DROPS / 134 / 5

Modern Elegance by DROPS Design

DROPS kruhový svetr pletený z příze „Verdi“.

DROPS design: Návod č. VE-010
Skupina přízí: D
-------------------------------------------------------

Velikost: S/M - L - XL/XXL – XXXL
Obvod hrudníku: 84/90 - 100 - 110/120 - 136 cm

Materiál: DROPS VERDI firmy Garnstudio
350-350-350-350 g, barva č. 03, modrá/hnědá

DROPS JEHLICE, PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č. 7 (40 a 80 cm) – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 14 ok x 19 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

(Přejít k návodu...)

Tagy:

střih: , kruh, technika: krajkový vzor, typ modelu: kabátky,

V kruhových řadách: pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.
V řadách: pleteme stále hladce, lícové i rubové řady.
----------------------------------------------------------------------

TĚLO:
Pleteme v kruhových řadách od středu zadního dílu.
Na ponožkové jehlice č. 7 nahodíme přízí Verdi 8 ok a rozdělíme je na 4 jehlice. Začátek kruhové řady si označíme značkou = střed průkrčníku. Pleteme jednu kruhovou řadu lícovým žerzejem a SOUČASNĚ každé oko rozplétáme na 2 = 16 ok. Nyní v kruhové řadě rozmístíme 8. značek tak, aby mezi nimi ležela vždy 2 oka. Pokračujeme lícovým žerzejem, SOUČASNĚ přidáváme v každé 2. kruhové řadě ZA každou značkou 1 oko nahozením (= 8 nahození v jedné kruhové řadě); v následující kruhové řadě pak pleteme nahození hladce – v pletenině tak vznikají ozdobné dírky.
Jakmile máme v kruhové řadě dostatečný počet ok, převedeme pleteninu na kruhové jehlice s patřičně dlouhým lankem. Ve výšce 19-21-22-23 cm od středu kruhu, pleteme následující kruhovou řadu (musí se jednat o řadu bez nahazování) takto: 19-20-22-24 ok upleteme, 24-26-28-30 ok uzavřeme (= průramek), poté pleteme po posledních 43-46-50-54 ok - 24-26-28-30 ok uzavřeme (= druhý průramek) a zbylých 19-20-22-24 ok upleteme.
V následující kruhové řadě nahodíme nad uzavřenými oky průramků stejný počet nových ok. Pleteme a přidáváme stejně jako dosud. Ve výši asi 50-55-63-70 cm od středu upleteme 6 kruhových řad vroubkovým vzorem – viz výše (v přidávání pokračujeme beze změny). Poté všechna oka VOLNĚ hladce uzavřeme.

RUKÁV:
Pleteme v řadách.
Na jehlici č. 7 nahodíme přízí Verdi 34-36-37-39 ok (vč. 1 krajového oka na každé straně), upleteme 6 řad vroubkovým vzorem a poté pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 10-13-14-10 cm přidáme na každé straně: 6-7-9-10x 1 oko a přidávání opakujeme vždy po 6,5-5,5-4,5-4,5 cm výšky pleteniny = 46-50-55-59 ok. Ve výši 52-52-52-52 cm uzavřeme pro rukávovou hlavici na obou stranách, resp. na začátku každé řady 1x 3 oka a poté vždy 1 oko. Ve výši asi 60-60-60-60 cm všechna zbylá oka uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Rukávy sešijeme a vsadíme je do průramků tak, aby střed rukávové hlavice ležel v místě, kde je rozestup mezi oběma průramky nejužší (tj. v místě, kde bylo pro první průramek nahozeno 1. oko a v místě, kde bylo pro druhý průramek uzavřeno poslední oko); rukávový šev směřujeme do míst, kde jsou od sebe průramky nejdále.

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS 134-5.