DROPS / 223 / 32

Manitoba Mingle by DROPS Design

Neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Air- ja 1-kertaisesta DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta. Työssä on täyspatenttineuletta ja raitoja. Hihat neulotaan sileänä neuleena. Koot S-XXXL.

  • Manitoba Mingle / DROPS 223-32 - Neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Air- ja 1-kertaisesta DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta. Työssä on täyspatenttineuletta ja raitoja. Hihat neulotaan sileänä neuleena. Koot S-XXXL.
  • Manitoba Mingle / DROPS 223-32 - Neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Air- ja 1-kertaisesta DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta. Työssä on täyspatenttineuletta ja raitoja. Hihat neulotaan sileänä neuleena. Koot S-XXXL.
  • Manitoba Mingle / DROPS 223-32 - Neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Air- ja 1-kertaisesta DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta. Työssä on täyspatenttineuletta ja raitoja. Hihat neulotaan sileänä neuleena. Koot S-XXXL.
DROPS Design: Malli ai-325
Lankaryhmä C + C + C
-------------------------------------------------------

200-200-200-250-250-300 g väriä 23, koralliriutta
150-150-200-200-200-250 g väriä 02, vehnä
50-50-100-100-100-100 g väriä 07, rubiininpunainen
Sekä:
Garnstudion DROPS BRUSHED ALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään C):
50-75-75-75-100-100 g väriä 07, punainen
50-75-75-75-75-100 g väriä 08, kanerva

NEULETIHEYS:
6 silmukkaa täyspatenttineuletta leveyssuunnassa, 2-kertaisella Air-langalla + 1-kertaisella Brushed Alpaca Silk -langalla = 10 cm.
9 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 12 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella Air-langalla + 1-kertaisella Brushed Alpaca Silk -langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 10 tai käsialan mukaan: Pituus 60 cm tai 80 cm, täyspatenttineuleeseen ja sileään neuleeseen.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 8: Pituus 40 cm, pääntien reunuksen joustinneuleeseen.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

alkaen 2.15 € /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 2.15 € /25g
Tilaa
needles Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 54.20€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Väri A: 2-kertainen vehnän värinen Air + 1-kertainen kanervan värinen Brushed Alpaca Silk.
Väri B: 2-kertainen koralliriutan värinen Air + 1-kertainen punainen Brushed Alpaca Silk.
Väri C: 2-kertainen rubiininpunainen Air + 1-kertainen kanervan värinen Brushed Alpaca Silk.

NEULOMISVINKKI:
Mikäli epäröit, millä värillä 2-värisen täyspatenttineuleen seuraava kerros neulotaan, voit tarkistaa edellisen kerroksen värin kerroksen reunasilmukasta.

YKSIVÄRINEN TÄYSPATENTTINEULE LANGANKIERROILLA (neulotaan värillä A, lue RAIDOITUS yllä):
2 kerrosta täyspatenttineuletta = 1 näkyvä silmukka korkeussuunnassa.
1.KERROS (= oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, *neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta (vie oikean käden puikko oikealta vasemmalle vasemman käden silmukkaan)*, toista *-* kunnes reunasilmukkaa edeltää 1 silmukka, neulo 1 silmukka oikein, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa.
2.KERROS (= nurja puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, *tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen*, toista *-* kunnes reunasilmukkaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa.
3.KERROS (= oikea puoli): 1 reunasilmukka ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* kunnes reunasilmukkaa edeltää 2 silmukkaa, neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa.
Toista jatkossa kerroksia 2. ja 3.

2-VÄRINEN TÄYSPATENTTINEULE LANGANKIERROILLA VÄREILLÄ A JA B tai VÄREILLÄ B JA C:
2 kerrosta täyspatenttineuletta = 1 näkyvä silmukka korkeussuunnassa.
1.KERROS (= oikea puoli, neulotaan värillä B):
1 reunasilmukka ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* kunnes reunasilmukkaa edeltää 2 silmukkaa, neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa.
Työnnä sitten silmukat takaisin pyöröpuikon toiseen päähän, jotta voit neuloa myös seuraavan kerroksen työn oikealta puolelta. Vaihda väriä ja lue NEULOMISVINKKI.
2.KERROS (= oikea puoli, neulotaan värillä A tai C):
1 reunasilmukka ainaoikeaa, *tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, neulo langankierto ja nostettu silmukka nurin yhteen*, toista *-* kunnes reunasilmukkaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Käännä työ ja vaihda väriä.
3.KERROS (= nurja puoli, neulotaan värillä B):
1 reunasilmukka ainaoikeaa, *neulo langankierto ja nostettu silmukka nurin yhteen, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-* kunnes reunasilmukkaa edeltää 2 silmukkaa, neulo langankierto ja nostettu silmukka nurin yhteen, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa.
Työnnä sitten silmukat takaisin pyöröpuikon toiseen päähän, jotta voit neuloa myös seuraavan kerroksen työn nurjalta puolelta. Vaihda väriä.
4.KERROS (= nurja puoli, neulotaan värillä A tai C):
1 reunasilmukka ainaoikeaa, *tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen*, toista *-* kunnes reunasilmukkaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Käännä työ ja vaihda väriä.
Toista kerroksia 1.-4.

KAVENNUSVINKKI (hihojen reunat):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Tee kavennukset vuorotellen kerroksen alussa ja lopussa alla olevan ohjeen mukaisesti.
KAVENNA SEURAAVASTI:
KERROKSEN ALUSSA 1 AINAOIKEINNEULOTUN REUNASILMUKAN JÄLKEEN:
Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 1 silmukka).
KERROKSEN LOPUSSA ENNEN 1 AINAOIKEINNEULOTTUA REUNASILMUKKAA:
Neulo kunnes reunasilmukkaa edeltää 2 silmukkaa, ja neulo nämä 2 silmukkaa oikein yhteen.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan osina tasona pyöröpuikolla, alhaalta ylös. Koko työ neulotaan 2-kertaisella Air-langalla + 1-kertaisella Brushed Alpaca Silk -langalla (= 3 lankaryhmän C lankaa).
Etukappale ja takakappale neulotaan raidoittaen, eli työssä neulotaan vuorotellen yksiväristä ja 2-väristä täyspatenttineuletta langankierroilla. Ohjeessa annetut silmukkaluvut eivät sisällä täyspatenttineuleen langankiertoja, koska langankierto ja nostettu silmukka lasketaan aina yhdeksi silmukaksi.
Hihat neulotaan sileänä neuleena. Työ ommellaan yhteen ohjeen mukaisesti. Lopuksi pääntien reunus neulotaan joustinneuleena.

TAKAKAPPALE:
Luo 31-33-35-39-41-45 silmukkaa pyöröpuikolle nro 10 2-kertaisella vehnän värisellä Air-langalla + 1-kertaisella kanervan värisellä Brushed Alpaca Silk -langalla (= 3-kertainen lanka).
Neulo 1 kerros nurin (= nurja puoli). Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka AINAOIKEAA (lue selitys yllä), *1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo 1 silmukka oikein, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Neulo sitten työn nurjalta puolelta ainaoikeinneulotuilla silmukoilla ainaoikeaa, ja neulo muut silmukat siten miltä ne näyttävät.
Jatka neulomalla seuraavasti:
Neulo YKSIVÄRISTÄ TÄYSPATENTTINEULETTA LANGANKIERROILLA (lue selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 19-20-20-21-22-22 cm, neulo 2-VÄRISTÄ TÄYSPATENTTINEULETTA LANGANKIERROILLA VÄREILLÄ A ja B (lue selitys yllä), ja lue NEULOMISVINKKI!
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 33-34-35-36-37-38 cm, päätä 2 seuraavan kerroksen alusta kädentietä varten 2-2-2-4-4-6 silmukkaa (muista, että langankiertoja ei lasketa mukaan silmukkalukuun) = 27-29-31-31-33-33 silmukkaa jäljellä työssä. Jatka 2-väristä täyspatenttineuletta langankierroilla kuten aiemmin, ja neulo kummassakin reunassa 1 reunasilmukalla ainaoikeaa.

Kun työn pituus on 38-40-40-42-44-44 cm, neulo 2-VÄRISTÄ TÄYSPATENTTINEULETTA LANGANKIERROILLA VÄREILLÄ B ja C (lue selitys yllä).
Kun työn pituus on 51-53-55-57-59-61 cm, päätä keskimmäiset 5-5-7-7-7-7 silmukkaa pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Jatka neulomista kuten aiemmin ja päätä seuraavalla kerroksella vielä 2 silmukkaa pääntien reunasta = 9-10-10-10-11-11 silmukkaa jäljellä työssä. Neulo kunnes jäljellä on 1 kerros ennen kuin työn pituus on 54-56-58-60-62-64 cm. Neulo kaikilla silmukoilla 1 kerros oikein oikealta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn nurjalta puolelta. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti. Takakappaleen pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 54-56-58-60-62-64 cm.

ETUKAPPALE:
Luo 31-33-35-39-41-45 silmukkaa pyöröpuikolle nro 10 2-kertaisella vehnän värisellä Air-langalla + 1-kertaisella kanervan värisellä Brushed Alpaca Silk -langalla (= 3-kertainen lanka).
Neulo 1 kerros nurin (= nurja puoli). Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, *1 silmukka oikein, 1 silmukka nurin*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 silmukkaa, neulo 1 silmukka oikein, ja neulo lopuksi 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Neulo sitten työn nurjalta puolelta ainaoikeinneulotuilla silmukoilla ainaoikeaa, ja neulo muut silmukat siten miltä ne näyttävät.
Jatka neulomalla seuraavasti:
Neulo yksiväristä täyspatenttineuletta langankierroilla kuten takana.
Kun työn pituus on 19-20-20-21-22-22 cm, neulo 2-väristä täyspatenttineuletta langankierroilla väreillä A ja B kuten takana.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 33-34-35-36-37-38 cm, päätä 2 seuraavan kerroksen alusta kädentietä varten 2-2-2-4-4-6 silmukkaa = 27-29-31-31-33-33 silmukkaa jäljellä työssä. Jatka 2-väristä täyspatenttineuletta langankierroilla kuten aiemmin, ja neulo kummassakin reunassa 1 reunasilmukalla ainaoikeaa.

Kun työn pituus on 38-40-40-42-44-44 cm, neulo 2-väristä täyspatenttineuletta langankierroilla väreillä B ja C.
Kun työn pituus on 44-46-47-49-50-52 cm, siirrä keskimmäiset 5-5-7-7-7-7 silmukkaa apulangalle pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Jatka neulomista kuten aiemmin ja päätä seuraavalla kerroksella 2 silmukkaa pääntien reunasta = 9-10-10-10-11-11 silmukkaa jäljellä työssä. Neulo kunnes jäljellä on 1 kerros ennen kuin työn pituus on 54-56-58-60-62-64 cm. Neulo kaikilla silmukoilla 1 kerros oikein oikealta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn nurjalta puolelta. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti. Etukappaleen pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 54-56-58-60-62-64 cm.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.

HIHA:
Hihan silmukat poimitaan yhden ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolelta etukappaleessa ja takakappaleessa. Poimi työn oikealta puolelta kädentien reunoista 38-40-42-44-44-46 silmukkaa pyöröpuikolle nro 10 2-kertaisella koralliriutan värisellä Air-langalla + 1-kertaisella punaisella Brushed Alpaca Silk -langalla (= 3-kertainen lanka).
Neulo tasona sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa.
Kun hihan pituus silmukoiden poimimisreunasta mitattuna on 3-3-3-7-7-10 cm, kiinnitä 1 merkki kumpaankin reunaan. Tarkista, että korkeus ylös näihin merkkeihin asti on yhtä pitkä kuin kädentien pohja (kohta, josta päätettiin kädentien silmukat).
Kun työn pituus merkeistä mitattuna on 3-3-2-2-2-2 cm, kavenna kerroksen alussa 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI).
Toista tällaiset kavennukset 2 cm välein yhteensä 6-7-7-8-7-8 kertaa, mutta tee kavennukset vuorotellen kerroksen lopussa ja alussa = 26-26-28-28-30-30 silmukkaa jäljellä työssä.
Neulo kunnes hihan pituus merkeistä mitattuna on n. 46-46-45-42-41-39 cm. Työhön neulotaan vielä n. 1 cm, sovita tarvittaessa puseroa ja tarkista onko hihan pituus sopiva.
Neulo 1 kerros oikein nurjalta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn oikealta puolelta. Hihan pituus silmukoiden poimimisreunasta mitattuna on n. 50-50-49-50-49-50 cm. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele kädentien pohja kiinni (hihan merkki tulee etukappaleen ja takakappaleen sivun kohdalle). Ompele hiha- ja sivusaumat: Aloita hihan alareunasta ja ompele ylös kädentiehen asti, ompele sitten alas etukappaleen ja takakappaleen luomisreunaan asti (ompele uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi liian paksu).

PÄÄNTIEN REUNUS:
Aloita toisen olan kohdalta ja poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta n. 40-48 silmukkaa (sisällyttäen apulangan silmukat edessä) lyhyelle pyöröpuikolle nro 8 2-kertaisella rubiininpunaisella Air-langalla + 1-kertaisella kanervan värisellä Brushed Alpaca Silk -langalla. Neulo joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin). Ole tarkkana, että neulot etukappaleen pääntien keskellä oikeat patenttisilmukat oikein ja nurjat patenttisilmukat nurin.
Kun pääntien reunuksen pituus on n. 3-4 cm, päätä silmukat joustinneuletta neuloen.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 223-32) .

Kommentit / Kysymykset (7)

country flag Chokolade Hennings 28.09.2021 - 18:37:

Hej, jeg har et spørgsmål om strikkefastheden i patent. Jeg kan overhovedet ikke komme i nærheden af 10 cm med 6 m. Jeg har prøvet p 8-9-10-12. I opskriften står p 10 som vejledende, men jeg har for mange m på de 10 cm på alle de forskellige pindestørrelser. Jeg tæller både ret og vrang som 1 m , men er nu kommet i tvivl om det er rigtigt og jeg måske kun skal tælle retmaskerne ,for så passer det fint med p 9. Med venlig hilsen Charlotte Hennings

user icon DROPS Design 05.10.2021 kl. 13:54:

Hej Charlotte. Du ska telle både ret og vrang, men det kan vara litt vanskligt att måle stickfasthet i patent eftersom det är så elastiskt. Om du får riktig stickfasthet i glattstrik så ska det gå fint. Mvh DROPS Design

country flag Pia Hansen 19.09.2021 - 19:28:

Jeg kunne godt tænke mig at strikke den i grønne farver, hvilke vil I anbefale ? Mvh Pia

user icon DROPS Design 22.09.2021 kl. 11:10:

Hej Pia. Det är väldigt individuellt vilka nyanser man önskar, men vi har fina färger i skogsgrön och salvia både i DROPS Air (nr 30 och 19) och DROPS Brushed Alpaca Silk (nr 21 och 11 ) som du skulle kunna använda. Mvh DROPS Design

country flag Lene Sørensen 26.08.2021 - 19:02:

Jeg har købt garn til denne trøje i grønne farver, men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal mixe dem. kan I være behjælpelig? fredag på 24626510

user icon DROPS Design 27.08.2021 kl. 14:04:

Hei Lene. Det er litt vanskelig, vi vet jo ikke hvilken grønnfarger du har kjøpt. Men farge 23 korallrev er lysere enn farge 07 rubin rød. Da kan du erstatte farge 23 med den lyseste grønnfargen og farge 07 med den mørke grønn fargen. Kid-Silk farge 07 rød og farge 08 lyng har ca samme styrke, så da må du velge de fargene du syns passer best. mvh DROPS design

country flag Pia Wettergren 09.08.2021 - 21:59:

Hvilket garn kan jeg skifte Air med ?

user icon DROPS Design 10.08.2021 kl. 08:20:

Hei Pia, Du kan velge hvem som helst garn fra gruppe C (samme gruppe som Air). Det er lurt å strikke en prøvelapp uansett, for å sjekke strikkefastheten før du begynner; justere pinnestørrelsen hvis nødvendig. God fornøyelse!

country flag Mia Fahlén 27.07.2021 - 14:56:

I själva beskrivningen verkar det som om det går åt 4 resp3 resp 1 resp 3 resp 3 nystan. När jag ska beställa ett kit i stl M verkar det bli färre nystan. Vilket är rätt?

user icon DROPS Design 05.08.2021 kl. 14:31:

Hej Mia, ja det stemmer som du skriver i str M. Hvad mener du med at det bliver færre nystan.... Hvor bliver det færre... ?

country flag Laila 19.01.2021 - 23:35:

Näissä ruusun väreissä oikein ihana kesäillan lämmittäjä

country flag Karen 12.01.2021 - 13:37:

Looks perfect for cooler spring days

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 223-32