DROPS Baby / 13 / 34

DROPS Baby 13-34 by DROPS Design

Housu-ukko ja sormikukko

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Koko: pituus n. 23 cm.
Langanmenekki: Paris
Hahmot painavat alle 50 gr. Käytä jäännöslankoja ja valitse itse haluamasi värit ja yhdistelmät (kuvassa esimerkki).

DROPS virkkuukoukku nro 4.
Tarvikkeet: Vanua jolla hahmot täytetään.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: lelut,

Virkkausinfo: Jokaisen krs:n 1. p korvataan 3:lla kjs:lla.

Housu-ukko:

JALAT: Virkkaa 5 kjs. Käännä ja virkkaa 6 krs joissa 1 p jokaiseen s – lue virkkausinfo! Laita työ odottamaan ja toista ohje.

MIEHUSTA: Laita jalat yhteen ja virkkaa 2 krs p:itä 10:lle p:lle.
3. krs: Virkkaa 1 p jokaiseen p, mutta virkkaa 2 p ensimmäiseen ja viimeiseen p = 12 p.
4.-7. krs: Virkkaa 1 p jokaiseen p.
8. krs: Virkkaa kuten 3. krs = 14 p.
9. krs: Virkkaa 1 p jokaiseen p.
10. krs: Virkkaa kuten 3. krs = 16 p.
Toista krs:t 9 ja 10 kunnes yhteensä on virkattu 20 krs. Jatka virkkaamalla toinen samanlainen osa ylhäältä alas.
Ompele silmät kiinni ennen osien yhteen ompelua. Huom! Muista täyttää vanulla ennen kuin ompelet kokonaan kiinni.

SILMÄT: Virkkaa 3 kjs, sulje renkaaksi 1:llä ps:lla ensimmäiseen kjs. Virkkaa 6 ks renkaaseen. Virkkaa toiseen silmän ympärille vielä 1 krs jossa 2 ks jokaiseen s toisella värillä. Ompele kiinni silminä n. 17. krs:lla.

Sormikukko:

MIEHUSTA: Aloita ylhäältä ja virkkaa alaspäin. Virkkaa 10 kjs. Käännä ja virkkaa 7 krs joissa 1 p jokaiseen s – lue virkkausinfo! Laita työ odottamaan. Virkkaa 5 kjs, käännä ja virkkaa 4 krs joissa 1 p jokaiseen s. Laita kahdet osat yhteen = 15 p. Virkkaa 9 krs p:itä 15 p:lle. Virkka vielä 1 osa, mutta tämän peilikuvaksi. Laita sitten yhteen nämä 2 osaa ja ompele kokonaan ympäri – muista täyttää vanulla. Virkkaa 1 krs p:itä pään ylimpään kohtaan.

SILMÄT: Virkkaa 3 kjs, sulje renkaaksi 1:llä ps:lla ensimmäiseen kjjs. Virkkaa 6 ks renkaaseen. Ompele kiinni silminä n. 13. krs:lla laskettuna alhaalta.

SUU: Virkkaa 6 kjs, käännä ja virkkaa 1 ks jokaiseen kjs. Ompele kiinni silmien alle suuksi.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 13-34 alkuperäisohjeeseen.