DROPS / 200 / 10

Bring Spring by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero 2-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on raglanlinjat, pussihihat ja raidoitus. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli ks-142
Lankaryhmä A + A tai C
-------------------------------------------------------

DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
100-125-125-125-150-150 g väriä 01, luonnonvalkoinen
50-50-50-75-75-75 g väriä 12, beige
25-50-50-50-50-50 g väriä 04, vanharoosa
25-50-50-50-50-50 g väriä 05, kanerva
25-25-50-50-50-50 g väriä 30, keltainen
25-25-25-25-25-25 g väriä 20, vaalea beige

NEULETIHEYS:
16 silmukkaa sileää neuletta leveyssuunnassa ja 20 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 5,5 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 80 cm, sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3,5.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 3,5: Pituus 40 cm ja 80 cm, joustinneuleeseen.

Saat tämän mallin langat alkaen 49.50€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI (lisääminen/kaventaminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 84 silmukkaa) ja jaa silmukat lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 16) = 5,3. Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto n. joka 5.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Kavennukset tehdään neulomalla n. joka 4. ja joka 5.silmukka yhteen.

1.RAIDOITUS (kaarroke ja etu-/takakappale):
10-11-12-12-12-13 cm 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella vaalean beigellä (= 2-kertainen lanka).
11-11-11-12-12-12 cm 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella keltaisella (= 2-kertainen lanka).
11-11-11-12-12-12 cm 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella vanharoosalla (= 2-kertainen lanka).
11-11-11-12-12-12 cm 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella kanervalla (= 2-kertainen lanka).
Jatka neulomista 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella beigellä (= 2-kertainen lanka).

RAGLANLISÄYKSET:
Tee raglanlisäykset jokaisessa kappaleiden rajakohdassa seuraavasti: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 2 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta. Työhön lisätään jokaisella lisäyskerroksella yhteensä 8 silmukkaa.

2.RAIDOITUS (kaarroke ja hihat):
Jatka neulomista, kunnes olet kaarrokkeen edellisen raidan jälkeen neulonut yhteensä 12-12-12-13-13-13 cm 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella vanharoosalla (= 2-kertainen lanka).
12-12-12-13-13-13 cm 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella kanervalla (= 2-kertainen lanka).
Jatka neulomista 1-kertaisella luonnonvalkoisella + 1-kertaisella beigellä (= 2-kertainen lanka).

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Kaarroke ja etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena lyhyellä pyöröpuikolla/sukkapuikoilla, ylhäältä alas.

KAARROKE:
Luo 84-88-92-96-100-104 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3,5 seuraavalla väriyhdistelmällä: 1-kertainen luonnonvalkoinen + 1-kertainen beige (= 2-kertainen lanka). Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 2 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Vaihda pyöröpuikkoon nro 5,5. Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 16-32-28-32-24-30 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 100-120-120-128-124-134 silmukkaa.
Vaihda seuraavaan väriyhdistelmään: 1-kertainen luonnonvalkoinen + 1-kertainen vaalea beige (= 2-kertainen lanka). Kiinnitä seuraavalla kerroksella 4 merkkilankaa työhön näin: Neulo 19-24-24-25-24-26 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale), kiinnitä ensimmäinen merkkilanka tähän, neulo 12-12-12-14-14-15 silmukkaa oikein (= hiha), kiinnitä toinen merkkilanka tähän, neulo 38-48-48-50-48-52 silmukkaa oikein (= etukappale), kiinnitä kolmas merkkilanka tähän, neulo 12-12-12-14-14-15 silmukkaa oikein (= hiha), kiinnitä neljäs merkkilanka tähän ja neulo loput 19-24-24-25-24-26 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale).
Jatka neulomalla sileää neuletta ja 1.RAIDOITUSTA (lue selitys yllä). Tee SAMALLA ensimmäisellä kerroksella jokaisessa kappaleiden rajakohdassa RAGLANLISÄYKSET (lue selitys yllä). Toista raglanlisäykset joka 2.kerros, kunnes jokaisen 4 merkkilangan molemmin puolin on tehty yhteensä 21-23-24-26-28-30 lisäystä. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun olet tehnyt viimeisen lisäyskerroksen, työssä on 268-304-312-336-348-374 silmukkaa ja työn pituus keskiedun luomisreunasta mitattuna on n. 21-23-24-26-28-30 cm. Mikäli työ on tätä mittaa lyhyempi, jatka neulomista ilman lisäyksiä, kunnes työ on oikean pituinen. Seuraava kerros neulotaan näin:
Neulo 42-46-48-52-55-60 silmukkaa kuten aiemmin (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 50-60-60-64-64-67 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 8-8-10-10-12-12 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo 84-92-96-104-110-120 silmukkaa kuten aiemmin (= etukappale), siirrä seuraavat 50-60-60-64-64-67 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 8-8-10-10-12-12 silmukkaa (= sivussa hihan alla) ja neulo loput 42-46-48-52-55-60 silmukkaa oikein (= puolikas takakappale). Neulo sitten etu-/takakappale ja hihat erikseen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 184-200-212-228-244-264 silmukkaa. Jatka sileää neuletta ja raidoitusta. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 30-30-31-30-30-30 cm, neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 36-40-40-44-48-52 silmukkaa (muista LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 220-240-252-272-292-316 silmukkaa.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja neulo 2 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Päätä tarvittaessa silmukat pyöröpuikolla nro 5,5, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 58-60-62-64-66-68 cm.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 50-60-60-64-64-67 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle tai sukkapuikoille nro 5,5 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 8-8-10-10-12-12 silmukasta 1 silmukka = 58-68-70-74-76-79 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka poimittujen 8-8-10-10-12-12 silmukan keskelle, kerroksen vaihtumiskohta on tässä. Neulo sileää neuletta ja 2.RAIDOITUSTA. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 40-38-38-36-34-33 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on korkeammat kaarrokkeet), neulo 1 kerros oikein ja säädä tasavälein silmukkaluku (lisäämällä/kaventamalla) 56-64-64-72-72-80 silmukkaan. Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 28-32-32-36-36-40 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo 4 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat löyhästi joustinneuletta neuloen. Päätä tarvittaessa silmukat sukkapuikoilla nro 5,5, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 45-43-43-41-39-38 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Piirros

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 200-10) .

Kommentit / Kysymykset (6)

Anna 12.07.2019 - 21:44:

Hej, hvor mange nøgler bliver brugt til en stribe? jeg overvejer at strikke modellen med kun en farve pr stribe I stedet for at blande.

DROPS Design 26.08.2019 kl. 10:57:

Hei Anna. Det har vi ikke dessverre ikke oversikt over. mvh Drops design

Leen 14.05.2019 - 11:04:

Ik zou deze trui graag breien, maar dan in één kleur ipv strepen. Hoeveel gr heb ik dan in totaal nodig?

DROPS Design 15.05.2019 kl. 08:44:

Dag Leen,

Het is niet precies bekend hoeveel er nodig is, maar het zijn vrij brede strepen, dus je zult ongeveer dezelfde hoeveelheid nodig hebben. Mocht je garen over houden: Meestal kun je overgebleven bollen garen terug brengen bij de winkel waar je het gekocht hebt. Vraag naar de voorwaarden bij je verkooppunt.

Sandrine 08.02.2019 - 09:39:

Beau modèle que j'aimerais faire. La Kid-Silk coloris 30 sera t-elle disponible prochainement?

DROPS Design 08.02.2019 kl. 10:04:

Bonjour Sandrine, elle devrait être disponible d'ici quelques semaines, merci. Bon tricot!

Raun 03.02.2019 - 19:19:

Flot model. Jeg afventer også svar på, hvornår opskriften kommer?🤗

DROPS Design 07.02.2019 kl. 16:07:

Hej Raun, Ja er den ikke flot :) den kommer her i løbet af vinteren. Følg med her: DROPS Forår & Sommer 2019

Janine 30.01.2019 - 07:56:

Mooie kleuren en helemaal in! Ik zie graag het partoon

Ulla 16.01.2019 - 11:01:

Er det lenge til oppskrift kommer? Gleder meg

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 200-10