DROPS / 113 / 8

City Explorer by DROPS Design

Poikittain neulottu DROPS jakku ”Fabel”-langasta. Koot S-XXXL.

DROPS design: Malli nro FA-071
----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion DROPS FABEL:
450-500-550-600-650-700 g nro 912, soft chocolate

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 3.
Neuletiheys: 24 s x 48 krs ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.
DROPS TUMMA PUHVELINSARVINAPPI (535): 5-5-5-5-6-6 kpl.

DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 2.70 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 3.00 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 3.20 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 24.30€. Lue lisää.

Tee napinlävet oikeassa etureunassa seuraavasti: 1 NAPINLÄPI = neulo 2 s oikein yhteen. Luo seuraavalla kerroksella 1 s päätetyn silmukan tilalle.
Tee napinlävet kun työn pituus alareunasta mitattuna on:
KOKO S: 10, 17, 24, 31 ja 39 cm.
KOKO M: 10, 17, 24, 32 ja 40 cm.
KOKO L: 10, 17, 25, 33 ja 41 cm.
KOKO XL: 10, 18, 26, 34 ja 42 cm.
KOKO XXL: 9, 15, 22, 29, 36 ja 43 cm.
KOKO XXXL: 9, 16, 23, 30, 37 ja 44 cm.
----------------------------------------------------------
OIKEA ETUKAPPALE:
Neulotaan sivusta lähtien kohti keskietua. HUOM! Kaikki mitat otetaan luomisreunasta. Työ neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. LUE KOKO ETUKAPPALEEN OHJE ENNEN KUIN NEULOT! Luo puikoille nro 3 Fabel-langalla 31-34-36-38-41-43 s. Neulo 1 krs oikein (= nurja puoli). Kiinnitä 1 merkkilanka oikean reunan 2. silmukkaan (oikealta puolelta katsottuna). Neulo kaikilla silmukoilla ainaoikeaa ja aloita SAMALLA 2. krs:lla (= oikea puoli) lisäykset, eli lisää merkityn silmukan molemmin puolin joka 2. krs: 53-58-62-67-74-82 x 1 s (lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan oikein). TARKISTA NEULETIHEYS!
Luo SAMALLA 2. krs:lta lähtien työn vasempaan reunaan (oikealta puolelta katsottuna) silmukoita seuraavasti: joka 6. krs:lla: 1-2-2-2-2-3 x 2 s, sitten joka 4. krs:lla: 1-2-3-4-6-8 x 2 s, joka 2. krs:lla: 1-1-1-4-4-5 x 2 s, luo lopuksi vielä 1 x 40-38-38-33-31-26 s. Aloita SAMALLA 4. krs:lla oikean reunan lisäykset (oikealta puolelta katsottuna), eli lisää oikeaan reunaan joka 8. krs: 16 x 1 s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 18-20-22-23-26-28 cm, luo työn vasempaan reunaan (oikealta puolelta katsottuna) 14-14-14-17-17-17 s kaulusta varten. Neulo sitten lyhennettyjä kerroksia seuraavasti (1. krs = nurja puoli): Neulo 4 krs kaikilla silmukoilla, 2 krs vain vasemman reunan ylimmillä 60-64-66-68-70-72 s:lla (oikealta puolelta katsottuna). MUISTA LISÄYKSET! Kun työn pituus on 22-24-26-28-31-34 cm (kaikki lisäykset merkityn silmukan kummallakin puolella on nyt tehty), siirrä merkitty s + tämän s:n vasemmalla puolella olevat s:t (= 143-153-161-174-186-199 s) apulangalle. Kiinnitä uusi merkkilanka työhön. Jatka neulomista oikean puolen silmukoilla. Ensimmäinen krs neulotaan näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* ja neulo lopuksi 2 o. Neulo sitten kaikilla silmukoilla ainaoikeaa (jatka oikean reunan lisäyksiä) = 70-75-79-84-91-99 s. Kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 10-9-8-7-5-3 cm, päätä s:t kerralla. Poimi keskeltä edestä 24-22-20-16-12-7 s ja ota apulangalla odottavat s:t työhön = 167-175-181-190-198-206 s. Jatka neulomista kaikilla silmukoilla (eli älä enää neulo lyhennettyjä kerroksia). Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan alareunasta lähtien näin: 24-22-20-16-12-7 o, *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* ja neulo lopuksi 2 o. Kun etureunan pituus on 2 cm, tee 1 NAPINLÄPI (ks. selitys yllä). Neulo ainaoikeaa kunnes etureunan pituus on 4 cm. Päätä s:t.

VASEN ETUKAPPALE:
Neulo kuten oikea etukappale, mutta älä tee etureunaan napinläpiä. Vasen etukappale viimeistellään nurja puoli ulospäin.

VASEN TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona sivusta lähtien kohti keskitakaa. LUE KOKO TAKAKAPPALEEN OHJE ENNEN KUIN NEULOT! Luo puikoille nro 3 Fabel-langalla 31-34-36-38-41-43 s. Kiinnitä 1 merkkilanka oikean reunan 2. silmukkaan (oikealta puolelta katsottuna). Kaikki mitat otetaan luomisreunasta. Neulo sitten kaikilla silmukoilla ainaoikeaa (1. krs = nurja puoli) ja aloita SAMALLA 2. krs:lla lisäykset, eli lisää merkityn silmukan molemmin puolin joka 2. krs: 53-58-62-67-74-82 x 1 s (lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan oikein). Luo SAMALLA 2. krs:lta lähtien työn vasempaan reunaan (oikealta puolelta katsottuna) silmukoita seuraavasti: joka 6. krs:lla: 1-2-2-2-2-3 x 2 s, sitten joka 4. krs:lla: 1-2-3-4-6-8 x 2 s, joka 2. krs:lla: 1-1-1-4-4-5 x 2 s, luo lopuksi vielä 1 x 40-38-38-33-31-26 s. Aloita SAMALLA 4. krs:lla oikean reunan lisäykset (oikealta puolelta katsottuna), eli lisää oikeaan reunaan joka 8. krs: 16 x 1 s. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 18-20-22-23-26-28 cm, päätä vasemman reunan uloimmat 4 s (oikealta puolelta katsottuna). Kun työn pituus on 22-24-26-28-31-34 cm (kaikki lisäykset merkityn silmukan kummallakin puolella on nyt tehty), päätä vasemman puolen 125-135-143-153-165-178 s (oikealta puolelta katsottuna). Kiinnitä uusi merkkilanka työhön. Ensimmäinen krs neulotaan näin: *2 s oikein yhteen, 1 langankierto*, toista *-* ja neulo lopuksi 2 o. Neulo sitten kaikilla silmukoilla ainaoikeaa (jatka oikean reunan lisäyksiä) = 70-75-79-84-91-99 s. Päätä s:t kun työn pituus merkkilangasta mitattuna on 10-9-8-7-5-3 cm.

OIKEA TAKAKAPPALE:
Neulo kuten vasen takakappale. Oikea takakappale viimeistellään nurja puoli ulospäin.

HIHA:
Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 3 Fabel-langalla 58-60-62-64-66-70 s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa). Neulo ainaoikeaa. Kun työn pituus on 10 cm, jatka neulomalla sileää nurjaa neuletta. Lisää SAMALLA kumpaankin reunaan 3-2½-2-2-1½-1½ cm välein 12-14-16-18-21-21 x 1 s = 82-88-94-100-108-112 s. Kun työn pituus on 47-47-46-46-45-43 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on korkeammat hihanpyöriöt ja leveämmät olat), päätä kummastakin reunasta hihanpyöriötä varten joka 2. krs: 1 x 3 s, 4-4-5-5-5-6 x 2 s ja 3-4-4-6-7-9 x 1 s, päätä vielä kummastakin reunasta 2 s kunnes työn pituus on 54-55-55-56-56-57 cm, päätä lopuksi kummastakin reunasta 1 x 3 s. Päätä loput s:t, hihan pituus on n. 55-56-56-57-57-58 cm.

VIIMEISTELY:
Ompele takakappaleet yhteen keskeltä takaa. Ompele olkasaumat. Kiinnitä hihat paikoilleen. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä. Ompele kaulus yhteen keskeltä takaa ja kiinnitä sitten kaulus takakappaleen pääntien reunaan. Kiinnitä napit.

Piirros

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 113-8) .

Kommentit / Kysymykset (83)

Deraeve Monique 24.01.2020 - 09:32:

Bestaat er een filmpje om mitered trui te breien

DROPS Design 26.01.2020 kl. 15:03:

Dag Monique,

Er zijn wel instructievideo's van diverse steken die gebruikt worden in dit patroon, maar er is niet een video over hoe je deze trui breit van begin tot einde. Laat even weten waar je niet uit komt, dan kunnen we je wellicht helpen.

Juana Ortiz 05.09.2019 - 21:24:

Porque no hacen vídeos con el paso a paso de las prendas este modelo me encanta pero no creo que pueda hacerlo así solo con esas intrusiones. Muchas gracias

Diane Vanek 20.08.2018 - 16:11:

I am not a beginner knitter and I'm finding this pattern very confusing. The whole AT THE SAME TIME is boggling my mind. Is there any version of this pattern that lays it out row by row or at least with the rows listed where changes need to be made and what those changes per row are exactly?

DROPS Design 21.08.2018 kl. 07:12:

Hi Diane, We are sorry, but there are no other versions available for this pattern.

Michaela Drozd 20.11.2017 - 06:01:

Hallo, ich habe die 153 Maschen auf die Hilfsnadel gelegt, wieviel Maschen müssen auf der rechten Nadel übrigbleiben, mit denen man weiter stricken muss. Ich bin mir im Moment nicht sicher ob ich alle Zunahmen richtig gemacht habe. Gruß Michaela

DROPS Design 20.11.2017 kl. 10:05:

Liebe Michaela, wenn Sie 153 M auf der linken Seite des Markierungsfadens + die M. mit dem Markierungsfaden haben, dann soll es alles klappen. Wenn alle Zunahmen fertig sind, sollen Sie 75 M haben. Viel Spaß beim stricken!

Sheila Richardson 18.07.2016 - 04:49:

Question on the short row instructions for 113-8 The short row instructions: - if row 1 is the WS, then I would cast on the collar stitches, knit WS row in garter stitch, then knit RS row in garter, repeat for two rows, then knit a short row on the wrong side, then knit another short row on the right side, then repeat with the full rows x4 and short rows x2 until the piece reaches the next length measure?

DROPS Design 18.07.2016 kl. 09:41:

Dear Mrs Richardson, sts for collar are inc/cast on at the end of a row from RS (right front piece), then start short rows from WS so that the 2 short rows are worked over the sts for collar (left side seen from RS) and not on the right side (from RS). Happy knitting!

Sheila Richardson 18.07.2016 - 04:47:

Hi there - great design! Instructions say to repeat the YO-K-YO increase 62 times on every other row - by my calculations this takes me to row 124 - which is where I should cast on the new stitches for the collar and start the short rows. The line after the short row instructions says : REMEMBER INCREASES! And further instructions after short row instructions imply I continue the increases?

DROPS Design 18.07.2016 kl. 09:38:

Dear Mrs Richardson, when you are working the short rows, remember to continue inc as before with a YO on each side of the st with marker. Happy knitting!

Joanne Sherek 02.07.2016 - 18:47:

Drops 113-8. I do not understand the increase row on the return. On RS work inc on each side of marker. That is ok but, the return row, "inc by making 1 YO, K, YO." Is this on every row? Where do I make this increase? Over the inc from the row before? I am really confused.

DROPS Design 04.07.2016 kl. 10:34:

Dear Mrs Sherek, from RS you inc 1 st on each side of the st with marker with YO, K the st with marker, YO - from WS work all sts. Then continue inc on each side of the st with the marker with a YO on every other row (= every row from RS) - then K YO on next row. Happy knitting!

Gerda Kristensen 05.05.2016 - 21:24:

Skal omslagende ved udtagene strikkes drejet ret ? Hvis ikke bliver der jo et hul, skal der være det? M.v.h. Gerda

DROPS Design 06.05.2016 kl. 10:08:

Hej Gerda, Ja vi har strikket ret så der bliver et lille hul, men du vælger selv om du vil gøre hullet mindre ved at strikke drejet ret. God fornøjelse!

Nana Wood 12.01.2015 - 15:33:

Jeg er i tvivl om udtagningerne på hø forstykke, venstre side. Der står 2 masker på hver 6. pind 1-2-2-2-2-3 gange, er det ialt 12 gange x 2 masker eller er det 2 masker x 1 eller 2(ialt 4) masker på samme pind, jeg er forvirret.

DROPS Design 12.01.2015 kl. 16:09:

Hej Nana. Nej, hvis du f.eks. strikker str S, saa tager du 2 masker ud 1 gang i alt. Numrene er per störrelse

Claudia 14.05.2014 - 12:43:

Eine sehr schöne Jacke, die ich gerne anziehe. Die Anleitung hört sich kompliziert an, aber wenn man einfach anfängt, erklärt sich alles und dann ist es ganz einfach. Die Arbeit hat sich gelohnt!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 113-8