DROPS Extra / 0-844

Bill & Ted by DROPS Design

Huovutetut DROPS pääsiäiskanat ”Nepal”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ne-079
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Mitat:
Iso: Korkeus n. 39 cm
Pieni: Korkeus n. 32 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS NEPAL:
50 g nro 2923, punamulta
50 g nro 2920, oranssi
50 g nro 3620, punainen
50 g nro 4434m, lila/violetti
Mustaa jäännöslankaa

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks = 10 cm leveyssuunnassa.

alkaen 1.95 € /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 1.95 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.05 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 7.80€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka suljettua virkkausta.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks samaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla 2 ks yhteen seuraavasti: *Vie koukku seuraavaan s:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.

VÄRINVAIHDOT:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: vie koukku viimeiseen ks:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

ISO KANA:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) värillä punamulta ja koukulla nro 4.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään. Lue SULJETTU VIRKKAUS yllä.
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan (lue LISÄYSVINKKI yllä) = 8 ks.
3.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 10 ks.
8.-11.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
12.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 12 ks.
13.-14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
15.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 14 ks.
16.-17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 16 ks.
19.-20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
21.KRS: *1 ks jokaiseen 7 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 18 ks.
22.-23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
24.KRS: *1 ks jokaiseen 8 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 20 ks.
25.-26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: *1 ks jokaiseen 9 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 22 ks.
28.-29.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
30.KRS: *1 ks jokaiseen 10 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 24 ks.
31.-32.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
33.KRS: *1 ks jokaiseen 11 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 26 ks.
34.-35.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
36.KRS: *1 ks jokaiseen 12 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 28 ks.
37.-38.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
39.KRS: *1 ks jokaiseen 13 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 30 ks.
40.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla punaiseen lankaan (lue VÄRINVAIHDOT yllä).
41.KRS: Virkkaa punaisella langalla *1 ks jokaiseen 14 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 32 ks.
42.KRS: Virkkaa punaisella langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla väriin punamulta.
43.-44.KRS: Virkkaa värillä punamulta 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda 44. krs:n viimeisen ks:n kohdalla punaiseen lankaan.
45.KRS: Virkkaa punaisella langalla *1 ks jokaiseen 15 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 34 ks.
46.KRS: Virkkaa punaisella langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla väriin punamulta.
47.-48.KRS: Virkkaa värillä punamulta 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda 48. krs:n viimeisen ks:n kohdalla punaiseen lankaan.
49.KRS: Virkkaa punaisella langalla *1 ks jokaiseen 16 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 36 ks.
50.KRS: Virkkaa punaisella langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla väriin punamulta.
51.-52.KRS: Virkkaa värillä punamulta 1 ks jokaiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

HELTTA:
Virkataan tasona. Virkkaa 7 kjs punaisella langalla, sitten 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, 5 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 7 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 9 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 7 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 5 kjs, virkkaa lopuksi 1 ks viimeiseen kjs:aan, katkaise lanka.

PYRSTÖ:
Virkataan tasona. Virkkaa 5 kjs punaisella langalla, sitten 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, 7 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 9 kjs, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 7 kjs, virkkaa lopuksi 1 ks viimeiseen kjs:aan, katkaise lanka.

JALKA:
Virkataan tasona. Virkkaa 25 kjs oranssilla langalla, sitten 1 ps 6. kjs:aan koukusta laskien, *5 kjs, 1 ps samaan kjs:aan*, toista *-* vielä kerran (= 3 kjs-kaarta), käännä työ ja virkkaa 1 ps jokaiseen kjs:aan. Katkaise lanka. Virkkaa toinen jalka samoin.

NOKKA:
Virkataan tasona. Virkkaa 2 kjs oranssilla langalla.
1.KRS: Virkkaa 2 ks 2. kjs:aan koukusta laskien = 2 ks, käännä työ.
2.KRS: Virkkaa 1 kjs, lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 4 ks, käännä työ.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 kjs, 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: 1 kjs, virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 2 ks.
6.KRS: 1 kjs, virkkaa 2 ks yhteen = 1 ks. Katkaise lanka.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä heltta kanan päälaelle ja kiinnitä nokka pään etuosaan. Kiinnitä pyrstö jalkojen takaosaan ja etuosan alareunaan. Kirjo silmät mustalla langalla.

HUOVUTUS:
Laita kana pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen kana venytetään oikean kokoiseksi sen vielä ollessa märkä. Täytä halutessasi kanan pää vanulla ja vartalo tyhjällä vessapaperirullalla.

PIENI KANA:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Tee ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) oranssilla langalla ja koukulla nro 4.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään. Lue SULJETTU VIRKKAUS yllä.
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan (lue LISÄYSVINKKI yllä) = 8 ks.
3.-6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 10 ks.
8.KRS (ja kaikki parilliset krs:t, kunnes olet virkannut 26. krs:n): Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
9.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 12 ks.
11.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 14 ks.
13.KRS: *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 16 ks.
15.KRS: *1 ks jokaiseen 7 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 18 ks.
17.KRS: *1 ks jokaiseen 8 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 20 ks.
19.KRS: *1 ks jokaiseen 9 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 22 ks.
21.KRS: *1 ks jokaiseen 10 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 24 ks.
23.KRS: *1 ks jokaiseen 11 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 26 ks.
25.KRS: *1 ks jokaiseen 12 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 28 ks.
27.KRS: *1 ks jokaiseen 13 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 30 ks.
28.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla lila/violettiin lankaan (lue VÄRINVAIHDOT yllä).
29.KRS: Virkkaa lila/violetilla langalla *1 ks jokaiseen 14 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 32 ks.
30.KRS: Virkkaa lila/violetilla langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla oranssiin lankaan.
31.-32.KRS: Virkkaa oranssilla langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda 32. krs:n viimeisen ks:n kohdalla lila/violettiin lankaan.
33.KRS: Virkkaa lila/violetilla langalla *1 ks jokaiseen 15 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 34 ks.
34.KRS: Virkkaa lila/violetilla langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla oranssiin lankaan.
35.-36.KRS: Virkkaa oranssilla langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda 36. krs:n viimeisen ks:n kohdalla lila/violettiin lankaan.
37.KRS: Virkkaa lila/violetilla langalla *1 ks jokaiseen 16 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 36 ks.
38.KRS: Virkkaa lila/violetilla langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. HUOM: Vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla oranssiin lankaan.
39.-40.KRS: Virkkaa oranssilla langalla 1 ks jokaiseen ks:aan. Katkaise lanka.
Virkkaa heltta, pyrstö, nokka ja jalat ison kanan ohjeen mukaisesti, mutta tee nyt nokka värillä punamulta ja jalat punaisella langalla.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä heltta kanan päälaelle ja kiinnitä nokka pään etuosaan. Kiinnitä pyrstö jalkojen takaosaan ja etuosan alareunaan. Kirjo silmät mustalla langalla.

HUOVUTUS:
Laita kana pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen kana venytetään oikean kokoiseksi sen vielä ollessa märkä. Täytä halutessasi kanan pää vanulla ja vartalo tyhjällä vessapaperirullalla.

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS Extra 0-844) .

Kommentit / Kysymykset (1)

Andrea Lopez 15.07.2012 - 03:56:

Me encanta esos polliotos,y los estoy haciendo ,me encantaria q me explicaran mejor la cresta y las patas ,porfa

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-844