DROPS / 115 / 11

Winter Dream by DROPS Design

Pieni DROPS palmikkoponcho kaksinkertaisesta ”Kid-Silk” -langasta. Koot S-XXXL.

DROPS design: Malli nro KS-031
----------------------------------------------------------
Koko: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Leveys alimpana: n. 150-170-190 cm
Korkeus keskeltä edestä: n. 52-59-67 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS KID-SILK:
100-125-150 g nro 09, helmiäisharmaa

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 6 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 15 s x 19 krs sileää neuletta kaksinkertaisella langalla, puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: palmikko, vinoraita, muoto: korkeakauluksinen, ohjetyyppi: ponchot,

Katso ruutupiirrokset M.1, M.2 ja M.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna. Piirrosten M.1 ja M.3 palmikonkiertojen välissä on aina 17 krs.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------

PONCHO: Neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Lopuksi poncho ommellaan yhteen keskeltä takaa.
Luo LÖYHÄSTI pyöröpuikolle nro 6 kaksinkertaisella Kid-Silk -langalla 86-86-86 s. Neulo seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 2 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), M.1 (= 16 s), 1 n, 2 o, 2 n, 2 o, 1 n, M.1, 2 s ainaoikeaa, M.3 (= 16 s), 1 n, 2 o, 2 n, 2 o, 1 n, M.3 ja 2 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan kunnes työn pituus on 6 cm. Jatka neulomalla seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 2 s ainaoikeaa, M.1, M.2, M.1, 2 s ainaoikeaa, M.3, M.2, M.3 ja 2 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen M.2 loppuun, jatka lisäyksiä samaan tapaan kunnes työssä on yht. 254-286-318 s. Työn korkeus on n. 50-59-67 cm. Päätä s:t LÖYHÄSTI mallineuletta neuloen (tarkista, että olet neulonut vähintään 12 krs palmikonkierron jälkeen ja neulo tarvittaessa muutama krs ilman lisäyksiä ennen kuin päätät s:t).

VIIMEISTELY:
Ompele poncho yhteen keskeltä takaa reunat vastakkain.

= siirrä 8 s apupuikolle työn eteen, neulo 1 n, 2 o, 2 n, 2 o ja 1 n, neulo sitten apupuikon s:t seuraavasti: 1 n, 2 o, 2 n, 2 o ja 1 n.
= siirrä 8 s apupuikolle työn taakse, neulo 1 n, 2 o, 2 n, 2 o ja 1 n, neulo sitten apupuikon s:t seuraavasti: 1 n, 2 o, 2 n, 2 o ja 1 n.
= 1 langankierto 2 silmukan väliin, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan mallineuleesta riippuen joko kiertäen oikein tai nurin

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 115-11 alkuperäisohjeeseen.