DROPS / 103 / 34

DROPS 103-34 by DROPS Design

Kahteen suuntaan neulottu DROPS pusero lyhyillä hihoilla kaksinkertaisesta ”Alpaca”-langasta. Koot S-XXXL.

450-500-550-650-700-750 g nro 4434, lila-mix
Lankavaihtoehdot ja langan koostumus - kts. sivu 2

DROPS Pyöröpuikko (80 + 40 cm) nro 5.
Neuletiheys: 17 s x 22 krs sileää neuletta kaksinkertaisella langalla puikolla nro 5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (28)

100% Alpakkaa
alkaen 4.00 € /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 4.00 € /50g
Tilaa
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 4.20 € /50g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 36.00€. Lue lisää.
Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. 3:ssa pienimmissä kooissa etu- ja takakappaleessa neulotaan 2 palmikkoa (= M.1) ja 3:ssa suurimmissa kooissa neulotaan 3 palmikkoa.

Joustinneule: * 3 o, 3 n *, toista *-*.

Työ neulotaan kahtena osana: aluksi yläosa neulotaan poikittain vasemmasta hihasta lähtien kohti oikeaa hihaa. Vaate neulotaan edestakaisin pyöröpuikolla, jotta kaikille s:ille olisi tilaa. Tämän jälkeen yläosa ommellaan yhteen sivuista. Sitten yläosan reunasta poimitaan s:ita ja neulotaan alaspäin etu- ja takakappaletta varten.

Yläosa: Työ neulotaan edestakaisin pyöröpuikolla. Luo pyöröpuikolle nro 5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 91-95-103-103-109-115 s (sis. 1 reuna-s kummassakin reunassa). Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Seuraava krs neulotaan näin:
Koko S: 1 reuna-s, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, seuraavilla 21 s:lla M.2:n mukaan, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 1 reuna-s.
Koko M: 1 reuna-s, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, seuraavilla 21 s:lla M.2:n mukaan, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 1 reuna-s.
Koot L ja XL: 1 reuna-s, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, seuraavilla 21 s:lla M.2:n mukaan, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, 1 reuna-s.
Koko XXL: 1 reuna-s, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, seuraavilla 27 s:lla M.2:n mukaan, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, 1 reuna-s.
Koko XXXL: 1 reuna-s, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, seuraavilla 33 s:lla M.2:n mukaan, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, 1 reuna-s.
Kaikki koot: Jatka mallineuletta samalla tavalla. Samanaikaisesti kun työn korkeus on 8-7-5-4-3-2 cm, lisää kumpaankin reunaan hihoja varten joka 2. krs näin: 2 x 2 s ja 1 x 26-26-26-46-46-46 s = 151-155-163-203-209-215 s. Lisätyillä s:illa neulotaan juoksevasti mallineuletta siten, että lisäysten jälkeen oikealta puolelta neulotaan näin:
Koko S: 1 reuna-s, 4 n, M.1, 4 n, 2 o, seuraavilla 89 s:lla kuten aiemmin, sitten 2 o, 4 n, M.1, 4 n ja 1 reuna-s.
Koko M: 1 reuna-s, 2 o, 4 n, M.1, 4 n, seuraavilla 93 s:lla kuten aiemmin, sitten 4 n, M.1, 4 n, 2 o ja 1 reuna-s.
Koko L: 1 reuna-s, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, seuraavilla 101 s:lla kuten aiemmin, sitten M.1, 4 n, 2 o, 4 n ja 1 reuna-s.
Koko XL: 1 reuna-s, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, seuraavilla 101 s:lla kuten aiemmin, sitten M.1, 4 n, 2 o, 4 n, M.1 ja 1 reuna-s.
Koko XXL: 1 reuna-s, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, seuraavilla 107 s:lla kuten aiemmin, sitten M.1, 4 n, 2 o, 4 n, M.1 ja 1 reuna-s.
Koko XXXL: 1 reuna-s, M.1, 4 n, 2 o, 4 n, M.1, seuraavilla 113 s:lla kuten aiemmin, sitten M.1, 4 n, 2 o, 4 n, M.1 ja 1 reuna-s.
Kaikki koot: Jatka mallineuletta samalla tavalla. Kun työn korkeus on 22-23-24-25-27-29 cm, siirrä vasemman reunan 80-82-86-106-109-112 s (= etukappale) apulanka-1:lle = 71-73-77-97-100-103 s jäljellä puikolla (= takakappale). Jatka mallineuletta kuten aiemmin kunnes työn korkeus on 38-39-40-43-45-47 cm. Siirrä nyt nämä s:t apulanka-2:lle. Siirrä apulanka-1:n alimmat 74-76-80-100-103-106 s takaisin puikolle (jäljellä olevat 6 s jätetään apulangalle pääntietä varten). Jatka mallineuletta kuten aiemmin ja päätä samalla oikeassa reunassa pääntietä varten joka 2. krs näin: 2 x 3 s, 2 x 2 s ja 1 x 1 s = 63-65-69-89-92-95 s. Jatka mallineuletta. Kun työn korkeus on 34-35-36-39-41-43 cm, lisää oikeassa reunassa pääntietä varten joka 2. krs näin: 1 x 1 s, 2 x 2 s ja 2 x 3 s, luo sitten 6 uutta s = 80-82-86-106-109-112 s. Siirrä apulanka-2:n s:t takaisin puikolle = 151-155-163-203-209-215 s.
Huolehdi siitä, että olet neulonut yhtä monta krs pääntien molemmin puolin, jotta mallineuleet kävisivät yksiin kun osat yhdistetään! Jatka mallineuletta kaikilla s:illa kuten aiemmin. Kun työn korkeus on 49-52-56-61-66-71 cm, päätä kummassakin reunassa joka 2. krs näin: 1 x 26-26-26-46-46-46 s ja 2 x 2 s = 91-95-103-103-109-115 s. Jatka mallineuletta 1:llä reuna-s:lla kummassakin reunassa. Päätä s:t kun työn korkeus on n. 60-62-64-68-72-76 cm - huolehdi siitä, että työ on yhtä leveä pääntien molemmin puolin.
Taita yläosa kaksinkerroin olkapäiden kohdalta ja ompele alahiha- ja sivusaumat yhden reuna-s:n ja luomis/päätösreunan sisäpuolelta.

Alaosa: Työ neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Poimi yläosan alareunasta yhden reuna-s:n sisäpuolelta pyöröpuikolle nro 5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 144-162-180-204-228-246 s. Neulo 1 krs nurin ja 1 krs oikein. Jatka neulomalla 20 cm joustinta - kts. selitys yllä. Päätä s:t löyhästi joustinta neuloen.

Kaulus: Poimi pääntien reunasta lyhyelle pyöröpuikolle nro 5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 84-90-90-96-96-102 s (sis. apulankojen s:t). Neulo 1 krs nurin ja 1 krs oikein. Jatka neulomalla 14-14-15-15-16-16 cm joustinta. Päätä s:t löyhästi joustinta neuloen.

Hihojen reunukset: Poimi kädentien reunasta lyhyelle pyöröpuikolle nro 5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 84-84-90-90-96-104 s. Neulo 1 krs nurin ja 1 krs oikein. Jatka neulomalla 7 cm joustinta. Päätä s:t löyhästi joustinta neuloen.

Solmimisnauha: Neulo edestakaisin lyhyellä pyöröpuikolla. Luo lyhyelle pyöröpuikolle nro 5 kaksinkertaisella Alpaca-langalla 6 s. Neulo näin: * 1 o, laita lanka työn eteen, nosta 1 s nurin neulomatta, laita lanka työn taakse *, toista *-* koko krs:n ajan. Käännä työ ja toista jatkossa *-* kaikilla krs:illa. Päätä s:t kun nauhan pituus on n. 230-250-270-290-310-330 cm.
Solmi nauha 2 kertaa vyötärön ympärille.

= siirrä 6 s apupuikolle työn taakse, neulo 2 oikeaa s jokaiseen 3:een seuraavaan s:aan (= 6 oikeaa s), neulo apupuikon s:t pareittain nurin yhteen (= 3 nurjaa s).
= siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, neulo seuraavat 6 s pareittain nurin yhteen (= 3 nurjaa s), neulo 2 oikeaa s apupuikon jokaiseen 3:een s:aan (= 6 oikeaa s).
= neulomissuunta

Kommentit (28)

Näppäile kommenttisi tähän!

Tessa 22.11.2014 - 14:08:

Beste drops. Ik brei maat xl en kom niet uit de wiskunde voor de mouw. Ik moet de meerderingen doen voor ik het breisel op deel. Dan heb ik vlgs het patroon 25 -4 cm om 2 x 2 en 46 x 1 steken te meerderen in elke tweede naald. 21 cm x 22 nld = ca 46 nld, meerderen in elke tweede nld is 23 nld om 48 keer te meerderen? Of moet het patroon zeggen, meerderen in elke naald?

DROPS Design 27.11.2014 kl. 15:58:

Hoi Tessa. Je leest het verkeerd. Je meerdert 2 keer 2 st en 1 keer 46 st aan beide zijkanten - niet 46 keer 1 st.

Meme 18.03.2014 - 16:35:

Hi.i am working with this lovely pattern and i can not understand how to inc for sleeves?? in the first of the row with new yarn??start with right or wrong row to be the sleeves and body together in the right side>>>> thank you

DROPS Design 18.03.2014 kl. 17:36:

Dear Meme, you cast on new sts for sleeve at the end of each row each side as stated, as shown in the video below. Happy knitting!

Tsvetina 09.05.2012 - 09:43:

Thanks for the quick answer. The video was really helpful.

Tsvetina 08.05.2012 - 17:24:

How to make K2 in one stitch. I can make K1, P1 in one st, but I can not make K2. Is there any video that will help me?

DROPS Design 08.05.2012 kl. 23:55:

It's many times called to kfb, meaning knit front back of stitch. There is a video for that: garnstudio.com/lang/us/video.php?id=8&sort=2&thumbnails=on

Monique 23.10.2009 - 22:51:

Een geweldig patroon. Past goed, zit lekker en blijft mooi. Maat M = 42 (bovenmaat)

Drops Design 23.09.2009 - 09:31:

Du slår 26 nye masker op i hver side ved at lave små løkker på pinden (som når du slår op)

Margaretha Andersen 23.09.2009 - 08:42:

Efter udtagning af 2m 2 gange, skal man tage 26m ud 1 gang.....hvordan tager man 26m ud på en gang

Agneta Lindberg 22.09.2009 - 20:50:

När man skall dela arbetet tar man måttet på den övre eller nedre delen på måttskissen, t ex 25 cm längd, innan framstycket sätts på en tråd. F ö mycket fint kabelmönster.

DROPS Design 02.02.2009 - 21:20:

Yes, the pattern and the gauge is based on this thickness.

Katarina 02.02.2009 - 21:12:

But why? Is it just because I want the sweater to be thicker? Thanks

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 103-34