, kun kerroksen toiseksi viimeisellä silmukalla neulotaan oikeaa, seuraavasti: Neulo kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa nurin yhteen.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työn osat neulotaan tasona pyöröpuikolla ja ommellaan lopuksi yhteen. Työ neulotaan alhaalta ylös.

ETUKAPPALE:
Luo 129-137-145-153-165-177 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4,5 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka AINAOIKEAA (lue selitys yllä), neulo ensimmäisillä 8 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, neulo seuraavilla 50-54-58-62-68-74 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, neulo seuraavilla 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo seuraavilla 7 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti (= kerroksen keskimmäiset 7 silmukkaa), neulo seuraavilla 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti, neulo seuraavilla 50-54-58-62-68-74 silmukalla mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti, neulo seuraavilla 8 silmukalla mallineuletta piirroksen A.7 mukaisesti, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka tasoneuletta tähän tapaan. Silmukkaluku pysyy samana, mutta silmukat siirtyvät ja muodostavat vinoraitoja. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirrokset loppuun, jatka mallineuletta samalla tavalla, eli piirroksissa A.3 ja A.5 lisätään silmukoita ja piirroksissa A.1 ja A.7 kavennetaan silmukoita. Kun työn pituus sivun luomisreunasta mitattuna on 34-34-35-35-35-35 cm ja olet lisäyskerroksen jälkeen neulonut 5 kerrosta, neulo seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Neulo ensimmäisillä 64-68-72-76-82-88 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin, neulo seuraavaan silmukkaan (= keskisilmukka) 2 silmukkaa, neulo viimeisillä 64-68-72-76-82-88 silmukalla mallineuletta kuten aiemmin = 130-138-146-154-166-178 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työn kumpaankin reunaan. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Siirrä ensimmäiset 65-69-73-77-83-89 silmukkaa (oikealta puolelta katsottuna) apulangalle vasenta olkaa varten ja neulo oikea olka.

OIKEA OLKA:
= 65-69-73-77-83-89 silmukkaa. Neulo 1 kerros työn nurjalta puolelta. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa (= pääntien reuna), jatka piirroksen A.6 mallineuletta kunnes jäljellä on 1 silmukka, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen kerroksella sivun ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 4.kerros yhteensä 10-10-11-11-12-12 kertaa. Kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 10-11-11-12-13-14 cm, päätä sivusta kädentietä varten 2-2-2-4-4-4 silmukkaa = 53-57-60-62-67-73 silmukkaa olalla. Kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 17-18-19-20-21-22 cm (kädentien pituus = 7-7-8-8-8-8 cm), jatka mallineuletta kuten aiemmin ja neulo lyhennettyjä kerroksia näin (1.kerros = nurja puoli):
1.KERROS (nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, kiristä lanka.
2.KERROS (oikea puoli): Neulo takaisin.
3.KERROS: Neulo kunnes jäljellä on 4 silmukkaa enemmän kuin edellisellä kerralla (= 6 silmukkaa), kiristä lanka.
4.KERROS: Neulo takaisin.
Toista kerroksia 3. ja 4., ja käännä työ kun jäljellä on 4-4-4-4-4-4 silmukkaa enemmän kuin edellisellä kerralla, vielä 7-11-10-13-12-15 kertaa (= yhteensä 8-12-11-14-13-16 kertaa). Käännä sitten työ, kun jäljellä on 5-3-5-0-3-3 silmukkaa enemmän kuin edellisellä kerralla 3-1-2-0-3-1 kertaa. Neulo kaikilla silmukoilla 2 kerrosta ainaoikeaa ja kavenna tasavälein 5 silmukkaa = 48-52-55-57-62-68 silmukkaa olalla. Päätä silmukat. Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 60-62-64-66-68-70 cm.

VASEN OLKA:
= 65-69-73-77-83-89 silmukkaa. Neulo 1 kerros työn nurjalta puolelta. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa (= kädentien reuna), jatka piirroksen A.6 mallineuletta kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa (= pääntien reuna). Kavenna SAMALLA ensimmäisellä oikean puolen kerroksella sivun ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella 1 silmukka (muista KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 4.kerros yhteensä 10-10-11-11-12-12 kertaa. Kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 10-11-11-12-13-14 cm, päätä sivusta kädentietä varten 2-2-2-4-4-4 silmukkaa = 53-57-60-62-67-73 silmukkaa olalla. Kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 17-18-19-20-21-22 cm (kädentien pituus = 7-7-8-8-8-8 cm), jatka mallineuletta kuten aiemmin ja neulo lyhennettyjä kerroksia näin (1.kerros = oikea puoli):
1.KERROS (oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, kiristä lanka.
2.KERROS (nurja puoli): Neulo takaisin.
3.KERROS: Neulo kunnes jäljellä on 4 silmukkaa enemmän kuin edellisellä kerralla (= 6 silmukkaa), kiristä lanka.
4.KERROS: Neulo takaisin.
Toista kerroksia 3. ja 4., ja käännä työ kun jäljellä on 4-4-4-4-4-4 silmukkaa enemmän kuin edellisellä kerralla, vielä 7-11-10-13-12-15 kertaa (= yhteensä 8-12-11-14-13-16 kertaa). Käännä sitten työ, kun jäljellä on 5-3-5-0-3-3 silmukkaa enemmän kuin edellisellä kerralla 3-1-2-0-3-1 kertaa. Neulo kaikilla silmukoilla 2 kerrosta ainaoikeaa ja kavenna tasavälein 5 silmukkaa = 48-52-55-57-62-68 silmukkaa olalla. Päätä silmukat. Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 60-62-64-66-68-70 cm.

TAKAKAPPALE:
Luo 121-129-137-145-157-169 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4,5 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo piirroksen A.2 ensimmäinen silmukka, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka tasoneuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 44-45-46-47-48-49 cm ja olet neulonut yhtä monta kerrosta kuin edessä, päätä 2 seuraavan kerroksen alusta kädenteitä varten 2-2-2-4-4-4 silmukkaa = 117-125-133-137-149-161 silmukkaa. Jatka neulomista kunnes työn pituus on 56-58-60-62-64-66 cm. Neulo nyt kerroksen keskimmäisillä 25-25-27-27-29-29 silmukalla ainaoikeaa. Kun olet neulonut näillä silmukoilla 4 kerrosta ainaoikeaa, päätä keskimmäiset 21-21-23-23-25-25 silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen = 48-52-55-57-62-68 silmukkaa jäljellä olalla. Jatka kohoneuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa sivussa ja 2 ainaoikeinneulottua silmukkaa pääntien reunassa. Kun työn pituus on 59-61-63-65-67-69 cm, neulo kaikilla silmukoilla 2 kerrosta ainaoikeaa. Päätä silmukat. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti. Työn pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 60-62-64-66-68-70 cm.

HIHA:
Luo 45-45-49-49-53-53 silmukkaa pyöröpuikolle nro 4,5 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, neulo seuraavilla 16-16-18-18-20-20 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, neulo seuraavilla 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo hihan keskimmäisillä 7 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti, neulo seuraavilla 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti, neulo seuraavilla 16-16-18-18-20-20 silmukalla mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka tasoneuletta tähän tapaan.
Tee lisäykset hihan keskellä piirrosten A.3 ja A.5 mukaisesti. Kun hihan pituus on 7 cm, kavenna kummassakin reunassa 1 silmukka (muista KAVENNUSVINKKI). HUOM: Koossa XXXL ei kavenneta silmukoita, mutta kohoneule ja lisäykset jatkuvat kuten aiemmin. Toista tällaiset kavennukset joka 10.-12.-18.-30.-28.-0.kerros yhteensä 10-8-6-4-4-0 kertaa. Kun olet neulonut piirrokset loppuun, tee lisäykset hihan keskellä kuten aiemmin, kunnes työssä on yhteensä 20-20-18-18-18-16 lisäyskerrosta ja työssä on 65-69-73-77-81-85 silmukkaa. Jatka kohoneuletta, kunnes hihan pituus on 40-39-38-37-36-33 cm. Päätä silmukat. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Kiinnitä hihat paikoilleen yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan päästä etu- ja takakappaleessa ja päätösreunan sisäpuolelta hihassa. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan päästä.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan nurin, työhön tulee muodostua reikä!

Kommentit (15)

Näppäile kommenttisi tähän!

Gopesto 18.09.2018 - 10:50:

In Diagramm A3 und A5 ist in Reihe 7 und 9 ein Fehler. Hier werden die durch die Umschläge zugenommenen Maschen schon in Reihe 7 und 9 gezeigt, dabei entstehen sie erst in den jeweils darauf folgenden Reihen durch das Abstricken der Umschläge!

Ute Stephan 14.09.2018 - 19:53:

Hallo liebes Drops-Team. In die Anleitung haben sich Fehler eingeschlichen 😉 Reihe 7 und 9 , A3: links vom Umschlag ein Kästchen zu viel. A5: rechts vom Umschlag ein Kästchen zu viel. Gerne schicke ich ein Foto , dann bitte melden. Lg, Ute

Eva 11.09.2018 - 22:01:

Hej, Saknar vissa delar av mönstret. Diagrammet saknas Tusen tack att få se hela mönstret

DROPS Design 12.09.2018 kl. 08:05:

Hei Eva. Vi har nå sjekket dette, og mønsteret er synlig både på pc og mobil fra vår side. Alle 7 diagrammene og målskissen ligger helt nederst på siden. Gjelder dette uansett hvaslags enhet du bruker?

Eva 11.09.2018 - 21:59:

Hej, Det verkar som delar av mönstret har trillat bort. Saknar mönstret Tack

Gopesto 10.09.2018 - 20:49:

In Diagramm A3 und A5 ist in Reihe 7 und 9 ein Fehler. Hier werden die durch die Umschläge zugenommenen Maschen schon in Reihe 7 und 9 gezeigt, dabei entstehen sie erst in den jeweils darauf folgenden Reihen durch das Abstricken der Umschläge!

Betti Block 10.09.2018 - 09:21:

Könnten Sie bitte die Symbole zu dem Diagramm ergänzen, sie tauchen hier leider nicht auf. Herzlichen Dank

Monica 07.09.2018 - 11:01:

Where can I find the chart and diagrams to chooze the right size? :)

DROPS Design 07.09.2018 kl. 13:47:

Dear Monica, compare the measurements in the measurement chart (taken flat from side to side - in cm) to a similar garment you have and like the shape to find out the matching size. Happy knitting!

Monica Blasiusson 04.09.2018 - 17:14:

Var finns det fullständiga mönstret? Var börjar man? Är det cm eller maskor på teckningen?

DROPS Design 05.09.2018 kl. 08:07:

Hei Monica. Her hadde det skjedd en glipp så den svenske oversettelsen ikke var synlig. Dette skal nå være fikset. Målskissen viser plaggets mål i centimeter. Takk for beskjed og god fornøyelse.

Marianne Lundholm 04.09.2018 - 14:28:

Jätteärtig tröja

Irena 04.08.2018 - 10:49:

Jest śliczny! Czekam na opis robótki.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 197-27