DROPS / 170 / 33

Summer Melody by DROPS Design

Gebreide DROPS trui in tricotst met V-hals en splitten aan de zijkanten van ”Melody”. Maat: S - XXXL.

Trefwoorden: grove breisels, truien, v-hals,

DROPS design: Model nr. ml-007
Garengroep D
----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS MELODY van Garnstudio
150-200-200-200-250-250 gr. kleur nr. 14, vanillegeel

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 9 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 10 st x 12 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (80 cm) 8 mm – voor de ribbelst.
U kunt dit patroon ook in zijn geheel op rechte breinaalden breien als u dat prettiger vindt.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (40)

71% alpaca, 25% wol, 4% polyamide
vanaf 4.64 € /50g
DROPS Melody uni colour DROPS Melody uni colour 4.64 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 13.92€ krijgen. Lees meer.

Minder naast de st in ribbelst. Alle minderingen worden aan de goede kant gemaakt!
Minder als volgt voor st in ribbelst: 2 r samen.
Minder als volgt na st in ribbelst: 1 r afh, 1 r, afgeh st overh.
----------------------------------------------------------

TRUI:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
U kunt dit patroon ook in zijn geheel op rechte breinaalden breien als u dat prettiger vindt.

ACHTERPAND:
Zet 54-58-62-68-74-78 st op (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en Melody. Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 9 mm en brei in tricotst met 3 st in ribbelst aan elke kant van het werk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Bij een hoogte van 15 cm zijn de splitten klaar. Brei dan in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan elke kant van het werk.

Kant bij een hoogte van 41-42-43-44-45-46 cm 2-2-3-5-6-6 st af voor de armsgaten aan het begin van de volgende 2 nld = 50-54-56-58-62-66 st op de nld. Ga verder in tricotst. Brei bij een hoogte van 51-53-55-57-59-61 cm 2 ribbels over de middelste 22-22-24-24-24-24 st. Minder in de volgende nld aan de goede kant 1 st naast st in ribbelst aan elke kant - Lees TIP VOOR HET MINDEREN! Kant op de volgende nld de middelste 14-14-16-16-16-16 st af voor de hals en eindig elke schouder apart = 17-19-19-20-22-24 st. Ga verder in tricotst met 4 st in ribbelst langs de hals. Brei bij een hoogte van 55-57-59-61-63-65 cm 1 ribbel over alle st. Kant alle st af. Brei de andere schouder op dezelfde manier.

VOORPAND:
Zet op en brei als het achterpand. Splits bij een hoogte van 36-36-37-38-39-40 cm het werk voor de rechter- en linkerschouder, brei de volgende nld aan de goede kant als volgt: brei als hiervoor over de eerste 26-28-30-33-36-38 st, zet deze st dan op een hulpdraad voor de linkerschouder = 28-30-32-35-38-40 st voor de rechterschouder.

RECHTERSCHOUDER:
Ga verder in tricotst met 4 st in ribbelst langs de hals en 1 kant st in ribbelst aan de zijkant – kant TEGELIJKERTIJD af voor het armsgat bij een hoogte van 41-42-43-44-45-46 cm als op het achterpand, en minder voor de hals naast 4 st in ribbelst als volgt: 1 st om de nld 9-9-10-10-10-10 keer in totaal = 17-19-19-20-22-24 st op de nld. Brei bij een hoogte van 55-57-59-61-63-65 cm 1 ribbel over alle st. Kant alle st af.

LINKERSCHOUDER:
= 26-28-30-33-36-38 st.
Zet 2 st op langs de hals zodat de halsranden overlappen op het voorpand = 28-30-32-35-38-40 st. Brei dan de schouder als de rechterschouder. Zet de 2 st vast achter de halsrand van de rechterschouder, op de rechterschouder, maar aan de achterkant.

MOUW:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 22-22-24-24-26-26 st (incl. 1 kant st aan elke kant) met rondbreinld 8 mm en Melody. Brei 2 ribbels. Ga verder met rondbreinld 9 mm en brei in tricotst met 1 kant st in ribbelst aan elke kant van het werk. Meerder bij een hoogte van 6 cm 1 st naast de kant st aan elke kant van het werk. Herhaal dit meerderen elke 8-6-6-5-5-4 cm nog 4-5-5-6-6-7 keer = 32-34-36-38-40-42 st. Kant af bij een hoogte van 41-40-40-40-39-38 cm (Minder cm voor de grotere maten, want deze hebben bredere schouders). Brei nog een mouw op dezelfde manier.

AFWERKING: Naai de schoudernaden samen. Naai de mouwen in de trui. Naai de mouwnaden en de zijnaden dicht, tot de splitten aan de zijkanten.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 31.05.2017
RECHTERSCHOUDER:...1 st om de nld 9-9-10-10-10-10 keer in totaal = 17-19-19-20-22-24 st op de nld...

Telpatroon

Opmerkingen (40)

Plaats uw opmerking!

Grete Andersen 18.02.2019 - 15:36:

Hej Er lige startet, det undrer mig meget hvorfor I anbefaler rundpinde??? Med det maskeantal der anvendes er der da ikke brug for det, almindelige pinde rækker Venlig hilsen Grete

ANNE RUETTE 02.02.2019 - 16:02:

Bonjour Suis novice. Que signifie une m lis de chaque côté ? Merci beaucoup Anne

DROPS Design 04.02.2019 kl. 00:07:

Bonjour Anne. 1 m lis de chaque côté de l'ouvrage (maille de bord) est tricotee toujour a l'endroit (point mousse). Cela facilitera la realisations des coutures a la fin. Bon travail!

ANNE RUETTE 02.02.2019 - 16:02:

Bonjour Suis novice. Que signifie une m lis de chaque côté ? Merci beaucoup Anne

DROPS Design 04.02.2019 kl. 00:10:

Bonjour Anne. On a deja donne la reponse sur cette question. Bon travail!

Annie 02.02.2019 - 13:15:

Beste Drops team. Bedankt voor alle mooie patronen en modellen. Het heeft me al veel plezier bezorgd. Ik heb 1 vraagje/opmerking : soms is het nodig om de achterkant of de voorkant van het model op foto te zien en dat is niet altijd het geval. Zoals hier op patroon 170/33 zou het wel handig zijn om te zien hoe hoog de splitjes komen. Het staat wel op het patroon maar een foto zegt altijd meer. Hartelijk dank.

Donna Williams 23.12.2018 - 06:42:

I made a gauge swatch. I was really off in my row count. 11sts and 18 rows = 4” in drops melody blocked. 9mm needle. Pattern calls for 10 x12. That’s a huge difference. Suggestions?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 08:48:

Dear Mrs Williams, try a new swatch with larger needles, trying to not tighten too much the stitches in height to keep the correct tension. See different ways to work K/P stitches under the video sections. Your DROPS store may also have some tips & advices for you and will share them with you even per mail or telephone. Happy knitting!

Gerd Hansen 12.11.2018 - 09:45:

Hei. Det står ikke noe om hvordan en skal strikke halsen, altså hvor mange masker som skal plukkes opp rundt v-halsen. Er det feil i oppskriften?

DROPS Design 16.11.2018 kl. 09:01:

Hei Gerd. Du strikker 4 masker rille mot halsen på begge skuldrene, dette er halskanten. God fornøyelse

Claire 21.09.2018 - 20:35:

Bonsoir, Auriez vous une idée du nombre de pelote nécessaire pour une taille S? Et pourquoi des aiguilles circulaires ? Merci d'avance

DROPS Design 24.09.2018 kl. 07:57:

Bonjour Claire, vous trouverez la quantité nécessaire pour chaque taille sous l'en-tête du modèle, soit ici en taille S 150 g DROPS Melody / 50 g la pelote Melody = 3 pelotes. On utilise ici des aiguilles circulaire pour avoir suffisamment de place pour y loger toutes les mailles, vous pouvez ainsi utiliser des aiguilles droites, mais pensez à bien vérifier votre tension car vos mailles seront plus serrées. Bon tricot!

Morgan ELEGOET 17.05.2018 - 09:26:

Bonjour, Merci pour tous vos conseils et informations. Cela m'aide beaucoup dans mes réalisations.

Anaelle 17.05.2018 - 09:24:

Bonjour, j'adore votre site c'est une véritable bible pour moi. Un grand merci.

Cecilia 15.03.2018 - 01:00:

Salve ho realizzato questo modello,ma sono in difficoltà con la spalla sinistra quando dice di avviare 2 maglie vicino allo scollo e pooi cucirle ecc.cosa si intende?grazie

DROPS Design 15.03.2018 kl. 08:29:

Buongiorno Cecilia. E' la parte in basso dello scollo, dove si dividono le due parti, destra e sinistra. Avvia due maglie, e le cucirà dietro le prime due maglie a legaccio dello scollo destro. Buon lavoro!

Laat een opmerking achter voor DROPS 170-33