DROPS / 109 / 26

Suzelle by DROPS Design

Deze set bestaat uit: DROPS muts en sjaal met braambessenmotief van ”Alpaca” en ”Kid Silk”.

MUTS
Hoofdomtrek: 52/54 - 56/58 cm.
Materiaal: DROPS Alpaca van Garnstudio
100 gr voor beide maten van nr. 501, lichtgrijs
En gebruik: DROPS Kid Silk van Garnstudio,
25 gr voor beide maten van nr. 10, grijs

DROPS Sokkenbreinld en rondbreinld (40 cm) 5,5 - of de breinld, die u nodig heeft voor een steekverhouding van: 16 st braambessenmotief met 2 draden Alpaca en 1 draad Kid Silk = 10 cm breed.

DROPS rondbreinld (40 cm) 4 mm – voor de boordsteken.

SJAAL
Afmetingen: ca 25 cm x 140 cm
Materiaal: DROPS Alpaca van Garnstudio,
200 gr nr. 501, lichtgrijs
En gebruik: DROPS Kid Silk van Garnstudio,
50 gr nr. 10, grijs

DROPS Breinaald 5,5 mm - of de breinld, die u nodig heeft voor een steekverhouding van: 16 st braambessenmotief met 2 draden Alpaca en 1 draad Kid Silk = 10 cm breed.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: mutsen, set, sjaal, technique: braambespatroon,

Braambessenmotief: Zie de teltekening M.1. De teltekening geeft het motief weer op de goede kant.

Ribbelst (rondbreien): * 1 nld recht, 1 nld averecht *, herhaal steeds *-*.

Muts: Het werk wordt in het rond gebreid op de rondbreinld. Zet 116-128 st op met rondbreinld 4 mm en 2 draden Alpaca en 1 draad Kid Silk. Brei 2 nld recht. Brei vervolgens boordst als volgt: * 2 r, 2 av *, herhaal *-*. Brei bij een hoogte van 10 cm 1 nld averecht. Brei vervolgens 1 nld recht en minder tegelijkertijd gelijkmatig 36-40 st (minder ca elke 3e st) = 80-88 st. Wissel naar rondbreinld 5,5 mm. Brei vervolgens het braambessenmotief M.1. Let op de steekverhouding! Brei vanaf een hoogte van ca 26-28 cm door in ribbelst – Lees de beschrijving hierboven – over alle st en minder tegelijkertijd 3 x 8 st in elke 2e nld = 56-64 st. Brei vervolgens alle st 2 aan 2 samen in elke nld totaal 3 keer = 7-8 st. Knip de draad af, rijg deze door de resterende st, en hecht af.

SJAAL:

Braambessenmotief: Zie de teltekening M.2.
NB! brei de 1e nld van de teltekening op de verkeerde kant.

Sjaal: Zet 40 st op met breinld 5,5 mm en 2 draden Alpaca en 1 draad Kid Silk. Brei 5 nld recht over alle st (1e nld = goede kant). Brei vervolgens het braambessenmotief M.2, met 4 ribbelst aan weerskanten. Let op de steekverhouding! Brei bij een hoogte van ca 139 cm 5 nld recht over alle st. Kant losjes af.

Telpatroon

= averecht
= brei 3 st in 1 st als volgt: 1 av, 1 omsl, 1 av
= brei 3 st av samen, en trek stevig aan de draad
= recht op de goede kant

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 109-26.