DROPS / 156 / 14

Milena by DROPS Design

Palmikolliset DROPS myssy ja kauluri ”Alaska”-langasta.

DROPS Design: Malli nro x-406
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: Yksi koko
Pään ympärys: n. 54 - 58 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ALASKA:
150 g nro 40, vanharoosa

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

KAULURI:
Koko: S/M – L/XL
Korkeus: 25-27 cm
Alareunan ympärys: 99-113 cm
Yläreunan ympärys: 56-56 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ALASKA:
joka kokoon 200 g nro 40, vanharoosa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 tai 60 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 tai 60 cm) NRO 4 (ainaoikein -neulottuun reunukseen).

Katso ruutupiirrokset A.1-A.7.

AINAOIKEINNEULE suljettuna neuleena:
Neulo vuorotellen 1 krs oikein ja 1 krs nurin.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Luo 88 s pyöröpuikolle nro 4 Alaska-langalla. Neulo 2 krs oikein. Neulo sitten 3 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Neulo 2 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 22 s = 110 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5. Neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 22 s) = 5 mallikertaa krs:lla. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn korkeus on 21 cm ja olet neulonut kokonaisen piirroksen A.1 mallikerran loppuun, jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 5 mallikertaa krs:lla) ja tee myös kavennukset piirroksen mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, työssä on jäljellä 30 s. Neulo kaikki s:t kiertäen pareittain oikein yhteen = 15 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus on n. 26 cm.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan ylhäältä alas, suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Luo 96 s pyöröpuikolle nro 4 Alaska-langalla. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä) ja lisää SAMALLA viimeisellä krs:lla tasavälein 24 s = 120 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5. Jatka neulomalla seuraavasti: *2 n, A.7 (= 3 s), 2 n, A.3 (= 6 s), 1 n, A.5 (= 6 s)*, toista *-* koko krs:n ajan (= yht. 6 kertaa). HUOM: Seuraavalla krs:lla piirroksen A.7 langankiertoja ei neulota kiertäen, vaan työhön kuuluu muodostua reikiä. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työssä on 2 päällekkäistä piirrosten A.3/A.5 mallikertaa, neulo mallineuletta piirrosten A.6/A.4 mukaisesti (muut s:t neulotaan kuten aiemmin). Kun olet neulonut piirrokset A.6/A.4 loppuun, neulo mallineuletta piirrosten A.3/A.5 mukaisesti lopulliseen mittaan asti, ja jatka piirroksen A.7 mallineuletta kuten aiemmin. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn korkeus on 8 cm, tee lisäykset seuraavasti: *2 n, A.7, 2 n, A.3/A.4, 1 langankierto, 1 n, 1 langankierto, A.5/A.6*, toista *-* koko krs:n ajan (= yht. 6 kertaa) = 132 s työssä. Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikiä. Toista tällaiset lisäykset 3½-3 cm välein vielä 3-4 kertaa. SAMANAIKAISESTI kun työn korkeus on 10 cm, lisää 1 s ennen jokaista piirrosten A.3/A.4 mallikertaa ja lisää 1 s jokaisen piirrosten A.5/A.6 mallikerrran jälkeen (= 3 nurjaa s piirrosten A.3/A.5 ja A.7 välissä). Toista tällaiset lisäykset 12-7 cm välein vielä 1-2 kertaa = 192-216 s työssä. HUOM: Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikiä. Piirrosten A.3 ja A.5 mallikertojen välissä on nyt aina 9-11 nurjaa s, ja piirrosten A.3/A.5 ja A.7 mallikertojen välissä on aina 4-5 nurjaa s. Kun työn korkeus on 24-26 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo kaikilla silmukoilla 2 krs ainaoikeaa ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 24 s = 168-192 s. Päätä s:t.

= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 2 s oikein, vedä nostettu s 2 neulotun s:n yli
= tämä s on kavennettu pois työstä

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 156-14 alkuperäisohjeeseen.