DROPS Extra / 0-581

DROPS Extra 0-581 by DROPS Design

Huovutettu DROPS pata-alusta jouluksi ”Eskimo”-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Koko: pieni - iso
PIENI:
Mitat ennen huovutusta: 28 x 30 cm
Mitat huovutuksen jälkeen: 17 x 19 cm
ISO:
Mitat ennen huovutusta: 35 x 38 cm
Mitat huovutuksen jälkeen: 22 x 24 cm

Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
150-250 g nro 08, punainen

DROPS PUIKOT NRO 8 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 11 s x 15 krs sileää neuletta = 10 x 10 cm ennen huovutusta.

(Siirry ohjeeseen)

Meiltä löydät sadoittain ilmaisia jouluohjeita. Katso ohjeet tästä!

Katso ruutupiirros M.1. Piirros näyttää mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

PATA-ALUSTA:
Neulotaan tasona. Luo puikoille nro 8 Eskimo-langalla 33-41 s. Neulo 3 krs ainaoikeaa (ks. selitys yllä, 1. krs = nurja puoli). Neulo sitten 4 krs sileää neuletta, lukuun ottamatta 2 ainaoikeinneulottua silmukkaa kummassakin reunassa. Jatka neulomalla mallineuletta seuraavasti: 2 s ainaoikeaa, toista piirroksen M.1 mallikertaa kunnes jäljellä on 3 s, neulo 1 s sileää neuletta ja 2 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan kunnes työn pituus on n. 28-36 cm ja olet neulonut kokonaisen mallikerran piirroksen mukaisesti. Neulo vielä 3 krs ainaoikeaa. Päätä s:t oikein silmukoin nurjalta puolelta.

HUOVUTUS:
Laita pata-alusta pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Jatkossa pata-alusta pestään samoin kuin villavaatteet.

Piirros

= oikea s oikealta puolelta, nurja s nurjalta puolelta
= NYPPY: Neulo samaan silmukkaan 5 s näin: 1 o, 1 langankierto, 1 o, 1 langankierto ja 1 o. Neulo tasona näillä 5 s:lla 6 krs sileää neuletta. Kavenna sitten seuraavasti: Vedä oikean käden puikon 2. s ensimmäisen s:n yli, vedä sitten oikean käden puikon 3. s ensimmäisen s:n yli, vedä sitten 4. s ensimmäisen s:n yli ja vedä lopuksi 5. s ensimmäisen s:n yli = 1 s jäljellä.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-581 alkuperäisohjeeseen.