DROPS Extra / 0-723

Merry Mushroom by DROPS Design

Virkattu DROPS kärpässieni jouluksi ”Muskat”-langasta.

DROPS design: Malli nro R-576
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS MUSKAT:
50 g nro 12, punainen
50 g nro 18,valkoinen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3.
MUUT TARVIKKEET: Vanua tai valkoista jäännöslankaa sienen täyttämiseen.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: joulu, koristelu,
Meiltä löydät sadoittain ilmaisia jouluohjeita. Katso ohjeet tästä!

Jokaisen kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla. Joka kerroksen lopuksi virkataan 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.
Jotta värivaihdoista tulisi siistit, virkkaa punaisen kerroksen viimeinen ps valkoisella langalla.

KIINTEIDEN SILMUKOIDEN YHTEENVIRKKAAMINEN:
Virkkaa 2 ks yhteen näin: Vie koukku ensimmäiseen silmukkaan, ota lanka koukulle, vie koukku seuraavaan silmukkaan, ota lanka koukulle, tee langankierto koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

KÄRPÄSSIENI:
Virkkaa 3 kjs koukulla nro 3 ja punaisella Muskat-langalla, sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
LUE VIRKKAUSINFO!
1.KRS: Virkkaa 6 ks renkaaseen.
2.KRS: 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
6.KRS: *1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
8.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.

Tee nyt ripustussilmukka ja sienen pilkut näin:
Virkkaa 16 kjs punaisella Muskat-langalla. Katkaise lanka ja tee kaksinkertainen solmu, siten että kjs-ketjusta muodostuu silmukka, Pujota silmukka työn keskellä olevan reiän läpi. Ompele työn keskelle 10-12 pilkkua (ks. kuva). 1 pilkku = ompele kolminkertaisella valkoisella Muskat-langalla 1 pisto ks:n kohdalle.

Virkkaa sitten sienen jalka seuraavasti:

9.KRS: Muista virkkausinfo. Vaihda valkoiseen lankaan ja virkkaa 1 ks jokaisen ks:n uloimpaan silmukkareunaan = 36 ks.
10.KRS: *1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen (ks. selitys yllä)*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
11.KRS: * ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
12.KRS: *1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
13.KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaisen ks:n uloimpaan silmukkareunaan = 12 ks.
15. – 17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
18.KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
19.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks.
20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan = 18 ks.

Täytä sieni vanulla ennen kuin jatkat virkkaamista.

21.KRS: *1 ks ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten seuraavat 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
22.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks.
23.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 3 ks.

Katkaise lanka, harsi lanka sienin aukon reunaan, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-723 alkuperäisohjeeseen.