DROPS Extra / 0-1022

Honey Bunny by DROPS Design

DROPS Pääsiäinen: Virkattu pääsiäispupumyssy ”Lima”-langasta ja neulottu kauluri.

DROPS Design: Malli nro li-006-bn
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: 1/2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 v
Pään ympärys: n. 49-51-52-53 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
100-100-100-150 g nro 0619, beige
50-50-50-50 g nro 0100, luonnonvalkoinen
Sekä jäännöslankaa seuraavista väreistä: 5610, ruskea ja 3145, hillitty roosa (koristeluun)

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan. VIRKKUUTIHEYS: 18 pp ja 14,5 krs koukulla nro 4 = 10 x 10 cm.

KAULURI:
Koko: 1/3 - 4/6 - 7/8 v
Langanmenekki: Garnstudion DROPS LIMA:
100-100-100 g nro 0619, beige

DROPS PUIKOT NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 20 s x 40 krs ainaoikeaa puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.

VIRKKAUSVINKKI:
Kerroksen ensimmäinen pp korvataan 2 kjs:lla, joka pp-kerroksen lopuksi virkataan 1 ps krs:n toiseen kjs:aan.

JOUSTINNEULE: *2 o, 2 n*, toista *-*.

AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Virkataan suljettuna virkkauksena ylhäältä alas.
Virkkaa 4 kjs koukulla nro 4 ja beigellä langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: LUE VIRKKAUSVINKKI! Virkkaa 8 pp renkaaseen.
2.KRS: Virkkaa 2 pp jokaiseen pp:seen koko krs:n ajan = 16 pp.
3.KRS: Virkkaa *1 pp ensimmäiseen pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 pp.
4.KRS: Virkkaa *1 pp kumpaankin 2 seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 pp.
5.KRS: Virkkaa *1 pp jokaiseen 3 seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 40 pp.
6.KRS: Virkkaa *1 pp jokaiseen 4 seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 pp.
7.KRS: Virkkaa *1 pp jokaiseen 5 seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 56 pp.
8.KRS: Virkkaa *1 pp jokaiseen 6 seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 64 pp.
9.KRS: Virkkaa *1 pp jokaiseen 7 seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 72 pp.
Jatka virkkaamista eri koissa seuraavasti:

KOKO 1/2 v:
10.KRS: Virkkaa 1 pp jokaiseen pp:seen, MUTTA lisää samalla tasavälein 6 pp = 78 pp.

KOOT 3/4 - 5/6 - 7/8 v:
10.KRS: Virkkaa *1 pp jokaiseen 8 seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 80 pp.
11.KRS: Virkkaa 1 pp jokaiseen pp:seen, MUTTA lisää samalla tasavälein 2-4-6 pp = 82-84-86 pp.

Työssä on nyt 78-82-84-86 pp. Virkkaa jatkossa kaikissa koissa 1 pp jokaiseen pp:seen, kunnes työn pituus on 18-19-20-21 cm, tai kunnes työ on halutun pituinen. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

KORVAT:
Virkataan kahtena kappaleena, lopuksi kappaleet virkataan yhteen. Virkkaa 16 kjs koukulla nro 4 ja hillityllä roosalla langalla.
1.KRS: Käännä työ ja virkkaa kjs-ketjuun seuraavasti: 1 pp 3. kjs:aan koukusta laskien, sitten 1 pp jokaiseen 12 seuraavaan kjs:aan. Virkkaa 6 pp viimeiseen kjs:aan, kierrä työ ja virkkaa 1 pp kjs-ketjun alaosan jokaiseen 13 kjs:aan = 32 pp. Käännä työ.
2.KRS: Virkkaa 1 pp jokaiseen 13 seuraavaan pp:seen, virkkaa 2 pp jokaiseen 6 seuraavaan pp:seen, 1 pp jokaiseen 13 viimeiseen pp:seen = 38 pp. Käännä työ.
3.KRS: Vaihda beigeen lankaan ja virkkaa 1 pp jokaiseen 15 seuraavaan pp:seen, 1 p seuraavaan pp:seen ja 2 p jokaiseen 6 seuraavaan pp:seen, 1 p seuraavaan pp:seen ja 1 pp jokaiseen 15 viimeiseen pp:seen. Virkkaa toinen korva samoin. Virkkaa sitten vielä 2 tällaista korvaa, MUTTA kokonaan beigellä langalla (= korvien takaosa). Aseta roosa korva beigen korvan päälle ja virkkaa 1 ks reunojen jokaiseen ks:aan (eli virkkaa molempien kerrosten läpi)beigellä langalla.
Kiinnitä 1 korva myssyn kumpaankin sivuun.

SILMÄT:
Virkkaa 3 kjs koukulla nro 4 ja ruskealla langalla, sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 9 pp renkaaseen ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.
2.KRS: Vaihda luonnonvalkoiseen lankaan ja virkkaa silmukoiden takareunaan 2 pp jokaiseen pp:seen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 2. kjs:aan = 18 pp. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Virkkaa toinen silmä samoin ja kiinnitä silmät myssyn etuosaan.

KUONO:
ROOSA OSA: Kuono virkataan 3 kappaleena ja ommellaan lopuksi yhteen.
Virkkaa koukulla nro 4 ja hillityllä roosalla langalla. Virkkaa 10 kjs, käännä työ ja virkkaa 1 p 4. kjs:aan koukusta laskien. Virkkaa sitten kjs-ketjun jokaiseen kjs:aan seuraavasti: 1 kp, 1 3p, 1 3p, 1 kp, 1 p ja virkkaa lopuksi 3 kjs ja 1 ps viimeiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VALKOINEN OSA NRO 1: Virkataan koukulla nro 4 ja luonnonvalkoisella langalla. Virkkaa 3 kjs, sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 9 pp renkaaseen ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 2. kjs:aan.
2.KRS: Virkkaa 2 pp jokaiseen pp:seen ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 2. kjs:aan = 18 pp.
3.KRS: Virkkaa 2 pp ensimmäiseen pp:seen, 1 pp seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen, 1 pp seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen. Virkkaa sitten 1 p seuraavaan pp:seen, 2 p jokaiseen 3 seuraavaan pp:seen, 1 p seuraavaan pp:seen ja virkkaa lopuksi 1 pp jokaiseen 5 seuraavaan pp:seen. Katkaise lanka ja vedä lanka viimeisen s:n läpi.
VALKOINEN OSA NRO 2: Virkataan koukulla nro 4 ja luonnonvalkoisella langalla. Virkkaa 3 kjs, sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 9 pp renkaaseen ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 2. kjs:aan.
2.KRS: Virkkaa 2 pp jokaiseen pp:seen ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 2. kjs:aan = 18 pp.
3.KRS: Virkkaa 1 pp jokaiseen 5 ensimmäiseen pp:seen, 1 p seuraavaan pp:seen, 2 p jokaiseen 3 seuraavaan pp:seen, 1 p seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen, 1 pp seuraavaan pp:seen, 2 pp seuraavaan pp:seen, 1 pp seuraavaan pp:seen ja 2 pp seuraavaan pp:seen. Katkaise lanka ja vedä lanka viimeisen s:n läpi.

Ompele 1. ja 2. osa yhteen näin: Aseta osat oikeat puolet ylöspäin. Tarkista, että 3. krs:lla virkkaamatta jätetäyt s:t ovat vierekkäin, ompele nämä s:t yhteen. Kiinnitä sitten pieni roosa osa valkoisen osan päälle. Kiinnitä lopuksi koko kuono myssyn etuosaan.

HÄNTÄ:
Tee luonnonvalkoisella langalla pieni tupsu, jonka halkaisija on n. 5 cm. Kiinnitä tupsu myssyn takaosaan.

----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan etukappaleen alareunasta takakappaleen alareunaan. Lopuksi neulotaan itse kaulus.

ETUKAPPALE: Luo 42-46-50 s puikoille nro 4,5 beigellä langalla ja neulo ainaoikeaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 7-9-10 cm, päätä keskimmäiset 14-16-18 s pääntietä varten. Neulo molemmat puolet erikseen.

1.PUOLI: = 14-15-16 s. Jatka ainaoikein -neuletta ja päätä SAMALLA pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 3 s, 1 x 2 s ja 3 x 1 s = 6-7-8 s jäljellä työssä. Kun työn pituus on 11-13-15 cm, kiinnitä 1 merkkilanka työhön (= olkapään keskikohta). KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Luo seuraavalla krs:lla pääntien reunaan 2 s. Siirrä sitten s:t apulangalle.
2.PUOLI: Neulo kuten 1. puoli.

TAKAKAPPALE: Ota toisen olan s:t takaisin työhön, luo 26-28-30 s ja ota toisenkin olan s:t takaisin työhön = 42-46-50 s. Jatka ainaoikein -neuletta. Kun työn pituus olkapään merkkilangasta mitattuna on 11-13-15 cm, päätä s:t.

Poimi pääntien reunasta n. 76-88 s (4 s:lla jaollinen) sukkapuikoille nro 3. Neulo 1 krs nurin. Neulo sitten 1 krs oikein ja lisää SAMALLA s-luku tasavälein 92-96-100 s:aan. Jatka neulomalla joustinneuletta. Kun kauluksen korkeus on n. 7-8-9 cm, päätä s:t joustinneuletta neuloen.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-1022 alkuperäisohjeeseen.