• Free Pattern
Endre språk:

DROPS 109-26 by DROPS Design

Settet består av: DROPS lue og skjerf med bjørnebærmønster i »Alpaca» og »Kid Silk».

Add to favorites
DROPS 109-26

DROPS design: Modell nr Z-361
-------------------------------------------------------

LUE:
Hodemål: 52/54 - 56/58 cm.
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
100 gr i begge str f.nr 501, lys grå.
DROPS Kid Silk fra Garnstudio
25 gr i begge str f.nr 10, grå

DROPS Settp og rundp (40 cm) nr 5,5 -
eller den p du må ha for å få 16 m bjørnebærmønster med 2 tråder Alpaca og 1 tråd Kid Silk på 10 cm i bredden.
DROPS Rundp (40 cm) nr 4 – til vrborder.

SKJERF:
Mål: ca 25 cm x 140 cm
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
200 gr f.nr 501, lys grå
DROPS Kid Silk fra Garnstudio
50 gr f.nr 10, grå

DROPS Pinne nr 5,5 - eller den p du må ha for å få 16 m bjørnebærmønster med 2 tråder Alpaca og 1 tråd Kid Silk på 10 cm i bredden.

  • DROPS KID-SILK UNI COLOUR (25g)
    DROPS Super Sale / 35% OFF!
    53.00 NOK
    34.00 NOK
    n/a
  • DROPS KID-SILK LONG PRINT (25g)
    DROPS Super Sale / 35% OFF!
    53.00 NOK

Bjørnebærmønster: Se diag M.1. Diag viser mønsteret sett fra retten.

Rille (på rundp): 1 rille = 2 omg. 1 omg rett og 1 omg vrang.

Lue: Arb strikkes rundt på rundp. Legg opp 116-128 m på rundp 4 med 2 tråder Alpaca og 1 tråd Kid Silk. Strikk 2 omg rett. Videre strikkes det vrbord slik: * 2 r, 2 vr *, gjenta fra *-*. Når arb måler 10 cm strikkes det 1 omg vrang. Videre strikkes det 1 omg rett samtidig som det felles 36-40 m jevnt fordelt (fell ca hver 3.m) = 80-88 m. Bytt til rundp 5,5. Videre strikkes det bjørnebærmønster M.1. Husk på strikkefastheten! Når arb måler ca 26-28 cm strikkes det videre med riller – se forkl over – over alle m samtidig som det felles 8 m jevnt fordelt på hver 2.omg totalt 3 ganger = 56-64 m. Deretter strikkes alle m sammen 2 og 2 på hver p totalt 3 ganger = 7-8 m. Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m, fest godt.

SKJERF
Bjørnebærmønster: Se diag M.2.
NB! 1.p i diag strikkes fra vrangen.

Skjerf: Legg opp 40 m på p 5,5 med 2 tråder Alpaca og 1 tråd Kid Silk. Strikk 5 p rett over alle m (1.p = retten). Videre strikkes det bjørnebærmønster M.2, med 4 rillem i hver side. Husk på strikkefastheten! Når arb måler ca 139 cm strikkes det 5 p rett over alle m. Fell løst av.

Diagram

vrang
Strikk 3 m i 1 m slik: 1 vr, 1 kast, 1 vr
Strikk 3 m vr sammen, stram tråden
rett fra retten